NUMER 01-02/2021
NUMER 01-02/2021
Temat numeru:
Rok 2020 pełen wyzwań
szukaj
Śledź nas:

Chińczycy zapowiadają dwie nowe linie kolei magnetycznej na 600 km/h

| Przemysław Farsewicz 24.02.2021 196

Chińczycy zapowiadają dwie nowe linie kolei magnetycznej na 600 km/h
Fot. China Daily
Chiny planują budowę linii magnetycznej Szanghaj (Shenzhen) – Kanton oraz Pekin – Honkong – Makau. Jak zapowiadają władze prowincji Guangdong, w południowo-zachodniej części Chin, maglev z prędkością 600 km/h skróci czas podróży między Szanghajem a Kantonem do nie więcej niż trzech godzin i do mniej niż czterech godzin między Pekinem a Kantonem. Pozwoli to zaoszczędzić ponad połowę czasu w porównaniu z obecną ofertą pociągów dużych prędkości.
Prowincja Guangdong w południowych Chinach planuje zbudować dwie superszybkie linie magnetyczne łączące stolicę prowincji Guangzhou – Kanton – i inne dynamicznie rozwijające się miasto Shenzhen z Szanghajem i Pekinem. Skróciłoby to obecny czas podróży o połowę.

Departament Zasobów Naturalnych opublikował 9 lutego dokument planistyczny – Specjalny Plan Terytorialny na lata 2020-35 – w którym ogłoszono zamiar wydzielenia przestrzeni pod budowę magleva łączącego prowincję Guangdong z Pekinem, Hongkongiem i Makao i drugą linię – w stronę Szanghaju.

Jeśli plan zostanie zrealizowany, szacuje się, że czas podróży między Guangdong, Shenzhen a Szanghajem skróci się o połowę, do zaledwie 2,5 godz., podczas gdy między Shenzhen a Pekinem wyniesie niecałe 4 godz. Odległość między Kantonem a Szanghajem wynosi około 1600 kilometrów, z Shenzhen do Szanghaju jest o 100 km bliżej. Linia połączy również obecną linię maglev w Szanghaju na lotnisko Pudong. Natomiast licząc z Kantonu do Pekinu, linia wyniesie około 2000 kilometrów.

Chińczycy oszacowali także, że dzięki budowie linii dużych prędkości, populacja prowincji Guangdong wzrośnie do 2035 roku do 130 mln osób, natomiast populacja w regionie delty Rzeki Perłowej osiągnie poziom 84,4 mln mieszkańców, z czego 90 proc. ludności ma mieszkać w miastach.

Po wydaniu dokumentu planistycznego oczekiwania są spore. Według pierwszych oficjalnych informacji najprawdopodobniej jako pierwsza rozpocznie się budowa odcinka między Kantonem a Shenzhen. Oba miasta podpisały siedem umów o współpracy – w tym także umowę o budowie magleva łączącego oba megamiasta. Shenzhen i Kanton są obecnie połączone koleją międzymiastową i ekspresową koleją, która zapewnia połączenie z Hongkongiem.

Chiny są światowym liderem w technologii budowy linii magnetycznych, czyli tzw. magleva. W Kraju Środka opracowano pociągi maglev średniej prędkości, zaś w 2019 roku zaprezentowano prototyp pociągu osiągający prędkość 600 km/h. Jak podają chińskie media, pociągi maglev są postrzegane przez wielu jako sposób na wypełnienie luki związanej z prędkościami między lotnictwem a popularnym na świecie systemem kolei dużych prędkości o prędkości 300-350 km na godzinę.

W lipcu 2017 roku Chiny przekroczyły granicę 22 tys. km tras szybkich kolei, co stanowiło 60 procent wszystkich tego typu tras na świecie. W 2021 roku długość sieci w Chinach rozrosła się do ponad 36 tys. km.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Chiny (449)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Innowacje
PARTNER DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Chiny (449)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2021
NUMER 01-02/2021
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy trudny dla branży 2020 rok. Szczególną uwagę skierowaliśmy na liderów rynku: PKP SA, Budimex, Siemens Mobility, Polregio czy PKP Energetykę. W dziale pasażer analizujemy, co stało się w województwie kujawsko-pomorskim i jaka jest przyszłość kolei w Płocku. Rozmawiamy również z nową dyrektor ZTM w Warszawie. Eksperci opisali dla Czytelników system SCADA w PKP Energetyka i wszystkie aspekty wprowadzania nowego systemu napięcia 25 kV na polskiej sieci kolejowej. Nie zapominamy o wielkich pieniądzach w Krajowym Planie Odbudowy, niespełnionych zapowiedziach obniżenia stawek dostępu i nowej, wielkiej umowie PSC dla PKP Intercity.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5