NUMER 03/2023
NUMER 03/2023
Temat numeru:
Kolej na Mazowszu
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Co dalej z lokomotywami EP08?

| Michał Szymajda 31.08.2022 15k

Co dalej z lokomotywami EP08?
Fot. ms, rynek-kolejowy (zdjęcie ilustracyjne)
PKP Intercity unieważniło przetarg na naprawy i przeglądy poziomu P4 siedmiu lokomotyw serii EP08. Pytanie, czy te krótką serię tych lokomotyw w ogóle należy utrzymywać w taborze państwowego przewoźnika
W przetargu na wykonanie przeglądów P4 siedmiu istniejących lokomotyw EP08 PKP Intercity otrzymało dwie oferty: od konsorcjum Compremum – Transtrain, oraz od Public Transport Service. Ta pierwsza opiewała na 15 mln złotych brutto i była ponad dwukrotnie wyższa niż stawka, jaką było w stanie zapłacić PKP Intercity (7,3 mln złotych brutto)! PTS chciał z kolei aż 24,7 mln zł. brutto.

PKP Intercity w tej sytuacji podjęło jedyną słuszną decyzję i odstąpiło od wskazania najkorzystniejszej oferty, a tym bardziej od planów podpisania kontraktu.

Czy przetarg będzie powtórzony? Nawet jeśli tak, to PKP Intercity raczej nie ma co myśleć o ofertach tańszych. Tym samym utrzymywanie siedmiu istniejących lokomotyw z całej i tak niewielkiej serii pojazdów, które mogą rozpędzić się tylko do 140 km/h i to w dwuosobowej obsadzie (jeden maszynista może prowadzić EP08 tylko do prędkości 130 km/h), przestaje mieć sens.

Warto zaznaczyć, że w ostatnich tygodniach PKP Intercity podjęło już odważną, ale logiczną decyzję o rezygnacji z modernizacji 20 lokomotyw EP07 do prędkości 160 km/h. W zamian za nie do taboru operatora trafi 20 zupełnie nowych elektrowozów.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (46250)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (46250)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 03/2023
NUMER 03/2023
W numerze 3/2023 naszego Miesięcznika przyjrzeliśmy się temu, dlaczego rekordy kolei pasażerskiej nie stały się udziałem Mazowsza. Dużo uwagi poświęcamy też udanym działaniom Kolei Małopolskich. Oprócz tego jak zwykle wiele ciekawych rozmów i ważnych tematów - jak inwestycje wojskowe i logistyka wojenna. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5