Po pierwszych dostawach Omneo oraz wznowieniu działalności produkcyjnej w Crespin, region Normandii zamawia kolejne składy dla odświeżenia swojej floty pasażerskiej.
Bombardier Transportation otrzymał od Francuskich Kolei Państwowych (SNCF), działających w imieniu regionu Normandii (który w 100% finansuje zakup), wiążące zamówienie na 11 dodatkowych piętrowych elektrycznych zespołów trakcyjnych Bombardier Omneo Premium (110 wagonów). Wartość dodatkowego zamówienia wynosi 162 mln euro (182 mln USD) i stanowi część umowy ramowej podpisanej z SNCF w 2010 roku na dostawę do 860 pociągów dla regionów francuskich.
Wcześniej, dnia 16 maja, Bombardier otrzymał osobne wiążące zamówienie na 16 dodatkowych pociągów (160 wagonów) o łącznej wartości 245 mln euro (275 mln USD). W związku z tym Bombardier dostarczy łącznie 27 dodatkowych pociągów (270 wagonów) dla regionu Normandii.
Wygoda z prędkością 200 km/h
Region Normandii planuje wprowadzić nowe pociągi na liniach o dużym natężeniu ruchu, łączących Paryż z Vernon i Rouen oraz Paryż z Evreux i Serquigny. Pierwsze pociągi, mogące poruszać się z prędkością 200 km/h, w ramach nowego zamówienia zostaną dostarczone pod koniec 2023 roku. Po ich dostawie region będzie posiadał flotę liczącą łącznie 67 pociągów Omneo Premium, które będą serwisowane przede wszystkim w nowym centrum technicznym SNCF w Sotteville-lès-Rouen oraz w Caen i Hawrze. Strategia regionu, oparta na flocie z tej samej rodziny pociągów, umożliwi zwiększenie elastyczności operacyjnej oraz zoptymalizowanie kosztów utrzymania.
– Dzięki pociągom Bombardier Omneo Premium pasażerowie odkryją nowy styl podróżowania koleją. Nasi inżynierowie skoncentrowali się na zapewnieniu pasażerom dużej przestrzeni, większej liczby miejsc siedzących oraz wysokiego komfortu wnętrz. Zaprojektowane i wyprodukowane w naszych zakładach w Crespin w regionie Hauts-de-France pociągi posiadają certyfikat „Origine France Garantie” – powiedział Laurent Bouyer, Prezes Bombardier Transportation France.
Pierwsze Omneo Premium już jeżdżą
W styczniu 2020, Bombardier rozpoczął dostawy pierwszych składów Omneo z zamówienia na 40 pociągów zawartego w listopadzie 2016 r.. Dziś pociągi te są już w codziennej eksploatacji. Normandia jest pierwszym regionem, który zamówił te pojazdy, a Bombardier opracował specjalny projekt wnętrza i nadwozia pasujący do wizualnej tożsamości tego regionu.
Zarówno w pierwszej jak i w drugiej klasie każdy pasażer ma do dyspozycji dwa oddzielne podłokietniki, odchylane siedzenia, lampkę do czytania, gniazda elektryczne z portami USB oraz duży stolik. Na dużych ekranach LED, rozmieszczonych w całym pociągu i płaskich ekranach TFT w strefach siedzących, pasażerowie znajdą informacje dotyczące podróży. Rozkład wnętrz pociągu został lekko skorygowany tak, aby w każdym 135-metrowym pociągu zmieściło się 550 miejsc siedzących oraz przestrzeń dla 12 rowerów.
Platforma Omneo, obejmująca pojazdy Regio2N i Omneo Premium, to rodzina bardzo dużych pociągów piętrowych zapewniających większą pojemność, komfort oraz wysoką dostępność. Poszczególne wersje pojazdów można dostosować pod kątem obsługi połączeń podmiejskich, regionalnych oraz dalekobieżnych. Do tej pory wyprodukowano 250 pojazdów z tej platformy. W samej Francji zamówiono ich dotąd 455.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.