Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Budimex inwestuje w nowoczesne maszyny i pojazdy do modernizacji linii kolejowych [zdjęcia]

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Data publikacji:
22-08-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

– Inwestujemy w sprzęt kolejowy, by zyskać na jakości robót, elastyczności oraz niezależności – powiedział Maciej Olek, dyrektor budownictwa kolejowego w Budimeksie. Spółka kupuje m.in. pociąg sieciowy.

Tylko w 2018 roku Budimex zainwestował w podbijarkę rozjazdową Unimat, podbijarkę torową typu CSM, profilarkę, zgrzewarkę, drezynę i wagony specjalistyczne. To podstawowy pakiet gwarantujący możliwość realizacji prac siłami własnymi. – Zakończyliśmy też proces zakupu sprzętu do robót sieciowych – pociągu sieciowego i dwóch pojazdów dwudrogowych do rozwieszania sieci – dodał Maciej Olek.

Budimex zdecydował się rozwijać działalność w zakresie sieci trakcyjnej, którą w drugiej połowie przyszłego roku chce już wykonywać siłami własnymi. Zdecydował się na to, ponieważ na inwestycjach kolejowych prowadzonych przez Budimex, wszystkie wymagają przebudowy sieci trakcyjnej.

– Firm wykonujących takie prace jest mało. Jest to też istotny czynnik kosztotwórczy. Do tego dochodzi większy komfort i elastyczność podczas prowadzenia inwestycji – będziemy w stanie szybciej reagować na nieprzewidziane trudności – wyjaśnił przedstawiciel Budimexu. Czy plany Budimeksu na przyszłość obejmują wchodzenie w kolejne segmenty prac na kolejowej infrastrukturze?

– Wszystko zależy od tego, jak będzie rozwijał się rynek. Obecnie, na styku starej i nowej unijnej perspektywy budżetowej, analizujemy dokumenty i deklaracje. Działamy sprawnie w branży kolejowej i wierzymy, że zamawiający jest zadowolony z naszych prac. Jeśli na rynku nadal będą duże pieniądze, to rozbudowa naszej bazy sprzętowej jest tylko kwestią czasu. Już dziś nasz portfel zamówień przekracza 4 mld zł i myślę, że to nie jest nasze ostatnie słowo – powiedział Maciej Olek. Czy inwestycje w sprzęt wynikają z chęci oszczędności i przyspieszenia prac, czy też są odpowiedzią na problemy z brakiem kadr i krokiem w stronę automatyzacji?

Na rynku usług budowlanych pracuje dziś o 150 tysięcy osób mniej niż w 2012 r. Zastąpienie takiej liczby pracowników najbardziej nawet wydajnymi maszynami nie jest możliwe. Kierownicy robót, geodeci czy obsługa samych maszyn nadal będą potrzebni. Inwestujemy w sprzęt kolejowy, by zyskać na jakości robót, elastyczności oraz niezależności. – wyjaśnił Olek.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Budimex: Rail Baltica otwiera rynki nadbałtyckie

Biznes

Budimex: Rail Baltica otwiera rynki nadbałtyckie

Łukasz Malinowski 17 października 2025

Budimex: Wahadło kolejowe się sprawdza

Biznes

Budimex: Wahadło kolejowe się sprawdza

Łukasz Malinowski 11 października 2025

Budimex: Niskie oferty niszczą rynek kolejowy

Infrastruktura

Budimex: Niskie oferty niszczą rynek kolejowy

Łukasz Malinowski 06 października 2025

Budimex zainteresowany kontraktami utrzymaniowymi PKP PLK

Infrastruktura

Budimex zainteresowany kontraktami utrzymaniowymi PKP PLK

Łukasz Malinowski 10 października 2025

Budimex wkrótce odbierze nowe wagony

Tabor i technika

Budimex wkrótce odbierze nowe wagony

Łukasz Malinowski 02 lipca 2025

Budimex pokazał nową lokomotywę!

Tabor i technika

Budimex pokazał nową lokomotywę!

Łukasz Malinowski 07 czerwca 2025

Zobacz również:

Budimex: Rail Baltica otwiera rynki nadbałtyckie

Biznes

Budimex: Rail Baltica otwiera rynki nadbałtyckie

Łukasz Malinowski 17 października 2025

Budimex: Wahadło kolejowe się sprawdza

Biznes

Budimex: Wahadło kolejowe się sprawdza

Łukasz Malinowski 11 października 2025

Budimex: Niskie oferty niszczą rynek kolejowy

Infrastruktura

Budimex: Niskie oferty niszczą rynek kolejowy

Łukasz Malinowski 06 października 2025

Budimex zainteresowany kontraktami utrzymaniowymi PKP PLK

Infrastruktura

Budimex zainteresowany kontraktami utrzymaniowymi PKP PLK

Łukasz Malinowski 10 października 2025

Budimex wkrótce odbierze nowe wagony

Tabor i technika

Budimex wkrótce odbierze nowe wagony

Łukasz Malinowski 02 lipca 2025

Budimex pokazał nową lokomotywę!

Tabor i technika

Budimex pokazał nową lokomotywę!

Łukasz Malinowski 07 czerwca 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij