NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

Ciągłe awarie 14WE. Jednak nie będzie modernizacji?

| Gazeta Wyborcza 22.06.2012 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

 
2012-06-22 13:02:45 Autor: podrozni
---.play-internet.pl
jezeli te trupy rzeczywiscie zostana wycofane w grudniu tego roku bedzie to pierwsza madra decyzja nowej pani prezes H.P.
brawo pani prezes
liczymy ze nas pani nie zawiedzie
2012-06-22 13:05:47 Autor: Maciek
---.50.108.98
Mogliby je w takim razie oddać KM - są o niebo lepsze od lżej upudrowanych kibli.
2012-06-22 13:09:58 Autor: sphinx1
---.internetia.net.pl
Obok gruntownej modernizacji SKM rozważało też sprzedaż i leasing nowych EZTów. Wszystko pewnie rozbije się o koszty, wózki są jednymi z najdroższych elementów w pojeździe. Jeden i drugi wariant jest korzystny. Gdyby jednak zdecydowali się na nówki to na 14WE na pewno znajdzie się chętny (chociażby Koleje Śląskie) i po mniejszej modernizacji (a la AKM, stare wózki, ale z napędem asynchronicznym) w zupełności wystarczyłyby na trasy regionalne.
2012-06-22 13:25:55 Autor: civic
---.icpnet.pl

civic
Umowę na dostawę 14WE podpisano w styczniu 2005. Tak o tym później mówiono:

\"Warunki przetargu tak określono, że nowe pociągi nie miały szans ze względu na czas wykonania zlecenia, kwotę przeznaczoną na zakup i sposób punktacji ofert (70 proc. za cenę).\"

http://forum.gazeta.pl/forum/w,23704,35351479,35351479,Superpociag_ze_zlomu_za_Rzeczpospolita.html

Ale senator z Nowego Sącza zachował się OK, bo protestował:

\"Protestowaliśmy przeciwko sprzedaży tych spalonych pociągów jako bazy do wyprodukowania nowych. Mieliśmy wątpliwości, czy będą bezpieczne dla pasażerów - mówi Stanisław Kogut, senator PiS, przed wyborami szef kolejarskich związków zawodowych.\"

Zmarły były wiceprezydent Warszawy Sławomir Skrzypek jednak nie miał wątpliwości, by zapłacić 55 mln zł kolebce senatora.
2012-06-22 13:53:21 Autor: ciekawy
---.play-internet.pl
DO WLODARZY I DECYDENTOW W SKM W-WA
trzeba by nie miec oleju w muzgu zeby dac sie namowic lub przekonac do modernizacji i reanimacji starych trupow ktore powstaly takze ze starych spalonych trupow
newag podobno zyczy sobie ok 8 mln za modernizacje jednej jednostki
8 jednostek x 8 mln = wyrzucone pieniadze w bloto
kiedy w skm w-wa pojawi sie w koncu ktos z jajami kto podejmie konkretna - odwazna decyzje
2012-06-22 14:04:44 Autor: Goofy
---.internetdsl.tpnet.pl
@ciekawy - wypadałoby przede wszystkim poznać zasady ortografii...
2012-06-22 14:07:19 Autor: 1874984169
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
A kto by kupił te jeździdełka? PKP SKM? Raczej nie. PR?
2012-06-22 14:18:35 Autor: JSB
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Jak to kto? KŚ. Pozatym przecież są przetargi ze wojewodztwa kupuja pociagi kompatybilne z EN57.
2012-06-22 14:28:02 Autor: Krzysztof
---.czeladz.vectranet.pl
Tylko nie do KŚ. Rozumiem, że są zdesperowani, ale są pewne granice. To są przecież trupy tylko w ładnej sukience. Będą częściej stały niż jeździły.
2012-06-22 14:37:22 Autor: Poznaniak zżyty z Wrocławiem
---.adsl.inetia.pl
@1874984169
Po czym wnosisz, że SKM Trójmiasto nie kupi? Ĺťe PR nie, to rozumien, ale gdyby SKM w Trójmieście kupiło i przebudowało na 14WE asynchroniczne, powstałby bardzo fajny skład. W dodatku niewykluczone, że możliwy byłby sprzęg z EN57A, jakie kupuje tamtejsze SKM. Stosunkowo małym kosztem Trójmiasto znacznie polepszyłoby tabor.
@JSB i @Krzysztof
KŚ potrzebują czegokolwiek. A po przeróbce 14WE na asynchrony mogą być w miarę niezawodne. Jeszcze lepsze jest to, że możnaby je sprzęgać z EN57AKŚ.
2012-06-22 14:44:08 Autor: Krzysztof
---.czeladz.vectranet.pl
Koszt zakupu+koszt modernizacji = nowa jednostka z dofinansowaniem unijnym.

Tam potrzeba wymienić najdroższe elementy, czyli wózki i napęd. To się po prostu nie opłaca. Znając śląskie realia to jeździłyby bez modernizacji na asynchrony.
2012-06-22 15:39:00 Autor: lca
---.legnica.vectranet.pl
Przecież nie trzeba nowych części . Można na częściach poczciwego EN - 57 . Potencjalni kupcy to Koleje Śląskie , Newag (modernizacja i jako posrednik) ewentualnie Koleje Dolnośląskie).
2012-06-22 15:39:35 Autor: Arrivederci
---.adsl.inetia.pl

Arrivederci
8 baniek to kosztuje przebudowa kibla - plastikowa klapa zamiast kabiny, moderna wnętrza, wózków i wymiana napędu, sterowania oraz układu hamulcowego. Przebudowa kaczokibla będzie prosta - wymiana silników, dodanie falowników i zmiana sterowania, bo wymiana wózków i przbudowa pudeł jest nieopłacalna. Coniektórzy marszałkowie czy kolejki łykną ten badziew bez mrugnięcia okiem, wraz z EN94 :)
2012-06-22 16:05:33 Autor: Poznaniak zżyty z Wrocławiem, którego odwiedzam w sierpniu
---.adsl.inetia.pl
@Ica

Albo i Koleje Wielkopolskie. Ich finanse leżą, jak i finanse województwa, ale lifting wózków, dodanie falowników i wymiana silników na asynchroniczne nie są operacjami drogimi. KW mogłyby wejść na trasy w kierunku południowo-wschodnim, a także do Krzyża i Piły - uzupełniali by PR, a w perspektywie 2014-2020 dokupiliby kilka-kilkanaście nowych składów i mieliby dałość połączeń w regionie.8 pociągów trójczłonowych to nie jest tak mało. A jak już mówimy o KW, dodam, że warto zmodernizować SA105/SA108, co nie będzie trudne, bo tylko kilka elementów czyni je awaryjnymi. Wtedy można by reaktywować Piła-Wałcz i Poznań-Międzychód. Tabor wielkopolski byłby następujący:
- 22 czteroczłonowe elfy
- 22 szt SA108, SA132, SA134 i szybobusy SA105
- 3 EN57AKW z Newagu
- 9 zmodernizowanych w mniejszym zakresie EN57 zntkmm
- 8 przerobionych na asynchrony 14WE
- kilkanaście elektrycznych trójczłonowych lub czteroczłonowych
- ewentualnie kilka nowych szt
Chyba starczy na 100 procent tras w Wielkopolsce.

Co do KD - liczę, że w latach 2014-2020 pojawi się przetarg na 30-40 ezetów i kilkanaście nowych szt.
2012-06-22 16:10:25 Autor: znafca temTu
---.adsl.inetia.pl
@poznaniak zżyty itd

Mozna tez reaktwywowac poznan-czempin-srem, leszno-gostyn-jarocin, poznan-wągrowiec bezpośrednio przez rogozno, zrobic połączenie do czarnkowa, tylko wtedy rzeczywiscie sie powinno kupic kilka nowych szt/szynobusow lub nawet kilkanaście. A jak chodzi o miedzychod, fajne by to bylo, trasa z potencjałem. Chcesz przez szamotuly sierakow czy pniewy?
2012-06-22 16:32:22 Autor: Mk
---.85-237-191.tkchopin.pl
PKP SKM mogłaby je kupić, zawsze lepsze to od będących w stanie agonii o osiąganych przez nich kibli. Należy tez wspomnieć, że 14we to pojazd wysokoperonowy, więc na trasę Gdańsk Gł - Wejherowo pasowałby
2012-06-22 17:31:23 Autor: sphinx1
---.internetia.net.pl
Mała aktualizacja. SKM nie podjęła ostatecznej decyzji, ale według pierwszych analiz modernizacja 14WE jest nieopłacalna. Czyli dużo bardziej prawdopodobnym rozwiązaniem jest sprzedaż. W PKP SKM wątpię, nie stać ich, KŚ są dużo bardziej prawdopodobne.
2012-06-22 17:51:59 Autor: Marcin815
---.play-internet.pl
Idealnie nadają się na trasę tychy-sosnowiec
2012-06-22 19:34:20 Autor: Arrivederci
---.adsl.inetia.pl

Arrivederci
dołożyć silnikowy człon i pójdą jako równoważne EN71...
2012-06-22 20:10:18 Autor: sphinx1
---.internetia.net.pl
Jako równoważne EN71 Newag ściągnął chorwackie używki. Wg mnie najbardziej prawdopodobny scenariusz dla 14WE do zakup przez KŚ i modernizacja napędu.
2012-06-22 21:30:05 Autor: Poznaniak zżyty z Wrocławiem
---.adsl.inetia.pl
@Arrivederci

Jest to możliwe, wtedy bez przebudowy 14WE mogłyby osiągnąć nawet 0,8 przyspieszenia.
2012-06-22 23:14:35 Autor: marudero
---.xdsl.centertel.pl
Ludzie , czy ktoś się zastanowił? Jak można dopuścić do takiego stanu pojazdy około 8-10 letnie?Kibel 30 letni często jest w lepszym stanie niż 14WE. Gdzie odpowiedzialni za ten stan? Co jeszcze robią w SKM?Kiedy tym wreszcie zajmie się NIK i prokuratura?Czekaja aż wszyscy odpowiedzialni poumierają? Przecież za te pociągi ( 8 sztuk ) my wszyscy zapłaciliśmy?Co robią tam zatrudnieni w tzw utrzymaniu \"fachowcy\" znajomi królików wszelkiej maści? Dlatego , że państwowe to można dopuścić do takiego stanu?A niechby jeden z drugim wybabrańców narodku i wsi Ustanówek zastawił hipotekę na poczet kar za taki stan, może by to coś zmieniło.
Zapytajcie proszę w Newagu co oni sądzą o utrzymaniu 14WE w SKM...
2012-06-22 23:38:19 Autor: SKMam
---.dynamic.chello.pl
Nie rozumiem. Dlaczego dla SKM modernizacja jest nieopłacalna, a innemu operatorowi miałoby się to opłacać?
2012-06-22 23:46:34 Autor: Mattijjah
---.134.163.72

Mattijjah
@marudero - sprawa IMO jest prosta i oczywista. Jeśli wiesz, że przez najbliższe lata jesteś zdany na siebie, to chuchasz i dmuchasz na to co masz, bo nic innego mieć nie będziesz... a jeśli jesteś jednym z operatorów w stolycy... to specjalnie o tabor dbać nie musisz, bo zawsze, w wyniku takiej, czy innej interwencji, nowy tabor się pojawi... proste?
Moim zdaniem przeróbka kibli na AKMy udowadnia, że Know-how już jest opanowany i 14WE aż proszą się o taką przeróbkę - wówczas będzie to całkiem fajny pociąg.
2012-06-23 00:04:06 Autor: króliczek
---.adsl.inetia.pl
@marudero
Odpowiedź NEWAG-u to 35WE.
Teraz trzeba by wyprodukować 9 Elf-ów 5 członowych w takim samym standardzie wykończenia i jednego Elf-a przeznaczyć na Pociąg Papieski.
2012-06-23 00:15:10 Autor: emigrant
---.7.175.25

emigrant
@Mattijjah generalnie design pudła jest bardzo udany tylko ta technika z kibla:/
... i szkoda by było nic z tym nie zrobić. Dobra moderna coś pomoże. Ile za to dali? 7 mln za sztukę?
2012-06-23 01:28:56 Autor: sphinx1
---.internetia.net.pl
@SKMam
Ponieważ SKM rozważała modernizację w wersji full, z wyrzuceniem wszystkie co go pozostało po EN57, w tym bardzo drogich wózków. Wówczas powstałby zupełnie nowy/nowoczesny pociąg. Inni przewoźnicy stosują inny patent - modernizację w mniejszym zakresie, w wyniku której pojazd dostaje falowniki i silniki asynchroniczne w miejsce oporów i silników prądu stałego. Zostają stare wózki z hamulcami klockowymi. W ten sposób zostało już zmodernizowanych kilkadziesiąt sztuk EN57, można więc założyć że modernizacja została opanowana i się sprawdziła.

@emigrant
Za 14WE dali ok. 7,7 mln zł za sztukę. Problem w tym, że ta dobra moderna kosztowałaby ponad drugie tyle.
2012-06-23 12:41:35 Autor: marudero
---.xdsl.centertel.pl
@Mattijah
To nie jest OK. Jeżeli masz tabor to tak o niego dbasz , aby długo służył.Anomalie w stylu \"jak trzeba będzie to się kupi nowy\" mnie w każdym razie nie mieszczą się w głowie i nie wiem dlaczego pośrednio mam za to płacić ( podobnie jak Ty i inni...). Jak pisał swojego czasu inż Jan Raczyński na utrzymanie taboru powinno się przeznaczać 4% wartości kontraktu rocznie...Wtedy jest szansa , że będzie OK.
@ Króliczek. Nie . Zobacz sobie jak już wyglądają nowe 19WE... Nie ma taboru , którego nie byliby z skm zniszczyć obecnie zatrudnieni. Niestety.
2012-06-23 16:03:34 Autor: przewoz
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@marudero: wszystko wygląda, jak wygląda, bo SKMW po prostu nie ma zaplecza technicznego. Wszystko musi robić na zewnątrz. Jedyne, co będzie jako-tako wyglądać, to ELFy, które regularnie zjeżdżają do Mińska również na mycie. Poza tym SKM nie ma nic. 14We serwisują w szopach KM, za (zapewne) słuszną kwotę, więc pewnie jeżdżą na poważniejsze rzeczy, jak na prawdę jest źle. Inaczej by tego nie było! Zwykłe kible w KM i PR jeżdżą dużo lepiej przecież.
2012-06-23 22:08:56 Autor: marudero
---.xdsl.centertel.pl
@przewóz
Masz rację, że nie ma zaplecza . Ale za obsługi płaci się KM i innym. Skoro płacę to wymagam - chyba logiczne? A nie rżnę głupa , który boi się końca nosa wychylić.O znajomości dtsu nie wspomnę, o braku wyposażenia w podstawowe narzędzia ( !!!) też nie.... I są przełożeni , którzy powinni tego wymagać, umożliwiać ( a nie utrudniać) pracę , a nie udawać , że jest OK no bo przecież jeździ... Wystarczyło czasami poczytać zapiski maszynistów... Co też się uwzięli na utrzymaniowców?
Nie dotyczy to tylko 14WE. W czasach kiedy dzierżawione były EN-57 z Trójmiasta - Trójmiasto samo wykonywało obsługi aby ludzie z skm się nie dotykali...Rozmawiałem z mistrzem w Gdyni - mówił , że jedynie skm z Warszawy w takim stanie przyprowadza składy...

Pominę milczeniem fakt jako to skm miało mieć wykupione Szczęśliwice.
Elfy są w MM raz w miesiącu... Czyste będą niesamowicie...Zwłaszcza jesienią i zimą.
Najgorsze w tym wszystkim jest brak realnej perspektywy poprawy. Może jestem pesymistą i naprawdę chciałbym się mylić...
2012-06-23 23:38:02 Autor: Mattijjah
---.134.163.72

Mattijjah
@emigrant - no wiadome, poza tym, co IMO dziwne - 14WE przy ruszaniu szarpie bardziej niż kibel.. Natomiast nie zmienia to faktu, że modernę do asynchrona zrobić trzeba.

@marudero - oczywiście, że tak, ale niestety Polska to taki dziwny kraj, że to, co w \"na zachodzie\" byłoby patologią i pociągało za sobą zarzuty karne, u nas jest bezkarne i traktowane jak norma... Myślę, że przyczyna tego jest taka, że w wiele spółek ma powiązania polityczne...
2012-06-24 08:02:29 Autor: przewoz
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
\"Ale za obsługi płaci się KM i innym. Skoro płacę to wymagam - chyba logiczne?\"

A kiedy i za co płacą? Bo skoro czasem dwa dni pod rząd ta sama jednostka defektuje, to znaczy że raczej ją ściągnięto i na szybko cokolwiek zrobiono, a nie raz a porządnie. Takie to wykupywanie usług. Jedynie okresowo mycie i głębsze przeglądy.
Jednostki jeżdżą zapuszczone i klejące się bardziej niż najgorsze kible w KM.
2012-06-24 09:43:36 Autor: emeryt
---.dzialdowo.vectranet.pl
Co do szarpania kibli poczytajcie sobie DTR jakie przełożenie zostało zastosowane
2012-06-25 13:54:00 Autor: marudero
---.xdsl.centertel.pl
@przewoz
Masz rację. Okresowe mycie i dokładniejsze przeglądy. Tylko , że inspektorzy z skm mają to w głębokim poważaniu.Gdyby jeden z drugim się tym zainteresował , a jego przełożony to sprawdził od czasu do czasu - byłoby znacznie lepiej.
w 2009 roku ŚP Walczak chciał zwolnić wszystkich tych inspektorów...Ale wicie , rozumicie komuś w Ratuszu mogłoby się to nie spodobać i jest jak jest.
I potwierdzam z autopsji- lepiej nie dotykać niczego z 14WE bo można się pobrudzić /przykleić...
2012-07-13 20:05:53 Autor: SM42(Robert)
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Niech SKM Trójmiasto je kupi.
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS