Partnerzy serwisu:
Pasażer

Bełchatów: Łódzkie przewiduje ruch pociągów do Piotrkowa i Wielunia

Dalej Wstecz
Data publikacji:
11-01-2019
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Bełchatów: Łódzkie przewiduje ruch pociągów do Piotrkowa i Wielunia
fot. Kasper FiszerPociąg specjalny na linii nr 24
W najbliższym czasie łódzki samorząd regionalny nie zamierza uruchamiać pociągów pasażerskich do Bełchatowa. Wskazuje jednak na możliwość przedłużenia trasy w kierunku linii 131 i Wielunia.

Choć postulaty dotyczące uruchomienia pociągów regionalnych do Bełchatowa pojawiają się regularnie od lat, na razie niemal 60-tysięczne miasto położone na południu województwa łódzkiego pozostaje odcięte od sieci pasażerskich połączeń kolejowych. Kilka lat temu PKP PLK chciała nawet zlikwidować biegnącą tam z Piotrkowa Trybunalskiego linię nr 24, do czego nie doszło m.in. ze względu na sprzeciw Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego. W ślad za oczekiwaniem utrzymania przejezdności trasy na razie nie poszły konkretne plany wznowienia tam ruchu.

UMWŁ wraz z PKP PLK rozważa możliwości przeprowadzenia inwestycji

– Linia kolejowa nr 24 Piotrków Trybunalski – Bełchatów jest linią jednotorową, niezelektryfikowaną, a jej stan techniczny nie pozwala na prowadzenie przewozów o charakterze użyteczności publicznej – tłumaczy Magdalena Kamińska, rzecznik prasowy marszałka województwa łódzkiego. – W związku z tym nie została objęta siecią komunikacyjną określoną w „Planie Zrównoważonego Rozwoju Publicznego Transportu Zbiorowego dla Województwa Łódzkiego do roku 2020 z perspektywą do roku 2030”, na której planowane jest wykonywanie przewozów przez województwo – uzupełnia. Samorząd wskazuje jednak na perspektywy otwarcia trasy w ruchu pasażerskim po roku 2020.

Linia nr 24 znalazła się bowiem wśród przygotowanych przez UMWŁ i PKP Polskie Linie Kolejowe propozycji odcinków, na których w przyszłej perspektywie finansowej UE mogłyby zostać przeprowadzone prace infrastrukturalne. Rzecznik marszałka dodaje, że rozważane plany obejmują także budowę projektowanego jeszcze w czasach PRL przedłużenia linii nr 24 do połączenia z linią 131 (tzw. Magistralą Węglową) oraz z Wieluniem. Nasza rozmówczyni nie wskazuje przy tym na razie konkretnych dat lub kosztów prowadzenia ewentualnej inwestycji.

Po rozbudowie na trasie utrzymywany byłby ruch pasażerski

– W przypadku rozbudowy i modernizacji tej linii plan transportowy przewiduje możliwość rozwoju pasażerskich połączeń kolejowych o charakterze użyteczności publicznej i uruchomienie nowych połączeń Piotrków Trybunalski – Bełchatów – Wieluń – zaznacza przy tym Magdalena Wosińska. Bez wątpienia poprawiłoby to sytuację komunikacyjną nie tylko samego Bełchatowa, ale i 23-tysięcznego Wielunia, do którego co prawda docierają pociągi pasażerskie, ale nie łączą go w żaden sposób z Łodzią. UMWŁ finansuje jedynie kursy w kierunku Tarnowskich Gór, PKP Intercity uruchamia także jeden pociąg dalekobieżny z Przemyśla do Szczecina.

Linia kolejowa nr 24 została otwarta w 1977 r. i od początku projektowana była jako element magistralnej trasy Warszawa – Piotrków Trybunalski – Bełchatów – Wieluń – Wrocław. Realizacja ambitnych planów była jednak nieustannie odsuwana w czasie. Trasa miała więc przez cały okres swojego istnienia znaczenie głównie w ruchu towarowym i obsługiwała podbełchatowską kopalnię węgla brunatnego.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Nowy harmonogram Rail Baltica. Do 2030 r. ma powstać tylko jeden tor

Infrastruktura

Nowy harmonogram Rail Baltica. Do 2030 r. ma powstać tylko jeden tor

Roman Czubiński 12 sierpnia 2025

KDP Warszawa – CPK: Wszystkie wnioski o decyzje lokalizacyjne już złożone

Infrastruktura

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Infrastruktura

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Roman Czubiński 01 sierpnia 2025

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Nowy harmonogram Rail Baltica. Do 2030 r. ma powstać tylko jeden tor

Infrastruktura

Nowy harmonogram Rail Baltica. Do 2030 r. ma powstać tylko jeden tor

Roman Czubiński 12 sierpnia 2025

KDP Warszawa – CPK: Wszystkie wnioski o decyzje lokalizacyjne już złożone

Infrastruktura

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Infrastruktura

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Roman Czubiński 01 sierpnia 2025

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij