Partnerzy serwisu:
Pasażer

Całoroczne pociągi PKP Intercity do Ustki „po spełnieniu warunków technicznych”

Dalej Wstecz
Data publikacji:
29-07-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Całoroczne pociągi PKP Intercity do Ustki „po spełnieniu warunków technicznych”
fot. M. SzymajdaLokomotywa PKP IC podczas manewrów na stacji Ustka
Ustka rozpoczyna właśnie na gruncie inwestycję związaną z budową nowego centrum przesiadkowego przy dworcu kolejowym w tym mieście. Poseł Zbigniew Konwiński zapytał resort infrastruktury, czy jest szansa na to, by pociągi PKP Intercity kończyły w tym mieście bieg nie tylko w sezonie letnim.

O apelu samorządowców z Pomorza Środkowego, którzy chcą, by po zmodernizowanym odcinku linii 405 kursowały całoroczne pociągi dalekobieżne, pisaliśmy tutaj. Obecnie spory ruch na odcinku między Słupskiem a Ustką panuje wyłącznie w sezonie letnim.

– Dlaczego, pomimo wartego ok. 100 mln remontu odcinka Słupsk – Ustka, mieszkańcy Ustki i regionu oraz turyści i kuracjusze nie mogą liczyć na stałe, całoroczne połączenie z resztą kraju – pyta w interpelacji do ministra infrastruktury poseł Zbigniew Konwiński i dodaje, w rozmowie z "Rynkiem Kolejowym", że takimi całorocznymi, przynajmniej weekendowymi połączeniami cieszą się na przykład Szklarska Poręba, Krynica-Zdrój, Świnoujście czy Zwardoń.

Intercity potrzebuje odpowiednich warunków technicznych

Resort zwraca uwagę, że linia nie jest jeszcze w pełni gotowa, a to, że kursują po niej pociągi, to efekt corocznego, sezonowego jej udrożnienia w przerwie prac.

–  PKP Intercity w przekazanym stanowisku informuje, że kończenie biegu pociągów na stacji Ustka możliwe będzie po ukończeniu prac modernizacyjnych na linii oraz w przypadku spełnienia warunków technicznych, które pozwolą wyeliminować konieczność przejazdów służbowych na odcinku Ustka – Słupsk – Ustka – napisał Andrzej Bittel, podsekretarz stanu w MI. Jak dodaje, niezbędne jest także zapewnienie możliwości wodowania wagonów i sprzątania składu na torach odstawczych w stacji Ustka.

To warunek o tyle interesujący, że w sezonie letnim, bez wielkiej szkody dla pasażerów, prace te mają miejsce w oddalonym o 17 kilometrów od Ustki Słupsku. W wypadku wydłużenia kursowania jednego lub dwóch pociągów poza sezonem letnim, konieczność organizacji takiego zaplecza wydaje się dyskusyjne. Wydaje się jednak, że dla PKP Intercity "podsyły" między Ustką a Słupskiem, nawet ujawnione w rozkładzie jazdy, mogą być logistycznym i finansowym problemem.

MI: Podstawią powinny być pociągi regionalne

– W kwestii całorocznego połączenia (…) PKP Intercity, po uzyskaniu niezbędnych warunków technicznych dla stacji Ustka, będzie mogło podjąć ostateczną decyzję co do uruchomienia postulowanego połączenia – napisał Andrzej Bittel i dodaje, że niezależnie od tego podstawą komunikacji kolejowej między Ustką a Słupskiem powinny być połączenia regionalne, zamawiane przez marszałka województwa pomorskiego i dalej, dogodne ich skomunikowania na stacji Słupsk.

Zakończenie wszystkich prac (potrzebna jest m.in. budowa mijanki w Charnowie, zabezpieczenie części przejazdów i wymiana odcinka torów) między Słupskiem a Ustką będzie miało miejsce najpewniej przed sezonem letnim 2020. Decyzji o powrocie całorocznych połączeń do Ustki można by więc oczekiwać najwcześniej we wrześniu, a najpóźniej w grudniu 2020. O ile będzie taka wola organizatora połączeń na poziomie krajowym i regionalnym.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5