Partnerzy serwisu:
Biznes

Bawaria i Tyrol wybierają przewoźnika na lata 2027-2039

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester
Harting
METRANS

Data publikacji:
03-04-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Bawaria i Tyrol wybierają przewoźnika na lata 2027-2039
Fot. Artur Bogdanowicz
Odpowiedzialna za koordynację przewozów kolejowych w Bawarii spółka BEG i tyrolski związek komunikacyjny VVT rozpisali wspólnie przetarg na kolejowe przewozy sieci Werdenfels na okres grudzień 2027 - grudzień 2039.

Siatka połączeń nie będzie zasadniczo zmieniana - nowością ma być stały (godzinny) takt połączeń bezpośrednich Monachium - Murnau - Garmisch-Partenkirchen - Mittenwald - Innsbruck (linia RB 6). Obecnie połączenia przesiadkowe pociągami regionalnymi oferowane są co 2 godziny, a bezpośrednie co 4 godziny. Bawaria planuje też rozbudowę trasy o drugi tor na odcinkach Uffing - Murnau (5,6 km) oraz Eschenlohe - Oberau (6,5 km). Warto dodać, że właśnie na tej linii doszło w ubiegłym roku do katastrofy kolejowej, w której zginęło 5 osób, a ponad 40 zostało rannych.

Na odcinku Monachium - Starnberg - Murnau przejazdy mają się odbywać przez cały dzień co pół godziny. Oznaczałoby to wzrost oferowania tutaj o 4,5%.

Na linii S7 Garmisch-Partenkirchen – Reutte in Tirol – Pfronten-Steinach przez cały dzień pociągi kursować mają co godzinę. Przybędzie dzięki temu 5 par połączeń na linii przebiegającej z Niemiec przez Austrię do Niemiec. Celem uzyskania bezpośredniego taktu Monachium - Innsbruck, znikną jednak połączenia bezpośrednie ze stolicy Bawarii do Reutte, poza dodatkowymi kursami weekendowymi. Uznano, że dołączanie jednostek do składów jadących z Innsbrucku powodowałoby opóźnienia i zakłócenia taktu. Do sieci należą także linie (Monachium-) Tutzing - Kochel oraz Murnau - Oberammergau.

Czy te ambitne cele uda się osiągnąć już od końca 2027 roku, zależeć będzie m.in. od oferentów i wysokości dostępnych środków.

Poprzez zwiększenie liczby połączeń sieci Werdenfels, w Bawarii przybędzie 0,6% osobokm. (z 3,83 mln. do 3,86 mln.). Przyczyni się do tego dodatkowo zwiększenie liczby miejsc w godzinach szczytu. Kursujące w nich składy mają posiadać aż do 1.000 miejsc w 2. klasie. Obecnie najdłuższe pociągi oferują 870 miejsc, a średnio dostępnych jest 650 miejsc.

Do obsługi linii mogą być zaoferowanie również używane pojazdy wyprodukowane po 2011 roku, spełniające wymogi formalne, w m.in. sieć wifi i możliwość przewozów osób niepełnosprawnych. Obecnie linie obsługuje DB Regio. Do grona potencjalnych konkurentów należą Koleje Austriackie (ÖBB), Bayerische Regiobahn (BRB) i Go-Ahead.
Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester
Harting
METRANS

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

KIO nie uznała zastrzeżeń do przetargu CPK

Prawo i polityka

KIO nie uznała zastrzeżeń do przetargu CPK

ep. 26 lipca 2025

CPK ogłasza przetarg na budowę bocznicy kolejowej

Infrastruktura

CPK ogłasza przetarg na budowę bocznicy kolejowej

inf. pras. CPK, oprac. MK 04 lipca 2025

Jest przetarg na rewitalizację polskiego fragmentu trasy Liberec – Zittau!

Infrastruktura

Wielkopolska: ZKA na linii wągrowieckiej. Jest przetarg

Pasażer

Wielkopolska: ZKA na linii wągrowieckiej. Jest przetarg

Mikołaj Kobryński 04 kwietnia 2025

Koleje Śląskie poszukują wykonawcy naprawy rewizyjnej EN57KM

Prawo i polityka

Zobacz również:

KIO nie uznała zastrzeżeń do przetargu CPK

Prawo i polityka

KIO nie uznała zastrzeżeń do przetargu CPK

ep. 26 lipca 2025

CPK ogłasza przetarg na budowę bocznicy kolejowej

Infrastruktura

CPK ogłasza przetarg na budowę bocznicy kolejowej

inf. pras. CPK, oprac. MK 04 lipca 2025

Jest przetarg na rewitalizację polskiego fragmentu trasy Liberec – Zittau!

Infrastruktura

Wielkopolska: ZKA na linii wągrowieckiej. Jest przetarg

Pasażer

Wielkopolska: ZKA na linii wągrowieckiej. Jest przetarg

Mikołaj Kobryński 04 kwietnia 2025

Koleje Śląskie poszukują wykonawcy naprawy rewizyjnej EN57KM

Prawo i polityka

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij