NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

Mag-Train bliski kontraktu na modernizację 90 wagonów 111A i 141A

| Michał Szymajda 09.03.2021 8,5k

Mag-Train bliski kontraktu na modernizację 90 wagonów 111A i 141A
Wagon 141A po modernizacji w PesieFot. ms, rynek-kolejowy (zdjęcie ilustracyjne)
W kolejnym przetargu na wykonanie modernizacji wagonów należących do PKP Intercity nowy podmiot na polskim rynku – Mag-Train, złożył najkorzystniejszą ofertę.
Aktualizacja

Wbrew temu, co napisaliśmy w pierwszej wersji tekstu, wózki w wagonach nie będą starego typu. PKP Intercity wymaga montażu w nich nowych wózków z hamulcami tarczowymi.

Przedziałowe wagony do modernizacji

Przetarg na wykonanie napraw poziomu P5 i modernizacji dziewięćdziesięciu wagonów serii 141A i 111A, wraz z późniejszym przeglądem na poziomie P3, ogłoszono w listopadzie 2020 roku. 

Wagony podobnych do siebie serii 111A i 141A mają pozostać po zakończonych pracach wagonami przedziałowymi, z sześcioma miejscami w każdym z nich. Otrzymają ponadto klimatyzacje, system informacji pasażerskiej, automatyczne drzwi, toalety w układzie zamkniętym, monitoring, nowe okna i fotele. 

Według specyfikacji, wykonanie naprawy wraz z modernizacją wszystkich wagonów ma nastąpić nie później niż w terminie 30 miesięcy od dnia zawarcia umowy, zaś wykonanie przeglądu na 3. poziomie utrzymania wszystkich wagonów winno nastąpić po 18 miesiącach od wykonania naprawy na 5. poziomie utrzymania wraz z modernizacją. Wykonawca zagwarantuje wykonanie przeglądu każdego z wagonów w terminie nie dłuższym niż 14 dni kalendarzowych (czas postoju wagonu w przeglądzie).

Do przetargu zgłosiły się dwa podmioty: poznański H. Cegielski i Mag-Train, który choć zarejestrowany jest w podwarszawskim Piasecznie, to naprawy wykonuje w Chrzanowie.

Cegielski chce za wykonanie modernizacji wagonów 494,8 mln zł. brutto. Daje gwarancje na pojazdy na 37 miesięcy. Mag-Train chce zmodernizować wagony znacznie taniej – za 391,7 mln złotych brutto i dać gwarancje na nie ważną przez 42 miesiące. To 4,35 mln zł. za jeden wagon po kompleksowej modernizacji. Obie firmy deklarują, że pojedynczy wagon zbudują w 95 dni. Tylko oferta Mag-Train mieści się w kosztorysie, który określono na 424,5 mln zł. brutto.

To już drugi przetarg na wykonanie prac na 90 111A i 141A. Jedyna oferta Cegielskiego w poprzednim opiewała na 515,7 mln złotych. PKP Intercity jej nie przyjęło.

Warto pamiętać, że Mag-Train czeka na korzystne dla siebie rozstrzygnięcie przetarg na modernizację wagonów czternastu Alux. Przetarg, w którym koperty z ofertami otwarto z końcem grudnia 2020, do dziś nie doczekał się podpisania umowy.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (45791)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (45791)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5