NUMER 10/2022
NUMER 10/2022
Temat numeru:
InnoTrans 2022
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Nowe rozjazdy przyjechały do Czechowic-Dziedzic w blokach

| inf. pras oprac. JM 06.08.2021 3,1k

Nowe rozjazdy przyjechały do Czechowic-Dziedzic w blokach
Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe SA
Nowe rozjazdy przyjechały do Czechowic-Dziedzic w blokach
Nowe rozjazdy przyjechały do Czechowic-Dziedzic w blokach
Nowe rozjazdy przyjechały do Czechowic-Dziedzic w blokach
Nowe rozjazdy przyjechały do Czechowic-Dziedzic w blokach
Nowe rozjazdy przyjechały do Czechowic-Dziedzic w blokach
Rozjazdy w stacji Czechowice-Dziedzice będą montowane wprost z platform, dzięki transportowi urządzeń „w blokach”. Nowoczesne rozwiązania stosowane są na linii E65 modernizowanej na odcinku Goczałkowice-Zdrój - Czechowice-Dziedzice - Zabrzeg za 1,4 mld zł.
Jak informuje PKP PLK, na tym krótkim odcinku linii E65 wbudowanych zostanie aż 119 rozjazdów. Dwa ponad czterdziestometrowe rozjazdy są montowane na stacji w pierwszym tygodniu sierpnia. To kolejne nowe urządzenia zabudowywane w torach, które przywieziono „w blokach”. Jak informuje PKP PLK, w ten sposób zapewniany jest transport tylko kluczowych rozjazdów.

Inwestor podkreśla, że transport blokowy (przewóz rozjazdów na specjalnych platformach umożliwiających załadunek, przewóz i rozładunek tych urządzeń bez konieczności demontażu) sprawia, że rozjazd w pełni zachowuje parametry, ważne m.in. dla bezpiecznego i sprawnego przejazdu pociągów. Rozjazd jest zabezpieczony przed ewentualnymi odkształceniami i uszkodzeniami podczas transportu. „Tradycyjny” przewóz rozjazdów wymaga demontażu u producenta, dostawa odbywa się w częściach i wymaga ponownego złożeni rozjazdu na placu budowy.

- PKP Polskie Linie Kolejowe sukcesywnie przygotowywały wykonawców do zmiany sposobu dostaw rozjazdów na blokową. Takie rozwiązania są teraz standardem. Chcemy, aby rozjazdy zachowywały najwyższą jakość, gdyż jest to ważne dla bezpieczeństwa, ale także pozwala na dłuższy okres eksploatacji, mniejsze nakłady utrzymaniowe – powiedział Ireneusz Merchel, prezes PKP Polskich Linii Kolejowych cytowany w komunikacie.

Wielobranżowy projekt na odcinku Goczałkowice-Zdrój - Czechowice-Dziedzice - Zabrzeg obejmuje także kompleksową przebudowę torów, sieci trakcyjnej. Istotnie poprawiają się warunki dla podróżnych. Pasażerowie pociągów już mogą korzystać z nowego peronu w Zabrzegu. O postępach prac PKP PLK informowała w czerwcu.

Liczby inwestycji:
  • 47 km torów
  • 56 km sieci trakcyjnej
  • 119 rozjazdów
  • 1 stacja Czechowice-Dziedzice i 2 przystanki Goczałkowice-Zdrój i Zabrzeg
  • 23 obiekty inżynieryjne, w tym 8 wiaduktów i 4 mosty
  • 3 przejazdy kolejowo-drogowe
  • 1 Lokalne Centrum Sterowania na stacji Czechowice-Dziedzice
Czasowe zmiany w komunikacji

Jak przyznaje PLK, zakres prac przy rozjazdach i układzie torowym wymagał zmian w komunikacji. W godzinach nocnych za 4 pociągi PKP Intercity oraz 4 pociągi Kolei Śląskich została wprowadzona zastępcza komunikacja autobusowa z 5 na 6 sierpnia. To dużo mniejsze utrudnienia, niż przy tradycyjnym sposobie montażu. 
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Czechowice-Dziedzice (29)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 10/2022
NUMER 10/2022
W najnowszym numerze naszego miesięcznika podsumowujemy targi Innotrans 2022, które na pewno zapadną całej branży w pamięć. Oprócz tego dużo piszemy o logistyce na szlakach do Ukrainy i przyszłości branży kolejowej i budowlanej. Piszemy też o systemie, który zmieni zarządzanie przepustowością na kolei... i o tym jak tę przepustowość na polskich torach likwidowano w ostatnich 30 latach.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5