Partnerzy serwisu:

Chińczycy kupują brytyjską firmę leasingującą tabor

Dalej Wstecz
Data publikacji:
25-01-2015
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Railway Gazette/lp, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

Chińczycy kupują brytyjską firmę leasingującą tabor
CK Investment - podmiot, którego właściciele to firmy z Hongkongu, kupi 100 procent udziałów brytyjskiego przedsiębiorstwa działającego w obszarze usług leasingu taboru kolejowego. To mocne wejście Chińczyków na Wyspy Brytyjskie w tym sektorze, ponieważ firma Evershot Rail ma blisko jedną trzecią taboru obsługującego przewozy pasażerskie w kraju.

Całkowita wartość firmy Evershot Rail to około 2,5 mld funtów. CK Investment za 100 proc. udziałów brytyjskiego przedsiębiorstwa chce zapłacić 1,1 mld funtów. Transakcja najprawdopodobniej zostanie sfinalizowana w kolejnych miesiącach, ale sprzedaż nie będzie możliwa bez zgody Komisji Europejskiej.

Firma Evershot Rail jest jedną z trzech firm taborowych Wielkiej Brytanii, które powstały w roku 1994 w ramach prywatyzacji brytyjskiej kolei. W tej chwili firma posiada około 28 proc. brytyjskiego taboru do przewozów pasażerskich, który jest wykorzystywany przez 11 operatorów, ale ma też lokomotywy do przewozów towarowych.

W tej chwili właścicielem firmy jest konsorcjum Eversholt Investment Group SCS, w skład którego wchodzą firmy: 3i Infrastructure, Morgan Stanley Infrastructure Partners oraz STAR Capital Partners. Jeśli procedury nie napotkają przeszkód, możliwe, że proces sprzedaży zostanie zamknięty w marcu tego roku.

Były wcześniejsze deklaracje

Transakcja to kolejny dowód na to, że Chiny są coraz bardziej zainteresowane inwestowaniem w Europie. Równo rok temu chiński premier Li Keqiang w czasie spotkania z premierem Wielkiej Brytanii zaproponował, że Chiny sfinansują oraz zbudują tory łączące planowaną linię dużych prędkości HS2 z innymi miastami kraju. W czasie spotkania polityków premier Chin zadeklarował chęć zainwestowania w Wielkiej Brytanii nawet do 50 mld funtów. Oferta Państwa Środka została jednak przez Brytyjczyków przyjęta z rezerwą, ponieważ władze Wielkiej Brytanii promują projekt HS2 jako inwestycję, która pokaże, że kraj może być światowym liderem w dziedzinie inżynierii kolei dużych prędkości.

Również inne kraje kontynentu

Chiny chcą inwestować swoje środki także w Europie Środkowo-Wschodniej. Na spotkaniu w Belgradzie, do którego doszło w grudniu minionego roku, w obecności reprezentantów 16 państw, władze Chin zadeklarowały, że są zainteresowane projektami dotyczącymi portów, dróg, tras kolejowych, telekomunikacji i elektrowni. Wśród projektów, które miałyby być współfinansowane ze specjalnego, utworzonego przez Chińczyków funduszu, jest przebudowa mocno zaniedbanego połączenia kolejowego z Belgradu o Budapesztu. Porozumienie w tej sprawie podpisały władze Chin, Serbii, Węgier i Macedonii. Cały projekt powinien zostać sfinalizowany do połowy roku 2017.


Już 10-11 marca w Warszawie odbędzie się kolejna edycja Europejskiego Forum Taborowego. To największa i najbardziej prestiżowa konferencja w Środkowo-Wschodniej Europie, poświęcona rynkowi produkcji i modernizacji taboru kolejowego. W tym roku podjęte zostaną tematy nowoczesnych technologii i innowacyjności w konstruowaniu oraz utrzymaniu pojazdów kolejowych, zwłaszcza odnośnie zużycia energii, designu i podzespołów.

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

W Chinach rusza budowa 900 km nowych linii KDP

Infrastruktura

W Chinach rusza budowa 900 km nowych linii KDP

Łukasz Kuś 05 września 2016

Rekordowe zadłużenie Chińskich Kolei

Biznes

Rekordowe zadłużenie Chińskich Kolei

lk, Rynek Kolejowy 08 maja 2016

Chiny sfinansują modernizację linii Budapeszt - Belgrad

Świat

Chiny sfinansują modernizację linii Budapeszt - Belgrad

IRJ/lp, Rynek Kolejowy 30 listopada 2015

Chiński ezt już na torach Macedonii. Będą kolejne

Świat

Chiński ezt już na torach Macedonii. Będą kolejne

Global Post/lp, Rynek Kolejowy 05 grudnia 2015

Chińscy producenci taboru łączą siły i chcą podbijać światowe rynki

Biznes

Chińscy producenci taboru łączą siły i chcą podbijać światowe rynki

Railway Gazette/lp, Rynek Kolejowy 03 czerwca 2015

Zobacz również:

W Chinach rusza budowa 900 km nowych linii KDP

Infrastruktura

W Chinach rusza budowa 900 km nowych linii KDP

Łukasz Kuś 05 września 2016

Rekordowe zadłużenie Chińskich Kolei

Biznes

Rekordowe zadłużenie Chińskich Kolei

lk, Rynek Kolejowy 08 maja 2016

Chiny sfinansują modernizację linii Budapeszt - Belgrad

Świat

Chiny sfinansują modernizację linii Budapeszt - Belgrad

IRJ/lp, Rynek Kolejowy 30 listopada 2015

Chiński ezt już na torach Macedonii. Będą kolejne

Świat

Chiński ezt już na torach Macedonii. Będą kolejne

Global Post/lp, Rynek Kolejowy 05 grudnia 2015

Chińscy producenci taboru łączą siły i chcą podbijać światowe rynki

Biznes

Chińscy producenci taboru łączą siły i chcą podbijać światowe rynki

Railway Gazette/lp, Rynek Kolejowy 03 czerwca 2015

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5