Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Będzie przetarg na naprawę główną wagonów sypialnych PKP Intercity

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
19-08-2025
Ostatnia modyfikacja:
19-08-2025
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Będzie przetarg na naprawę główną wagonów sypialnych PKP Intercity
fot. JRWagony: sypialny i kuszetka należące do PKP Intercity
Prezes PKP Intercity Janusz Malinowski zapowiada, że spółka niedługo ogłosi przetarg na naprawę główną “około 30” wagonów sypialnych. To pokłosie tegorocznego rozeznania rynku, na które odpowiedziała jedna firma.

PKP Intercity posiada aktualnie 102 wagony sypialne oraz 26 kuszetek, na których opiera rozwój oferty swoich pociągów nocnych. Jednocześnie ponad 1/4 tego typu taboru jest odstawiona – przechodzi lub czeka na naprawy wyższego rzędu. Dokładne dane na ten temat opisywaliśmy tutaj.

Jednocześnie przewoźnik przeprowadził na początku tego roku RFI w zakresie naprawy głównej 35 wagonów sypialnych, na które odpowiedziała jedna firma. Intercity analizowało sytuację związaną z tym projektem, jednak ostatecznie podjęto decyzję o rozpisaniu właściwego przetargu na to zadanie.

– Jesteśmy już po analizie RFI i pewnie w niedalekiej przyszłości ogłosimy postępowanie na naprawę główną wagonów sypialnych na około 30 sztuk. Tak więc polski rynek po raz kolejny będzie miał szansę pozyskać zamówienie z PKP Intercity, przy czym trzeba sobie jasno powiedzieć, że polskie firmy są już dziś bardzo obłożone zamówieniami dla nas – przekazał nam prezes przewoźnika, Janusz Malinowski przy okazji prezentacji odnowionych wagonów Z1 w FPS H. Cegielski w Poznaniu.

Jak na razie spółka nie planuje kupować zupełnie nowych wagonów sypialnych. Rozwój oferty połączeń nocnych PKP Intercity planują opierać na co najmniej 26, a zapewne na łącznie 39 nowych wagonach dzienno-nocnych, które pozyska w ramach zamówienia na 300 (lub nawet 450) nowych wagonów z FPS H. Cegielski.

Jakiś czas temu przedstawiciele spółki tłumaczyli to głównie "okresowością" zapotrzebowania na tabor sypialny (potrzebny zwłaszcza w okresie wakacyjnym) oraz lepszą amortyzacją i większą uniwersalnością wagonów, które będą mogły być użytkowane w podwójny sposób: w dzień jako normalne wagony osobowe, a w nocy jako wagony z miejscami do spania. Każdy z tych wagonów będzie miał 9 przedziałów, a w każdym z nich znajdą się 4 miejsca do siedzenia/leżenia.

Niestety wagony dzienno-nocne nie wyjadą za granicę. Jako jedyne z ogromnego kontraktu z Cegielskim będą miały dopuszczenia do jazdy wyłącznie na terenie Polski.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Długi weekend sierpniowy i kolejne rekordy PKP Intercity

Pasażer

Długi weekend sierpniowy i kolejne rekordy PKP Intercity

Roman Czubiński 18 sierpnia 2025

Łódź traci weekendowy IC „Parsęta” do Kołobrzegu

Pasażer

PKP Intercity: Dodatkowa pula promocyjnych biletów na długi weekend

Pasażer

PKP Intercity chce mieć swoje push-pulle

Tabor i technika

PKP Intercity chce mieć swoje push-pulle

Jakub Rösler 13 sierpnia 2025

Malepszak: Dostaniemy sprawdzony, piętrowy tabor produkowany w Polsce

Tabor i technika

Zobacz również:

Długi weekend sierpniowy i kolejne rekordy PKP Intercity

Pasażer

Długi weekend sierpniowy i kolejne rekordy PKP Intercity

Roman Czubiński 18 sierpnia 2025

Łódź traci weekendowy IC „Parsęta” do Kołobrzegu

Pasażer

PKP Intercity: Dodatkowa pula promocyjnych biletów na długi weekend

Pasażer

PKP Intercity chce mieć swoje push-pulle

Tabor i technika

PKP Intercity chce mieć swoje push-pulle

Jakub Rösler 13 sierpnia 2025

Malepszak: Dostaniemy sprawdzony, piętrowy tabor produkowany w Polsce

Tabor i technika

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij