NUMER 08-09/2019
NUMER 08-09/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Rozwój KDP na świecie
szukaj
Śledź nas:

Przekroczony kosztorys w przetargu na przebudowę stacji Góra Włodowska na CMK [otwarcie ofert]

| Jakub Madrjas 14.08.2019 137

Przekroczony kosztorys w przetargu na przebudowę stacji Góra Włodowska na CMK [otwarcie ofert]
fot. PLKristof CC BY-SA 3.0
PKP PLK zakończyła zbieranie ofert w przetargu na przebudowę stacji Góra Włodowska na południowym odcinku Centralnej Magistrali Kolejowej.
PKP PLK rozpisała miesiąc temu przetarg na przebudowę stacji Góra Włodowska zlokalizowanej w km od 204,939 do 207,234 linii kolejowej nr 4 (Centralna Magistrala Kolejowa), dzięki którym powstanie nowe przejście rozjazdowe. Roboty w trybie projektuj i buduj obejmą montaż dwóch nowych rozjazdów HS 60E1 – 1:18,5 R=1200, budowę sieci trakcyjnej nad nowo powstałym przejściem rozjazdowym wraz z wymianą na nową sieci trakcyjnej nad torami nr 1 i 2 i dostosowanie urządzeń automatyki i elektroenergetyki nietrakcyjnej do obsługi nowych rozjazdów.

Dla nowych rozjazdów PKP PLK zakłada prędkość maksymalną aż 250 km/h dla pociągów pasażerskich i 120 km/h dla towarowych. PKP PLK przy wyborze wykonawców będzie kierować się nie tylko ceną (85%), ale też doświadczeniem personelu wykonawcy (15%).

Stacja Góra Włodowska została zmodernizowana 15 lat temu. Rozjazdy w torach głównych wyposażone są w ruchome dzioby, co umożliwia jazdę z prędkością maksymalną 200 km/h. To na odcinku Psary – Góra Włodowska padł rekord prędkości na polskich torach – w 2013 roku Pendolino pojechało tu z prędkością 293 km/h.

Od wielu lat trwa modernizacja Centralnej Magistrali Kolejowej – obecnie PLK szuka m.in. wykonawcy przebudowy posterunku Knapówka. Wiadomo od lat, że prędkość maksymalna ma przekraczać obecne 200 km/h, choć zmieniały się koncepcję, do jakich parametrów doprowadzić linię. Ostatnio minister Adamczyk zadeklarował, że będzie to prędkość 250 km/h. CMK ma zostać przedłużona tzw. Szprychą nr 7 CPK – piszemy o tym tutaj.

Aktualizacja: Tylko jedna oferta

W przetargu wpłynęła tylko jedna oferta. Złożyła ją firma Track Tec Construction, na kwotę 24,2 mln zł brutto. Ponaddwukrotnie przekracza ona kosztorys, opiewający na 11 mln zł brutto.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej na temat:

CMK (165)
Rozjazdy (34)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej na temat:

CMK (165)
Rozjazdy (34)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 08-09/2019
NUMER 08-09/2019
W numerze analizujemy sukces budowy Kolei Dużych Prędkości w Chinach, sprawdzamy jak się mają szybkie koleje w Europie. W dziale Infrastruktura opisujemy plany inwestycyjne PKP PLK i PKP SA dla Warszawy, sprawdzamy jak wygląda wymiana handlowa koleją na przejściach granicznych. Rozmawiamy na temat ważnych krajowych inwestycji kolejowych, pytamy NCBR i projekty rozwojowe dla polskiej kolei. Zastanawiamy się czy warto zapewnić całoroczny dojazd koleją do polskich kurortów w górach i nad morzem.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5