3 lipca PKP Intercity ponownie otworzyło Centrum Obsługi Klienta na dworcu Warszawa Centralna. Zmiany po remoncie widoczne są gołym okiem.
Pierwotnie bardzo lubiane przez pasażerów Centrum Obsługi Klienta na stacji Warszawa Centralna miało być
ponownie uruchomione w maju 2021 roku. Przebudowa punktu wydłużyła się o ponad dwa lata. W tym czasie na Centralnym normalnie dostępne były jednak kasy biletowe w holu stacji. Dlaczego przebudowa pomieszczeń trwała tak długo?
– Podczas prac remontowych odkryto oryginalną posadzkę, a dworzec jest pod nadzorem wojewódzkiego konserwatora zabytków. Trzeba było zmieniać dokumentację, uzgodnić ponownie zakres prac. Nie pomogła nam pandemia i wojna na Ukrainie, która ograniczyła dostępność materiału do przebudowy – powiedział rzecznik PKP Intercity Cezary Nowak.
Oryginalna posadzka została odnowiona i dzisiaj jest ozdobą pomieszczeń. Zmieniono w nich wystrój, chociaż układ kas jest podobny jak przed przebudową. Pojawiły się meble do odpoczynku pasażerów, bardzo ciekawym elementem jest naścienna mapa połączeń PKP Intercity. Odnowione zostały także pomieszczenia socjalne – biuro naczelnika kas, kuchnia, archiwum i toaleta, w której zachowano oryginalną strukturę betonu z czasów pierwszych lat istnienia obiektu. Całkowicie wymieniono instalację wentylacji i klimatyzacji oraz okablowanie.
Aby dostać się do pracownika PKP Intercity, należy najpierw pobrać bilet z automatu. O nadejściu naszej kolejki zostaniemy, jak na poczcie, poinformowani za pomocą wyświetlacza. Można powiedzieć, że już pierwszego dnia pasażerowie zagłosowali nogami za COKiem. W ciągu zaledwie 5 minut od oficjalnego otwarcia pomieszczeń w sali pojawiło się mnóstwo pasażerów.
COK jest otwarty codziennie od 8:10 do 19:30. Można w nim kupić zarówno bilety krajowe jak i międzynarodowe.
Prace budowlane wykonała firma TB.INVEST Tomasz Brzeziński, a koszt przebudowy COK wyniósł ponad 2,6 mln zł. Dokumentacja projektowa została opracowana przez firmę Z.P.I. Kontrapunkt V-Projekt z Krakowa.
– Centrum Obsługi Klienta na Dworcu Centralnym w Warszawie to jedna z pięciu placówek tego typu w kraju. Podróżni mogą z nich skorzystać również na dworcach we Wrocławiu, Krakowie i Katowicach, a także przy dworcu Warszawa Zachodnia w budynku West Station. Podobna inwestycja jest również realizowana w Gdańsku. W Centrach Obsługi, poza nabyciem biletu na przejazd, podróżni mogą uzyskać również niezbędne informacje na temat oferty PKP Intercity, czy zgłosić potrzebę zapewnienia asysty osobie z niepełnosprawnościami. Do dyspozycji pasażerów zainstalowane zostały także gniazdka elektryczne – poinformowało PKP Intercity.