NUMER 08-09/2019
NUMER 08-09/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Rozwój KDP na świecie
szukaj
Śledź nas:

Przetarg na przebudowę posterunku Knapówka na CMK uniweażniony

| Jakub Madrjas 05.09.2019 63

Przetarg na przebudowę posterunku Knapówka na CMK uniweażniony
Olszamowice Fot. PKP PLK
Przetarg na przebudowę posterunku Knapówka na CMK uniweażniony
Przetarg na przebudowę posterunku Knapówka na CMK uniweażniony
Po dwóch miesiącach od otwarcia ofert na przebudowę posterunku Knapówka na Centralnej Magistrali Kolejowej PKP PLK unieważniła postępowanie. Obie złożone oferty znacznie przekroczyły kosztorys. 
Kolejnym etapem trwającej od lat modernizacji Centralnej Magistrali Kolejowej jest przebudowa posterunku odgałęźnego Knapówka w powiecie włoszczowskim. Jest on zlokalizowany w km 160,588 linii. 

Co ciekawe, jak czytamy w dokumentacji posterunek został już zmodernizowany w latach 2004-2005. Przebudowany wówczas układ torowy z zastosowaniem rozjazdów 60E1:18,5 – 1200 z ruchomym dziobem krzyżownicy; przebudowano sieć trakcyjną, odwodnienie, oświetlenie, zbudowano stacje transformatorowe, komputerowy systemu sterowania typu EBILOCK 950 – STC i zmodernizowano budynek nastawni.

Do 250 km/h


Po realizacji zamówienia PLK chce osiągnięcia na posterunku parametrów eksploatacyjnych oraz cech użytkowych zgodnych z przyjętą kategorią linii wg. TSI P2/F1. Prędkość maksymalna dla pociągów pasażerskich – 250 km/h; dla pociągów towarowych – 120 km/h; naciski 22,5 T/oś. 

Wykonawca musi przeprowadzić badania i opracować dokumentację dla prac, a następnie przeprowadzić prace. Głównie chodzi o wymianę pięciu rozjazdów w torach głównych zasadniczych linii nr 4 na rozjazdy zwyczajne o skosie 1:18,5 i promieniu R=1200 m, konstrukcyjnie przystosowane do prowadzenia ruchu pociągów z V=250 km/h w kierunku prostym oraz V=100 km/h w kierunku zwrotnym. Wymiany należy dokonać z zachowaniem obecnego położenia/usytuowania poszczególnych rozjazdów bez zasadniczej przebudowy układu torowego posterunku. Oprócz tego należy w razie potrzeby wykonać wzmocnienia podtorza, dostosować urządzenia sterowania ruchem kolejowym, sieć trakcyjną itd.

Oprócz tego trzeba dokonać wymiany nawierzchni torowej wraz z podkładami na nową we wszystkich wstawkach międzyrozjazdowych, ewentualnych korekt układu torowego wymiany nawierzchni torowej wraz z podkładami odcinków torów pomiędzy rozjazdami.

Tylko dwóch chętnych

W przetargu prowadzonym od maja zgłosiły się tylko dwie firmy: Porr i Track Tec Construction. Ten pierwszy zaproponował za realizację zamówienia 40,44 mln zł brutto. Track Tec ma tańszą ofertę - na 32,14 mln zł brutto. To jednak i tak znacznie powyżej budżetu PLK, który opiewa na 21,54 mln zł brutto. Taka sytuacja jest właściwie permanentna w przetargach PKP PLK od ok. półtora roku. Czekamy na rozstrzygnięcie postępowania.

Aktualizacja: Postępowanie unieważnione

Po dwóch miesiącach od otwarcia ofert, dokładnie 3 września, PKP PLK unieważniła postępowanie. Zdaniem komisji, zwiększenie kwoty na realizację zamówienia jest bezzasadne. 
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 08-09/2019
NUMER 08-09/2019
W numerze analizujemy sukces budowy Kolei Dużych Prędkości w Chinach, sprawdzamy jak się mają szybkie koleje w Europie. W dziale Infrastruktura opisujemy plany inwestycyjne PKP PLK i PKP SA dla Warszawy, sprawdzamy jak wygląda wymiana handlowa koleją na przejściach granicznych. Rozmawiamy na temat ważnych krajowych inwestycji kolejowych, pytamy NCBR i projekty rozwojowe dla polskiej kolei. Zastanawiamy się czy warto zapewnić całoroczny dojazd koleją do polskich kurortów w górach i nad morzem.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5