Torpol zawarł z Bombardierem Transportation (ZWUS) umowę podwykonawczą na wykonanie części prac w ramach realizacji umowy na wykonanie robót budowlanych w obszarze LCS Konin – odcinek Barłogi – Swarzędz w ramach modernizacji linii E20 pomiędzy Warszawą a Poznaniem.
Przedmiotem umowy jest projekt wykonawczy oraz prace budowlane w zakresie branży sterowania ruchem kolejowym. Wynagrodzenie Bombardiera wyniesie ok. 122,2 mln zł netto. Termin zakończenia robót ustalono na 30 sierpnia 2020 roku. Okres gwarancji jakości i rękojmi za wady wynosi 72 miesiące.
W komunikacie giełdowym zaznaczono, że umowa przewiduje możliwość naliczenia kar umownych m.in. w przypadku nieterminowego wykonania jej przedmiotu, niezabezpieczenia lub niewłaściwego zabezpieczenia miejsca wykonywania prac oraz z tytułu odstąpienia przez spółkę od umowy z winy podwykonawcy, czy też za przekroczenie przyznanego czasu zamknięcia torowego – w sumie do 30 procent wynagrodzenia. Niezależnie od tego, w przypadku spowodowania opóźnienia podwykonawca musiałby opłacić odszkodowania i koszty nienależytej realizacji rozkładu pociągów.
Umowa na prace na odcinku LCS Konin była pierwszym kontraktem podpisanym w ramach modernizacji linii E20 pomiędzy Warszawą a Poznaniem. Wartość umowy PLK z Torpolem to 800 milionów złotych. Więcej na ten temat
można przeczytać tutaj. O wszystkich trzech kontraktach na E20 pisaliśmy natomiast
w tym miejscu.