Bombardier Transportation i Trenitalia podpisały nową umowę na zintegrowane usługi logistyczne dotyczące obsługi floty pociągów bardzo dużych prędkości ETR500, wyprodukowanych w latach 90. Serwis będzie się nimi zajmował przez sześć kolejnych lat, istnieje opcja wydłużenia tej umowy. Tymczasem Bombardier wraz z Hitachi będzie dostarczał Włochom także zupełnie nowe ETR1000.
– Jesteśmy bardzo zadowoleni z kontynuacji naszej długoterminowej współpracy z Trenitalią. Umowa zapewni ciągłą dostępność części zamiennych i części do naprawy dla floty ETR500 w siatce połączeń Frecciarossa – powiedział prezes i dyrektor zarządzający Bombardier Transportation Italy Franco Beretta.
Flota 58 składów zespolonych ETR500 została wyprodukowana przez konsorcjum Bombardier, Alstom i AnsaldoBreda. Pociągi są eksploatowane we Włoszech od połowy lat 90. i działają pod szyldem szybkich połączeń Frecciarossa. Dzięki nowej umowie Bombardier dostarczy Trenitalii około 120 różnych komponentów w ciągu 48 godzin, w tym nowe, naprawione i odnowione elementy. Kontrakt obejmuje krytyczne elementy, także układu napędowego.
Bombardier Transportation zatrudnia 700 pracowników we Włoszech. Pracują głównie w zakładzie w Vado Ligure, w Rzymie i w punktach serwisowych na terenie całego kraju. Bombardier ma duże doświadczenie w dostarczaniu technologii szybkich kolei we Włoszech. Ostatnio, jako wiodący dostawca szybkich pociągów V300 Zefiro, znanych we Włoszech jako Frecciarossa 1000, opracowanych wspólnie z Hitachi Rail.
Koleje Włoskie niedawno złożyły zamówienie dodatkowe na te pojazdy.