Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Ciąg dalszy problemów z nowymi jednostkami Skody na Łotwie

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
29-01-2024
Ostatnia modyfikacja:
29-01-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
rynek kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Ciąg dalszy problemów z nowymi jednostkami Skody na Łotwie
Fot. Dāvis Kļaviņš / CC BY 3.0 / Wikimedia Commons
Część zespołów trakcyjnych dostarczonych przez Škodę na Łotwe wciąż ma problem z planową obsługą linii a dostępność pojazdów jest poniżej zadeklarowanej przez producenta. Niestety, z winy Kolei Łotewskich, nie ma ich czym zastępować. Dymisję złożyła rada nadzorcza spółki.

O problemach z awariami szerokotorowych elektrycznych RegioPanter dla Kolei Łotewskich pisaliśmy na początku roku. Zdarzały się dni, gdy niesprawnych było aż 5 z 11 dostarczonych na początku pojazdów. Łącznie, w ramach umowy, Škoda ma dostarczyć aż 32 czterowagonowe pojazdy.

Usterek jest dużo i nie dotycząc tylko układu podnoszenia pantografu, na co zwracano uwagę na początku eksploatacji. Škoda sprowadziła na Łotwę prawie 30 pracowników, którzy starają się utrzymać pojazdy w pełnej sprawności, na razie jednak z niewystarczającym skutkiem. 25 stycznia Koleje Łotewskie poinformowały, że dotychczas naliczone na producenta kary umowne przekroczyły kwotę 267 tysięcy euro.

Podczas konferencji prasowej sprzed kilku dni Škoda poinformowała, że wszystkie dostarczone pojazdy uzyskają 95% dostępność zapisaną w umowie za dwa miesiące. To nie satysfakcjonuje Łotyszy. Dodajmy, że dostawy mają drobny poślizg, a Łotysze zapisali umowie możliwość odzyskania 10% wartości każdej jednostki, w wypadku dostawy po terminie. Wygląda na to, że Łotysze nie podarują Škodzie tego kontraktu. Minister transportu Łotwy Kaspars Briškens powiedział publicznie, że oczekuje egzekwowania stosowania jak najsurowszych kar wobec czeskiego producenta. Mało tego – przeprowadzony ma być audyt w kierunku tego, czy zakup został przeprowadzony poprawnie.

Rada Nadzorcza spółki przewozowej ViVi (nazwa handlowa pasażerskiego oddziału Kolei Łotewskich) po miesiącu walki z problemami złożyła rezygnację ze stanowiska.

Problem jest większy niż się wydaje, ponieważ psujących się nowych ezetów często nie ma czym zastępować. Koleje Łotewskie odstawiły z końcem roku dużą część najstarszych pojazdów ER1 i ER2 jeszcze z lat 70-tych i nie przeprowadzały w nich już przeglądów. Skończyła się im także ważność dokumentacji potrzebnej do jazdy z pasażerami. Z kolei przedstawiciele Škoda zwracają uwagę na fatalny stan obiektów serwisowych i to, że część z nich nie jest nawet należycie ogrzewana, a niektórych napraw nie można wykonać przy temperaturze bliskiej zeru. Decyzja Łotyszy o nieprzeprowadzaniu eksploatacji nadzorowanej z pasażerami także okazała się brzemienna w skutkach.

Kontrakt pomiędzy Škoda Group a Vivi wart jest prawie 258 mln euro. Wszystkie pojazdy mają zostać dostarczone do połowy 2024 roku.
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Pasażerowie IC Morcinek dotarli do Wrocławia 7 godzin po czasie

Pasażer

Pasażerowie IC Morcinek dotarli do Wrocławia 7 godzin po czasie

Michał Szymajda 25 stycznia 2024

Sytuacja z Pendolino opanowana. Pojazdy unieruchamiał system ADD

Tabor i technika

Praga przygotowuje się na tramwaje Škoda 52T. Jest umowa

Zintegrowany transport

Łotwa z unijnymi pieniędzmi na elektryfikację linii kolejowych

Infrastruktura

Rusza duży program elektryfikacyjny na Łotwie

Infrastruktura

Rusza duży program elektryfikacyjny na Łotwie

Łukasz Pastor 17 listopada 2016

Korupcja w Kolejach Łotewskich? Prezes aresztowany

Śšwiat

Korupcja w Kolejach Łotewskich? Prezes aresztowany

IRJ/lp, Rynek Kolejowy 19 sierpnia 2015

Zobacz również:

Pasażerowie IC Morcinek dotarli do Wrocławia 7 godzin po czasie

Pasażer

Pasażerowie IC Morcinek dotarli do Wrocławia 7 godzin po czasie

Michał Szymajda 25 stycznia 2024

Sytuacja z Pendolino opanowana. Pojazdy unieruchamiał system ADD

Tabor i technika

Praga przygotowuje się na tramwaje Škoda 52T. Jest umowa

Zintegrowany transport

Łotwa z unijnymi pieniędzmi na elektryfikację linii kolejowych

Infrastruktura

Rusza duży program elektryfikacyjny na Łotwie

Infrastruktura

Rusza duży program elektryfikacyjny na Łotwie

Łukasz Pastor 17 listopada 2016

Korupcja w Kolejach Łotewskich? Prezes aresztowany

Śšwiat

Korupcja w Kolejach Łotewskich? Prezes aresztowany

IRJ/lp, Rynek Kolejowy 19 sierpnia 2015

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5