Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Cargounit odbiera Vectrony i kupuje Smartrony na rynek rumuński

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
20-12-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
rynek kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Cargounit odbiera Vectrony i kupuje Smartrony na rynek rumuński
fot. Siemens Mobility
Cargounit odebrał dwie lokomotywy Vectron MS oraz zdecydował się kupić pierwsze elektrowozy Siemens Smartron na rynek rumuński.

Odebrane dwie lokomotywy Vectron MS dysponują mocą 6,4 MW przy zasilaniu napięciem przemiennym i 6,0 MW przy zasilaniu napięciem stałym oraz zostały wyposażone w system ETCS zgodny z obecnie obowiązującymi specyfikacjami (Baseline 3). Lokomotywy przeznaczone są do eksploatacji na terenie Polski, Niemiec, Austrii, Czech, Słowacji, Węgier, Słowenii, Chorwacji, Serbii i Holandii, opcjonalnie na terenie Rumunii oraz Bułgarii. Pojazdy z platformy Vectron posiadają już dopuszczenia do eksploatacji aż w 20 europejskich krajach.

Cargounit zamówiła już łącznie 16 lokomotyw Vectron MS (dostawę pięciu zakończono w końcu czerwca) oraz dodatkowe 20 sztuk w opcji do 2023 r. Teraz firma rozszerza swoją flotę o dwie zupełnie nowe lokomotywy od Siemens Mobility – Smartrony.

– Lokomotywa Smartron jest dostosowana do pracy przy prądzie zmiennym 15 kV/25 kV (jest więc jednosystemowa - dop. red.) oraz jest wyposażona w system kontroli pociągu PZB/LZB. Lokomotywa jest produkowana w standardowym kolorze niebieskim ‘Capri Blue’ i zamawia się ją przez specjalną platformę zakupową, jak podczas robienia zakupów w Internecie, co wpisuje się w świąteczny klimat. Jesteśmy dumni, że Cargounit jako nasz czołowy klient rozwija swoją obecność na rynku Europy Środkowo-Wschodniej, a nasze pojazdy z pewnością pomogą firmie w realizacji tego celu – powiedział Krzysztof Celiński, prezes zarządu Siemens Mobility.

Dwa Smartrony dla Cargounit zostały zakupione na rynek rumuński, chociaż lokomotywy mają także dopuszczenie do pracy w Niemczech i Bułgarii. Lokomotywy ważą ok. 83 ton i mają rozstaw osi 1435 mm. Dysponują mocą 5,4 MW z i maksymalną prędkością 160 km/h. Pojazdy zostaną dostarczone kolejno w III i IV kwartale 2022 r.

– Jesteśmy zadowoleni ze współpracy z Siemens Mobility w zakresie dostaw sprawdzonych lokomotyw wielosystemowych Vectron MS (...). W 2021 roku Cargounit powiększył flotę o 13 nowoczesnych lokomotyw, w tym o 5 lokomotyw Vectron MS zakupionych z dofinansowaniem z CUPT oraz o 2 lokomotywy Vectron MS w listopadzie i grudniu bieżącego roku w ramach podpisanej z Siemens Mobility umowy na dostawę do 30 lokomotyw. Nasze plany na przyszły rok obejmują m.in. dostawę kolejnych 6 lokomotyw wielosystemowych Vectron MS oraz dodatkowo 2 lokomotyw Smartron na rynek rumuński – powiedział – powiedział Łukasz Boroń, prezes Cargounit.

Zakup dwóch Smartonów na rynek rumuński ma umocnić pozycję Cargounit jako poolu taborowego na tym rynku. Spółka widzi w Rumunii i państwach ościennych rosnące zapotrzebowanie na nowoczesne lokomotywy. W Rumunii obserwuje ona podobne trendy w zakresie modernizacji floty lokomotyw, jakie mają miejsce od kilku lat w Polsce.

Polscy operatorzy i przewoźnicy kolejowi zakupili już blisko 100 elektrycznych lokomotyw Siemensa (Husarze, Vectrony, Smartrony). Na co dzień korzystają z nich Cargounit, PKP Intercity, PKP Cargo, DB Cargo Polska, Lotos Kolej oraz Laude Smart Intermodal.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

14WE trafią do Polregio

Tabor i technika

14WE trafią do Polregio

Jakub Rösler 16 lipca 2025

Cargounit z kolejnymi lokomotywami od Siemensa

Tabor i technika

Cargounit: Polski rynek będzie rósł, a my razem z nim

Tabor i technika

Cargounit zamawia do 100 lokomotyw Siemensa

Biznes

Cargounit zamawia do 100 lokomotyw Siemensa

inf. pras. Cargounit 28 lutego 2024

Cargounit wchodzi do Niemiec! Z nowymi lokomotywami Siemensa

Tabor i technika

Cargounit wchodzi do Niemiec! Z nowymi lokomotywami Siemensa

inf. pras. Siemens/Cargounit 30 listopada 2023

Nowy Vectron w Cargounit. Na pniu bierze go DB Cargo Polska [zdjęcia]

Tabor i technika

Zobacz również:

14WE trafią do Polregio

Tabor i technika

14WE trafią do Polregio

Jakub Rösler 16 lipca 2025

Cargounit z kolejnymi lokomotywami od Siemensa

Tabor i technika

Cargounit: Polski rynek będzie rósł, a my razem z nim

Tabor i technika

Cargounit zamawia do 100 lokomotyw Siemensa

Biznes

Cargounit zamawia do 100 lokomotyw Siemensa

inf. pras. Cargounit 28 lutego 2024

Cargounit wchodzi do Niemiec! Z nowymi lokomotywami Siemensa

Tabor i technika

Cargounit wchodzi do Niemiec! Z nowymi lokomotywami Siemensa

inf. pras. Siemens/Cargounit 30 listopada 2023

Nowy Vectron w Cargounit. Na pniu bierze go DB Cargo Polska [zdjęcia]

Tabor i technika

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij