Cargounit wzbogacił się o trzy nowoczesne lokomotywy Griffin. To egzemplarze o ciekawej historii, które pierwotnie miały jeździć w Lotos Kolej, ale ostatecznie prowadzą pociągi Orlen Koltrans.
Spółka Cargounit (wcześniej znana jako Industrial Division) dokonała w połowie 2021 roku przejęcia od spółki Newag Lease Sp. z o.o. 3 pojazdów serii E4DCUd o numerach: E4DCUd-001, E4DCUd-002, E4DCUd-003.
To egzemplarze o bardzo ciekawej historii – zostały zamówione w 2015 roku przez Lotos Kolej ale ostatecznie
nie trafiły tam przez różnicę w interpretacji przepisów. Spółka córka Newag Lease wykupiła je od ING Lease, po czym zostały one
wydzierżawione do Orlen Koltrans.
Jak mówi "Rynkowi Kolejowemu" prezes Cargounit Łukasz Boroń, po przejęciu lokomotyw od Newag Lease najemcą pojazdów pozostaje w dalszym ciągu Orlen Koltrans; na ich burtach pojawiło się za to nowe logo. Formalnie lokomotywy staną się własnością Cargounit po zakończeniu okresu leasingu.
Czy możliwy jest zakup kolejnych Griffinów? – Strategia Cargounit zakłada powiększanie floty pojazdów o nowoczesne lokomotywy spełniające wymagania międzynarodowych, jak i lokalnych przewoźników kolejowych. Ponieważ zauważamy rosnące zainteresowanie najmem lokomotyw z funkcją modułu dojazdowego, rozważamy zakup kolejnych lokomotyw tego typu – poinformował Łukasz Boroń.