Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Pendolino PKP Intercity: Będą zmiany wnętrza składu. Wiemy kiedy!

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
26-12-2024
Ostatnia modyfikacja:
23-12-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RK

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Pendolino PKP Intercity: Będą zmiany wnętrza składu. Wiemy kiedy!
fot. MSWnętrze Pendolino
Pendolino w barwach PKP Intercity już od ponad 10 lat wozi pasażerów. Jak dotąd na jego pokładach gościło 39 mln pasażerów, a to oznacza, że wnętrze nieco się zużyło. Powoli zbliża się czas, w którym będzie ono musiało zostać odświeżone.

Umowę na dostawę 20 elektrycznych zespołów trakcyjnych dużych prędkości z rodziny Pendolino podpisał 30 maja 2011 r. ówczesny prezes PKP Intercity Janusz Malinowski. Przetarg rozpisano w sierpniu roku 2008, jeszcze za kadencji Czesława Warsewicza. W uroczystej inauguracji w grudniu 2014 r. brał już udział kolejny prezes – Marcin Celejewski.

Niedawno świętowaliśmy więc dziesięciolecie obecności tego składu na polskich torach. Dla wielu podróżnych, jak i przedstawicieli branży kolejowej, stał się on symbolem odnowy polskich kolei i zapoczątkował powrót pasażerów. Przez ostatnią dekadę popularne składy nieco się jednak zużyły i przewoźnik już zaczyna myśleć o odnowieniu ich wnętrza.

– Pociągi rzeczywiście nieuchronnie zbliżają się do naprawy na poziomie P5. Pociągi osiągają już przebiegi 4 milionów pociągokilometrów. Moim zdaniem aż tak bardzo tego nie widać, wnętrze się sprawdziło. Oczywiście w ramach naprawy planujemy pewne korekty designu, np. strefy gastronomicznej. To jest jednak przed nami. Mamy jeszcze 2-3 lata zanim pierwsze składy będzie trzeba odstawić – mówi Janusz Malinowski, prezes zarządu PKP Intercity.

Oprócz strefy gastronomicznej, która od samego początku nie cieszyła się najlepszą opinią ze względu na brak dedykowanych miejsc do siedzenia i zaadaptowanie na te potrzeby pobliskich foteli, z krytyką spotkały się także przedziały menedżerskie, które z kolei przemianowano na przedziały dla rodziców z dziećmi. Może i one wymagałyby zmian?

Kolejną kwestią, która może doczekać się poprawek lub zmian, jest wygląd zewnętrzny pociągów. Naprawa poziomu P5 zbiegnie się bowiem z wyborem dostawcy nowych składów na 250 km/h – przetarg zapowiadany jest na przyszły rok – a to może zachęcić do ujednolicenia wyglądu floty.

Warto też pamiętać, że podobnemu procesowi, ale tu zwanemu retrofitem, będą poddawane należące do PLL LOT Dreamlinery. Trafiły one do narodowego przewoźnika mniej więcej w tym samym czasie co Pendolino i odegrały podobną rolę w pozyskiwaniu nowych pasażerów. Tutaj znamy już jednak terminy i wiemy, jak nowe wnętrza będą wyglądać.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

KDP na Litwę raczej po roku 2030

Pasażer

KDP na Litwę raczej po roku 2030

Kasper Fiszer 23 maja 2025

PKP Intercity pojedzie do Chorwacji. Znamy szczegóły! Będzie wakacyjny hit?

Pasażer

PKP Intercity pojedzie do Chorwacji. Znamy szczegóły! Będzie wakacyjny hit?

Łukasz Malinowski, współ. Roman Czubiński, Jakub Rosler 21 maja 2025

Białystok: Będzie więcej Sprinterów

Pasażer

Białystok: Będzie więcej Sprinterów

Roman Czubiński 20 maja 2025

Zobacz również:

KDP na Litwę raczej po roku 2030

Pasażer

KDP na Litwę raczej po roku 2030

Kasper Fiszer 23 maja 2025

PKP Intercity pojedzie do Chorwacji. Znamy szczegóły! Będzie wakacyjny hit?

Pasażer

PKP Intercity pojedzie do Chorwacji. Znamy szczegóły! Będzie wakacyjny hit?

Łukasz Malinowski, współ. Roman Czubiński, Jakub Rosler 21 maja 2025

Białystok: Będzie więcej Sprinterów

Pasażer

Białystok: Będzie więcej Sprinterów

Roman Czubiński 20 maja 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5