NUMER 03/2022
NUMER 03/2022
Temat numeru:
Wojna w Ukrainie
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

PKP SA przekazało linię Dzierżoniów – Bielawa w ręce dolnośląskiego samorządu

| Michał Szymajda 14.12.2018 5,7k

PKP SA przekazało linię Dzierżoniów – Bielawa w ręce dolnośląskiego samorządu
Fot. ms, Rynek-Kolejowy.pl (zdjęcie ilustracyjne)
Po wielu miesiącach negocjacji PKP SA zdecydowały się przekazać w ręce samorządu Dolnego Śląska linię 341 od Dzierżoniowa do Bielawy. Samorząd zapowiada uruchomienie do Bielawy pociągów.
Podpisanie umowy w sprawie przekazania linii miało miejsce 14 grudnia 2018 w dolnośląskim urzędzie wojewódzkim we Wrocławiu. PKP SA, które reprezentował członek zarządu spółki Krzysztof Golubiewski, jako właściciel nieeksploatowanej od 2001 roku obecnie linii, przekazuje ją w ręce samorządu. Wojewoda dolnośląski Paweł Hreniak podkreślał, że gest świadczy o pozytywnej reakcji kolejarzy na chęć uruchomienia przewozów pasażerskich.

Marszałek województwa Cezary Przybylski zapowiedział, że linie przekaże w zarząd Dolnośląskiej Służbie Dróg i Kolei. Zarządca ten utrzymuje już linię 311 od Szklarskiej Poręby Górnej do granicy państwa, gdzie obecnie kursują České dráhy, realizując połączenia w kierunku Harrachova, oraz z Wrocławia do Trzebnicy, gdzie jeżdżą Koleje Dolnośląskie.

Jak pisaliśmy na początku 2018 roku, DSDiK oszacowała, że na przywrócenie pociągów do 30-tysięcznej Bielawy potrzeba około 15 milionów złotych. Zdaniem urzędników takie pieniądze wystarczą, by stworzyć konkurencyjne wobec drogowego połączenie kolejowe Bielawy z Dzierżoniowem, Świdnicą i Wrocławiem. Potrzebna będzie wymiana torowiska i montaż podstawowych urządzeń srk, a także przygotowanie peronu do odprawiania pociągów w Bielawie.

– Jeśli zlecenie wykonywania przewozów trafi w nasze ręce, stworzymy dla Bielawy bardzo dobrą siatkę połączeń, wydłużając do tego miasta kursu ze Świdnicy i Dzierżoniowa. Twierdzę zdecydowanie, że ta linia ma potencjał – powiedział Piotr Rachwalski, prezes Kolei Dolnośląskich.

Linia 341 na Dolnym Śląsku to jedna z krótszych linii, które były eksploatowane na sieci PKP. Ostatnie pociągi towarowe przejechały po niej w 2001 roku, a ostatnie pociągi pasażerskie 40 lat temu. Linia jest nieprzejezdna, a w materiałach PKP PLK widnieje jako zamknięta. Więcej na temat linii a także na temat starań o jej przejęcie przez samorząd, piszemy tutaj.

Urząd marszałkowski Dolnego Śląska stara się o przejęcie także innych linii kolejowych, gdzie chciałby reaktywować połączenia. Na pierwszy ogień miałaby pójść linia z Jeleniej Góry do Lwówka Śląskiego, uruchomienie przewozów z Karpacza i Kowar do Jeleniej Góry, a także reaktywacja połączeń do Świeradowa-Zdroju.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 03/2022
NUMER 03/2022
Oddajemy w Państwa ręce wyjątkowy numer "Rynku Kolejowego". Tematem głównym miesięcznika po raz pierwszy jest bowiem wojna. Nie mogło być jednak inaczej, skoro ta tragiczna sytuacja wpływa nie tylko na naszych sąsiadów, ale i na nas, na tak wiele sposobów. W numerze podsumowaliśmy zarówno działania podejmowane przez polskie koleje, w tym przewóz uchodźców i pomocy, jak i niesamowitą odwagę i poświęcenie kolejarzy Ukrzaliznyci. Wiele uwagi poświęcamy też wpływowi wojny na logistykę i gospodarkę. W pozostałej części numeru szczególnie polecamy naszą rozmowę z prezesem PKP PLK i materiały o programie Kolej Plus.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5