Partnerzy serwisu:
Pasażer

Połączenie do Hrubieszowa po nowemu od 9 grudnia. Pojedzie SKPL

Dalej Wstecz
Data publikacji:
05-12-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Połączenie do Hrubieszowa po nowemu od 9 grudnia. Pojedzie SKPL
Fot. SKPLzdjęcie ilustracyjne
Jedyny pociąg dalekobieżny obsługujący stacje powiatów biłgorajskiego, hrubieszowskiego i zamojskiego od 9 grudnia dojedzie jedynie do Rzeszowa. Tam ma być skomunikowany ze składem do Jeleniej Góry. Wbrew wcześniej publikowanym informacjom, pociąg nie obsłuży stacji Miączyn.

We wchodzącym w drugi weekend grudnia rocznym rozkładzie jazdy w województwie lubelskim dużą zmianą będzie sposób obsługi połączenia do Hrubieszowa. Zamiast wagonów dołączanych do pociągów dalekobieżnych w stolicy województwa podkarpackiego, pojedzie pociąg Hetman relacji Hrubieszów Miasto – Rzeszów Główny. Połączenie to będzie realizowane przez podwykonawcę PKP Intercity – spółkę SKPL Cargo. Mimo iż jest to informacja od dłuższego czasu funkcjonująca w mediach, nadal „Portal Pasażera” wskazuje, że jest to pociąg uruchamiany przez narodowego przewoźnika dalekobieżnego, w dodatku o podwyższonym standardzie – InterCity.

Przesiadki na modernizowanej stacji

Rozkład jazdy Hetmana zakłada na stacji Rzeszów Główny skomunikowanie w obu kierunkach z pociągiem IC Chełmoński. Dzięki temu zapewniono połączenie z Jelenią Górą, a także m.in. z Krakowem, Opolem i Wrocławiem. Aby z niego skorzystać podróżny będzie musiał przesiadać się na modernizowanej stacji. Tylko w przypadku przejazdu z Hrubieszowa w kierunku zachodnim udało się zorganizować przesiadki „drzwi w drzwi”, czyli na jednym peronie. Podróżni z zachodniej Polski, udający się np. do Hrubieszowa lub Zamościa, będą zmuszeni zmienić peron. Będzie na to 20 minut, co w ocenie Agnieszki Serbeńskiej, rzecznik prasowej PKP Intercity, jest wystarczającą ilością czasu. – Jeśli pociąg 23116/7 (IC Chełmoński rel. Jelenia Góra – Przemyśl – przyp. jar) przyjedzie planowo, to nie ma problemu z przesiadką w Rzeszowie do pociągu 3604/5 (IC Hetman rel. Rzeszów Główny – Hrubieszów Miasto – przyp. jar). Natomiast w przypadku opóźnienia będzie podejmowana decyzja na szczeblu dyspozytorskim, która będzie uzależniona od minut opóźnienia pociągu i liczby podróżnych udających się na przesiadkę – wyjaśnia „Rynkowi Kolejowemu” Agnieszka Serbeńska. Natomiast nie uzyskaliśmy informacji o powodach, dlaczego w obu kierunkach nie było możliwości zorganizować przesiadek „drzwi w drzwi”.

Należy także zauważyć, że pociąg Hetman jest jedynym pociągiem w dobie do stacji położonych na wschód od Stalowej Woli. Dlatego zerwanie skomunikowania może stanowić duży problem dla pasażerów udających się np. do Hrubieszowa. Popularna wyszukiwarka połączeń kolejowych i autobusowych po odjeździe Hetmana nie wskazuje żadnych alternatywnych sposobów dojazdu komunikacją zbiorową do liczącego ok. 18 tysięcy mieszkańców miasta powiatowego.

Brak informacji o dogodnej przesiadce i...

W generowanych przez „Portal Pasażera” plakatowych rozkładach jazdy nie znalazły się informacje o możliwości kontynuowania podróży z przesiadką w Rzeszowie. Tym samym nie skorzystano z możliwości zamieszczenia stosownego komunikatu pod godzinami przyjazdu do stacji pośrednich i końcowej. – Informacje o skomunikowaniu będzie można przekazać po tym, gdy podwykonawca, wybrany do obsługi połączenia Rzeszów – Hrubieszów, dokona ostatecznych uzgodnień z zarządcą infrastruktury – wyjaśnia rzecznik spółki. O połączeniu do Hrubieszowa w ogóle nie można dowiedzieć się z wyszukiwarki „rozklad-pkp.pl” (stan 3 grudnia).

Złą wiadomością dla podróżnych jest także wstrzymanie sprzedaży biletów na pociąg Hetman, przez co nie można skorzystać z promocji „Wcześniej Taniej”. Taki stan obowiązuje na 3 grudnia, czyli na niespełna tydzień przed wejściem w życie rocznego rozkładu jazdy.

Bez postoju handlowego w Miączynie

Przynajmniej na razie na mapę połączeń pasażerskich nie wróci Miączyn. Na „Portalu Pasażera” zamieszczono informację o postoju na tej stacji, którą potem usunięto. –Konieczność usunięcia postoju handlowego w Miączynie nastąpiło ze względy na niedostateczny stan infrastruktury pasażerskiej – podała Agnieszka Serbeńska. Stacja zlokalizowana jest w miejscowości liczącej ok. tysiąc mieszkańców (cała Gmina Miączyn liczy ich niespełna 6 tys.), położonej przy linii kolejowej nr 72 między Hrubieszowem a Zamościem.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5