NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

Cargounit z finansowaniem na 280 mln zł i trzema nowymi Dragonami 2

| inf. pras. oprac. jm 09.07.2020 4,8k

Cargounit z finansowaniem na 280 mln zł i trzema nowymi Dragonami 2
fot. Cargounit
Cargounit z finansowaniem na 280 mln zł i trzema nowymi Dragonami 2
Cargounit z finansowaniem na 280 mln zł i trzema nowymi Dragonami 2
Cargounit z finansowaniem na 280 mln zł i trzema nowymi Dragonami 2
Industrial Division kupił kolejne trzy nowoczesne lokomotywy Dragon 2. Dzięki tej transakcji flota Dragonów będących w dyspozycji ID pod marką Cargounit wzrosła do siedmiu sztuk. W ostatnim czasie konsorcjum trzech banków: mBank, BNP Paribas oraz Bank Millenium, udzieliło Cargounit finansowania w wysokości 280 mln złotych.
Industrial Division podkreśla, że z siedmioma Dragonami 2 jest jednym z największych nabywców tych lokomotyw na polskim rynku (o pierwszym zakupie Dragonów przez ID pisaliśmy tutaj). Łącznie pod marką Cargounit posiada blisko 180 lokomotyw na wynajem. – Pomimo faktu, że wiele kluczowych branż zostało poważnie dotkniętych przez pandemię COVID-19, nasze lokomotywy są w ciągłym ruchu. Nie zatrzymujemy się także z naszymi planami rozwojowymi, widząc szansę, aby w obecnej sytuacji zapewnić na korzystnych warunkach dostawę i utrzymanie nowoczesnych lokomotyw  – podsumowuje Łukasz Boroń, prezes Cargounit cytowany w komunikacie.

Zakup ten został sfinansowany z pozyskanego niedawno przez Cargounit kredytu bankowego. Konsorcjum trzech banków: mBank, BNP Paribas oraz Bank Millenium, udzieliło Cargounit finansowania w wysokości 280 mln złotych, na potrzeby rozwoju działalności poprzez zakup nowoczesnych lokomotyw. Spółka podkreśla, że to szczególnie ważne w kontekście aktualnej skomplikowanej sytuacji gospodarczej na świecie wynikającej ze skutków pandemii COVID-19.

– Widzimy, że na rynku jest coraz większe zapotrzebowanie na tabor nowej generacji, dlatego powiększamy flotę naszych lokomotyw, dostosowując bieżącą ofertę handlową do aktualnych potrzeb klientów. Nowe Dragony we flocie Cargounit to dopiero początek planowanych przez nas zakupów. Decyzja trzech banków, aby przyznać nam kredyt na sfinansowanie planowanych transakcji zakupu lokomotyw, w tym trudnym środowisku ekonomicznym, stanowi dla nas najlepsze potwierdzenie zaufania, jakim została obdarzona nasza firma i jej strategia rozwoju, a także wiary w to, że branża wynajmu lokomotyw w Europie Środkowo-Wschodniej ma atrakcyjne perspektywy rozwoju i warto w nią inwestować – podkreśla Boroń.

Dragon 2 to sześcioosiowa lokomotywa elektryczna produkcji nowosądeckiego Newagu, zgodna z Technicznymi Specyfikacjami Interoperacyjności oraz wyposażona w fabrycznie wbudowany system bezpieczeństwa ETCS poziomu 2. Dragony zaprojektowane zostały do prowadzenia ciężkich składów towarowych pozwalając na zwiększenie efektywności przewozów, dzięki czemu są cenione przez polskich przewoźników kolejowych m.in. w segmencie przewozów paliw, produktów chemicznych oraz kruszyw. 
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (45789)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (45789)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5