Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Bawor: Konieczność wyciszenia wagonów nie zagrozi finansom PKP Cargo

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
10-10-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

Unia Europejska postawiła przed koleją nowe wymagania w zakresie redukcji hałasu. Regulacje dotyczą obowiązkowego wyposażenia wagonów towarowych w kompozytowe wstawki hamulcowe. Dostosowanie wagonów do nowych wymogów implikuje wysokie koszty, ale PKP Cargo udało się przeforsować korzystniejsze dla Polski rozwiązanie.

O tym, jak poradzono sobie z nowymi wymogami opowiedział podczas Kongresu 590 Witold Bawor, członek zarządu PKP CARGO. − Problem cichych wagonów był ogromnym wyzwaniem dla samego PKP Cargo, ale również dla osób, które wspierały nas w Komisji Europejskiej w walce o to, żeby ten proces był jak najmniej dotkliwy. Otrzymaliśmy olbrzymie wsparcie europarlamentarzystów i rządu Rzeczpospolitej Polskiej w negocjacjach z Unią Europejską, w wyniku czego zakończyły się one sukcesem. Polska jako jeden z nielicznych krajów otrzymała odstępstwo od nakazu stosowania cichych wagonów aż do roku 2036. To ustępstwo pozwoli nam na dostosowanie się w sposób płynny do wymogów europejskich – tłumaczył.

Nie obyło się jednak bez komplikacji. Jak wyjaśnia Witold Bawor, przejściowym zagrożeniem było wprowadzenie przez Niemcy jednostronnego rozwiązania, które zakłada, że wagony ciche na terenie tego kraju będą mogły być eksploatowane od grudnia przyszłego roku. − W tym przypadku z pomocą przyszły Unia Europejska i CUPT. Wygraliśmy konkurs na dofinansowanie zakupu wstawek typu LL, które pomogą nam ten problem rozwiązać. Do roku 2020 wejdziemy w posiadanie ponad 14 tys. takich wagonów. W zupełności zaspokoi to nasze potrzeby na rynku Niemieckim – dodaje członek PKP Cargo. − Dalsze inwestycje i postępowania będą dążyły do tego, abyśmy do roku 2036 byli w pełni wyposażeni w wagony ciche – zapowiada.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PKP Cargo: Większa atrakcyjność kolei to lepszy klimat

Warte uwagi

PKP Cargo ma komplet nowych Vectronów i wagonów intermodalnych

Tabor i technika

PKP Cargo: Jest zysk, ale optymizm – ostrożny

Biznes

PKP Cargo: Jest zysk, ale optymizm – ostrożny

Roman Czubiński 31 maja 2023

Dobra passa PKP Cargo. I kwartał najlepszy od lat

Biznes

Dobra passa PKP Cargo. I kwartał najlepszy od lat

inf. pras oprac. JM 09 maja 2023

Wizerunek Lecha Kaczyńskiego na lokomotywie PKP Cargo

Prawo i polityka

Zobacz również:

PKP Cargo: Większa atrakcyjność kolei to lepszy klimat

Warte uwagi

PKP Cargo ma komplet nowych Vectronów i wagonów intermodalnych

Tabor i technika

PKP Cargo: Jest zysk, ale optymizm – ostrożny

Biznes

PKP Cargo: Jest zysk, ale optymizm – ostrożny

Roman Czubiński 31 maja 2023

Dobra passa PKP Cargo. I kwartał najlepszy od lat

Biznes

Dobra passa PKP Cargo. I kwartał najlepszy od lat

inf. pras oprac. JM 09 maja 2023

Wizerunek Lecha Kaczyńskiego na lokomotywie PKP Cargo

Prawo i polityka

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5