NUMER 01-02/2020
NUMER 01-02/2020
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Kolej Polska – Litwa
szukaj
Śledź nas:

Całoroczne pociągi PKP Intercity do Ustki „po spełnieniu warunków technicznych”

| Michał Szymajda 29.07.2019 186

Całoroczne pociągi PKP Intercity do Ustki „po spełnieniu warunków technicznych”
Lokomotywa PKP IC podczas manewrów na stacji Ustkafot. M. Szymajda
Ustka rozpoczyna właśnie na gruncie inwestycję związaną z budową nowego centrum przesiadkowego przy dworcu kolejowym w tym mieście. Poseł Zbigniew Konwiński zapytał resort infrastruktury, czy jest szansa na to, by pociągi PKP Intercity kończyły w tym mieście bieg nie tylko w sezonie letnim.
O apelu samorządowców z Pomorza Środkowego, którzy chcą, by po zmodernizowanym odcinku linii 405 kursowały całoroczne pociągi dalekobieżne, pisaliśmy tutaj. Obecnie spory ruch na odcinku między Słupskiem a Ustką panuje wyłącznie w sezonie letnim.

– Dlaczego, pomimo wartego ok. 100 mln remontu odcinka Słupsk – Ustka, mieszkańcy Ustki i regionu oraz turyści i kuracjusze nie mogą liczyć na stałe, całoroczne połączenie z resztą kraju – pyta w interpelacji do ministra infrastruktury poseł Zbigniew Konwiński i dodaje, w rozmowie z "Rynkiem Kolejowym", że takimi całorocznymi, przynajmniej weekendowymi połączeniami cieszą się na przykład Szklarska Poręba, Krynica-Zdrój, Świnoujście czy Zwardoń.

Intercity potrzebuje odpowiednich warunków technicznych

Resort zwraca uwagę, że linia nie jest jeszcze w pełni gotowa, a to, że kursują po niej pociągi, to efekt corocznego, sezonowego jej udrożnienia w przerwie prac.

–  PKP Intercity w przekazanym stanowisku informuje, że kończenie biegu pociągów na stacji Ustka możliwe będzie po ukończeniu prac modernizacyjnych na linii oraz w przypadku spełnienia warunków technicznych, które pozwolą wyeliminować konieczność przejazdów służbowych na odcinku Ustka – Słupsk – Ustka – napisał Andrzej Bittel, podsekretarz stanu w MI. Jak dodaje, niezbędne jest także zapewnienie możliwości wodowania wagonów i sprzątania składu na torach odstawczych w stacji Ustka.

To warunek o tyle interesujący, że w sezonie letnim, bez wielkiej szkody dla pasażerów, prace te mają miejsce w oddalonym o 17 kilometrów od Ustki Słupsku. W wypadku wydłużenia kursowania jednego lub dwóch pociągów poza sezonem letnim, konieczność organizacji takiego zaplecza wydaje się dyskusyjne. Wydaje się jednak, że dla PKP Intercity "podsyły" między Ustką a Słupskiem, nawet ujawnione w rozkładzie jazdy, mogą być logistycznym i finansowym problemem.

MI: Podstawią powinny być pociągi regionalne

– W kwestii całorocznego połączenia (…) PKP Intercity, po uzyskaniu niezbędnych warunków technicznych dla stacji Ustka, będzie mogło podjąć ostateczną decyzję co do uruchomienia postulowanego połączenia – napisał Andrzej Bittel i dodaje, że niezależnie od tego podstawą komunikacji kolejowej między Ustką a Słupskiem powinny być połączenia regionalne, zamawiane przez marszałka województwa pomorskiego i dalej, dogodne ich skomunikowania na stacji Słupsk.

Zakończenie wszystkich prac (potrzebna jest m.in. budowa mijanki w Charnowie, zabezpieczenie części przejazdów i wymiana odcinka torów) między Słupskiem a Ustką będzie miało miejsce najpewniej przed sezonem letnim 2020. Decyzji o powrocie całorocznych połączeń do Ustki można by więc oczekiwać najwcześniej we wrześniu, a najpóźniej w grudniu 2020. O ile będzie taka wola organizatora połączeń na poziomie krajowym i regionalnym.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2020
NUMER 01-02/2020
Tematem najnowszego numeru jest kolej pomiędzy Polską a Litwą. W raporcie m. in. rozmowa z ministrem Jarosławem Narkiewiczem, opis miliardowych inwestycji w infrastrukturę w tym kraju, harmonogram budowy Rail Baltiki i obecny stan połączeń pomiędzy krajami. Polecamy również raport dotyczący rosnącego problemu z liczbą maszynistów.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5