Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Miesiąc od awarii rozjazdu w Suchym Lesie. Problemy na trasie Poznań – Piła

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
30-09-2021
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Miesiąc od awarii rozjazdu w Suchym Lesie. Problemy na trasie Poznań – Piła
fot. MOs810, lic. CC BY-SA 4.0Linia nr 354 w Poznaniu
Choć pasażerowie nie odczuwają utrudnień w ruchu pociągów pomiędzy Poznaniem a Piłą, na tej trasie doszło do istotnej awarii infrastruktury. Wpływa ona na ruch pociągów towarowych. Część z nich pomiędzy tymi wielkopolskimi miastami musi być obecnie kierowana przez Bydgoszcz i Inowrocław.

Niedawno modernizowana linia kolejowa nr 354 Poznań Główny – Piła Główna jest jedną z najważniejszych tras w ruchu pasażerskim na terenie województwa wielkopolskiego. Ma jednak także spore znaczenie w ruchu towarowym. To właśnie przewoźnicy towarowi najmocniej odczuwają skutki wprowadzonej we wrześniu awaryjnej organizacji ruchu. Zmiany związane są z usterką infrastruktury.

Konieczne objazdy – nawet przez Bydgoszcz i Inowrocław

– Uszkodzony został jeden z rozjazdów w Suchym Lesie – mówi Radosław Śledziński z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych, precyzując, że zarządca infrastruktury stwierdził wyszczerbienie iglicy. Zapewnia także, że elementy, które trzeba wymienić, zostały już zamówione i będą zamontowane po ich dostarczeniu przez producenta. Tym niemniej już teraz od stwierdzenia usterki minął prawie miesiąc.

Wszystkie pociągi w kierunku Piły jadą swoją standardową trasą. Jednak w przeciwnym kierunku od 6 września około pięć pociągów na dobę zamiast przez Poznań-Piątkowo jedzie objazdem przez Poznań Główny. – Około dwa na dobę kierowane są natomiast trasą przez Bydgoszcz i Inowrocław – informuje nasz rozmówca. W tym przypadku droga przejazdu wydłuża się o kilkadziesiąt kilometrów.

Modernizacja jest objęta gwarancją

– Zmiany zostały uzgodnione z przewoźnikami – stwierdza przedstawiciel PKP PLK. Szacuje on koszty niezbędnych napraw na 68 tys. zł. Przypomina też, że modernizacja odcinka Poznań – Piła zakończyła się w czwartym kwartale 2019 r., a więc niespełna dwa lata przed wystąpieniem awarii. – Prace są objęte gwarancją – dodaje.

– Usterka rozjazdu nie wpływa na ruch pociągów pasażerskich – podkreśla Radosław Śledziński. Te nie są bowiem kierowane w Suchy Lesie na łącznicę w kierunku Piątkowa. Póki co dokładna data przywrócenia pełnej przepustowości szlaku nie jest znana.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Projektant drugiego toru do Obornik Wielkopolskich wybrany

Infrastruktura

Znamy oferty na projekt budowy drugiego toru w Obornikach Wielkopolskich

Infrastruktura

Śmiertelny wypadek na przejeździe przez zamknięty tor – jest raport PKBWK

Infrastruktura

Linia 354: Będzie dodatkowa mijanka na zmodernizowanym odcinku

Infrastruktura

Poznań Strzeszyn: Krótkotrwałe utrudnienia na zmodernizowanej linii

Infrastruktura

Zobacz również:

Projektant drugiego toru do Obornik Wielkopolskich wybrany

Infrastruktura

Znamy oferty na projekt budowy drugiego toru w Obornikach Wielkopolskich

Infrastruktura

Śmiertelny wypadek na przejeździe przez zamknięty tor – jest raport PKBWK

Infrastruktura

Linia 354: Będzie dodatkowa mijanka na zmodernizowanym odcinku

Infrastruktura

Poznań Strzeszyn: Krótkotrwałe utrudnienia na zmodernizowanej linii

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5