fot. MOs810, lic. CC BY-SA 4.0Linia nr 354 w Poznaniu
Choć pasażerowie nie odczuwają utrudnień w ruchu pociągów pomiędzy Poznaniem a Piłą, na tej trasie doszło do istotnej awarii infrastruktury. Wpływa ona na ruch pociągów towarowych. Część z nich pomiędzy tymi wielkopolskimi miastami musi być obecnie kierowana przez Bydgoszcz i Inowrocław.
Niedawno modernizowana linia kolejowa nr 354 Poznań Główny – Piła Główna jest jedną z najważniejszych tras w ruchu pasażerskim na terenie województwa wielkopolskiego. Ma jednak także spore znaczenie w ruchu towarowym. To właśnie przewoźnicy towarowi najmocniej odczuwają skutki wprowadzonej we wrześniu awaryjnej organizacji ruchu. Zmiany związane są z usterką infrastruktury.
Konieczne objazdy – nawet przez Bydgoszcz i Inowrocław
– Uszkodzony został jeden z rozjazdów w Suchym Lesie – mówi Radosław Śledziński z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych, precyzując, że zarządca infrastruktury stwierdził wyszczerbienie iglicy. Zapewnia także, że elementy, które trzeba wymienić, zostały już zamówione i będą zamontowane po ich dostarczeniu przez producenta. Tym niemniej już teraz od stwierdzenia usterki minął prawie miesiąc.
Wszystkie pociągi w kierunku Piły jadą swoją standardową trasą. Jednak w przeciwnym kierunku od 6 września około pięć pociągów na dobę zamiast przez Poznań-Piątkowo jedzie objazdem przez Poznań Główny. – Około dwa na dobę kierowane są natomiast trasą przez Bydgoszcz i Inowrocław – informuje nasz rozmówca. W tym przypadku droga przejazdu wydłuża się o kilkadziesiąt kilometrów.
Modernizacja jest objęta gwarancją
– Zmiany zostały uzgodnione z przewoźnikami – stwierdza przedstawiciel PKP PLK. Szacuje on koszty niezbędnych napraw na 68 tys. zł. Przypomina też, że modernizacja odcinka Poznań – Piła zakończyła się w czwartym kwartale 2019 r., a więc niespełna dwa lata przed wystąpieniem awarii. – Prace są objęte gwarancją – dodaje.
– Usterka rozjazdu nie wpływa na ruch pociągów pasażerskich – podkreśla Radosław Śledziński. Te nie są bowiem kierowane w Suchy Lesie na łącznicę w kierunku Piątkowa. Póki co dokładna data przywrócenia pełnej przepustowości szlaku nie jest znana.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.