Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Japonia: Nowy maglev pojechał z pasażerami, ale projekt opóźniony [wideo]

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Autor:

simetra

Data publikacji:
27-05-2022
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
NHK World, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Japonia: Nowy maglev pojechał z pasażerami, ale projekt opóźniony [wideo]
Fot. Saruno Hirobano CC BY-SA 4.0
JR Central po raz pierwszy umożliwiły zwykłym pasażerom przejazd najnowszym składem serii L0. To kolejny pojazd testowy wykorzystywany na pierwszej linii kolej magnetycznej czyli Chuo Shinkansen. Niestety sam projekt łapie opóźnienie ze względu na problemy środowiskowe.

W październiku 2020 r. Central Japan Railway (JR Central) pokazało mediom zmodernizowane wnętrza składu serii L0 stworzono na potrzeby budowanej od kilku lat pierwszej międzymiastowej linii kolei magnetycznej. Przez ostatnie kilkanaście miesięcy nie był on jednak dostępny dla pasażerów, którzy wcześniej, tj. do 2019 r. mogli testować jego poprzednika.

W dopuszczeniu pasażerów do jazdy po części zdecydowało zakończenie fazy intensywnych testów oraz stopniowe luzowanie ograniczeń związanych pandemią koronawirusa powodującego COVID-19. Na filmie z pierwszego przejazdu z pasażerami w maju 2022 r. możemy zobaczyć, że skład porusza się z prędkością 501 km/h.


Maglev serii L0 – to już czwarta generacja testowych pociągów od roku 1997 – produkowany jest przez Hitachi, a jazdy przejazdy odbywają się w prefekturze Yamanashi. W stosunku do pierwotnego projektu pojazd zyskał bardziej opływowe czoło. Ma to wpłynąć na jeszcze mniejsze zużycie energii oraz zredukować hałas. Zdecydowano się również na bardzo jasne wnętrze co ma poprawić odczucia z trasy, która biegnie głównie tunelami. 

Pojazd testuje się z przeznaczeniem do obsługi pierwszej międzymiastowej linii kolei magnetycznej w Japonii, czyli Chuo Shinkansen (Chūō Shinkansen), która budowana jest już między Tokio i Nagoją. Początkowo planowano, że będzie ona gotowa do eksploatacji w 2027 roku. Później kolej ma być wydłużona do Osaki. Ten drugi odcinek ma być otwarty w 2037 roku. Odcinek testowy, gdzie sprawdzany jest nowy skład jest fragmentem budowanej linii.

Japończycy prowadzą pracę nad koleją magnetyczną od 1970 roku. Uznaje się, że mają na jej temat największą wiedzą i są najbardziej zaawansowani technologicznie, jeśli chodzi o jej wdrażanie. Chuo Shinkansen na ponad 90% długości zostanie poprowadzony tunelami, które będą biegły pod górami oraz obszarami zurbanizowanymi. Zakłada się, że korzystające z niej pociągi pojadą z prędkością handlową 505 km/h, co pozwoli na przejazd z Tokio do Nagoi w 40 min, a w po wydłużeniu trasy do Osaki na pokonanie całego dystansu w 67 min.

Budowa nowej linii łapie jednak opóźnienie – planowanego na 2027 r. terminu zakończenia prac nie da się raczej utrzymać i japońscy kolejarze nie chcą podawać żadnych terminów. Problemy wynikają z postawy lokalnych władze oraz część mieszkańców prefektury Shizuoka obawia się, że prace nad budową tunelu mogą zagrozić środowisku naturalnemu regionu, a przede wszystkim ograniczyć dostępność wody i zniszczyć rzekę Ōi. Jak dotąd, przez kilka ostatni lat, nie udało się ich przekonać do inwestycji i już wiadomo, że będzie to miało negatywny wpływ na harmonogram. Przez prefekturę przebiega bardzo krótki odcinek nowej linii, na którym nie zaplanowano stacji – lokalne władze nie mają więc wiele do stracenia.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Tajwan: Duży kontrakt na dostawę pociągów dużych prędkości

Koleje Dużych Prędkości

Hitachi dostarczy pociągi metra do Mediolanu

Tabor i technika

Hitachi dostarczy pociągi metra do Mediolanu

Witold Urbanowicz 10 listopada 2022

InnoTrans 2022: Kolej po pandemii stawia na wodór [zdjęcia]

Biznes

Japonia. JR Central żegna serię 700 [wideo]

Innowacje

Japonia. JR Central żegna serię 700 [wideo]

Łukasz Malinowski 01 marca 2020

Zobacz również:

Tajwan: Duży kontrakt na dostawę pociągów dużych prędkości

Koleje Dużych Prędkości

Hitachi dostarczy pociągi metra do Mediolanu

Tabor i technika

Hitachi dostarczy pociągi metra do Mediolanu

Witold Urbanowicz 10 listopada 2022

InnoTrans 2022: Kolej po pandemii stawia na wodór [zdjęcia]

Biznes

Japonia. JR Central żegna serię 700 [wideo]

Innowacje

Japonia. JR Central żegna serię 700 [wideo]

Łukasz Malinowski 01 marca 2020

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5