NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Komplet Vectronów MS w Cargounit [zdjęcia]

| Michał Szymajda 30.06.2021 2,5k

Komplet Vectronów MS w Cargounit [zdjęcia]
fot. M. Szymajda, Rynek Kolejowy
Komplet Vectronów MS w Cargounit [zdjęcia]
Komplet Vectronów MS w Cargounit [zdjęcia]
Komplet Vectronów MS w Cargounit [zdjęcia]
Komplet Vectronów MS w Cargounit [zdjęcia]
Cargounit - największy niezależny operator wynajmu pojazdów kolejowych w Polsce odebrał kolejne dwa Vectron MS od Siemens Mobility. Pojazdy będą wykorzystywane przez nowego operatora na polskim rynku – Bahnoperator.
Vectrony to uniwersalne lokomotywy, o modułowej konstrukcji, umożliwiającej łatwe dostosowanie do wymogów użytkowania i specyfiki jazdy w różnych krajach, a dzięki temu kompleksowo odpowiadające zapotrzebowaniu większości dzisiejszych przewoźników kolejowych. Podstawowym założeniem była wydajność i opłacalność wykonywania zadań trakcyjnych w ruchu krajowym i transgranicznym, zarówno pasażerskim, jak i towarowym w Europie.

W 2019 r. firma Cargounit podpisała umowę na zakup 5 lokomotyw wielosystemowych Vectron wraz z utrzymaniem. Trzy pierwsze pojazdy zostały odebrane z końcem marca 2021, a trzy miesiące później flota powiększyła się o kolejne 2 sztuki, realizując kontrakt przed czasem. Przekazane pięć lokomotyw Vectron MS będzie jeździć w barwach nowej spółki kolejowej działającej na polskim rynku – Bahnoperator, zajmującej się przewozami intermodalnymi na rynkach europejskich.

Nowe pojazdy dysponują mocą 6,4 MW przy zasilaniu napięciem przemiennym i 6,0 MW przy zasilaniu napięciem stały oraz zostały wyposażone w system ETCS zgodny z obecnie obowiązującymi specyfikacjami (Baseline 3). Lokomotywy przeznaczone są do eksploatacji na terenie Polski, Niemiec, Austrii, Holandii, Czech, Słowacji, Węgier, Rumunii, Słowenii, Chorwacji i Bułgarii, a pojazdy z platformy Vectron – jako jedyne nowoczesne lokomotywy w Europie – posiadają już dopuszczenia do eksploatacji aż w 20 europejskich krajach. Dostarczone lokomotywy będą serwisowane przez autoryzowany serwis producenta

Lokomotywy zostały zakupione przy wsparciu funduszy europejskich za pośrednictwem Centrum Unijnych Projektów Transportowych oraz finansowania Siemens Financial Services – spółki zajmującej się finansowaniem projektów w wielu sektorach przemysłowych oraz oferującej usługi finansowe.

– Z dużym entuzjazmem obserwujemy dynamiczny wzrost rynku przewozów intermodalnych i międzynarodowych i jesteśmy zadowoleni, że wraz z dostawą kolejnych 2 lokomotyw Vectron możemy wspierać rozwój tego segmentu przewozów towarowych w Polsce. Bardzo cieszy nas szybki rozwój skali działalności naszego klienta firmy Bahnoperator, która wynajęła od Cargounit w kwietniu 2021 roku pierwsze trzy sztuki lokomotyw Vectron. Nowoczesne lokomotywy wielosystemowe Vectron produkowane przez Siemens Mobility, doskonale wpisują się w potrzeby przewoźników kolejowych takich jak Bahnoperator dążących do ograniczenia czasu transportu w przewozach międzynarodowych i realizacji dostaw towarów just on time dla wymagających klientów – mówi Łukasz Boroń, prezes Cargounit.

– Kolejne 2 lokomotywy Vectron dołączają to parku taborowego Bahnoperator. Po pierwszych miesiącach współpracy jesteśmy zadowoleni z obsługi Cargounit oraz Siemens Mobility. Zgodnie z zapewnieniami naszych partnerów, otrzymujemy pełną obsługę w codziennym użytkowaniu lokomotyw. Obecnie możemy poświecić więcej uwagi naszym klientom i partnerom biznesowym rozwijając kolejne polaczenia kolejowe pomiędzy Azją a Europa, świadcząc im optymalne rozwiązania biznesowe. Używane przez Bahnoperator lokomotywy uzupełniają nasza ofertę jako międzynarodowego operatora logistycznego. Dziękujemy naszemu partnerowi Cargounit za dotychczasowa współpracę – mówi Magdalena Stefaniuk, prezes Bahnoperator.

– Od kilku lat Cargounit dynamicznie rozwija się na rynku transportu intermodalnego nie tylko w Polsce, ale także w innych europejskich krajach. Dostarczone lokomotywy Vectron pomogą spółce w realizacji kolejnych ambitnych celów i wzmocnią jej pozycję rynkową – dodaje Krzysztof Celiński, Prezes Siemens Mobility Sp. z o.o.

W Polsce lokomotywy Vectron zostały zakupione przez Cargounit, DB Cargo Polska, PKP Cargo, Lotos Kolej oraz Laude Smart Intermodal. Obecnie ponad 50 lokomotyw Vectron jest w rękach polskich przewoźników a znacznie więcej – wjeżdża codziennie na sieć PKP PLK z zagranicy. Do tej pory zostało sprzedanych ponad 1000 lokomotyw Vectron dla ponad 50 klientów w 16 krajach w całej Europie.

Lokomotywy zostały kupione z wykorzystaniem funduszy unijnych za pośrednictwem Centrum Unijnych Projektów Transportowych (CUPT) na wsparcie rozwoju transportu intermodalnego. Celem konkursu Rozwój Transportu Morskiego, Śródlądowych Dróg Wodnych i Połączeń Multimodalnych, organizowanego przez CUPT, jest dofinansowanie podmiotów w ramach działania Oś Priorytetowa III, tak aby wydatnie zwiększyć rozwój sieci kolejowej TEN – T i samego transportu multimodalnego.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5