NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

Nowa łącznica bez pociągów. PR przygotowują komunikację zastępczą z Krakowa do Skawiny

| Jakub Madrjas 09.02.2018 5,3k

Nowa łącznica bez pociągów. PR przygotowują komunikację zastępczą z Krakowa do Skawiny
fot. Rafał Jasiński
Już od marca pociągi nie będą kursować w godzinach 9–14 przez centrum Krakowa. Ale to nie jedyne utrudnienie, bo nie będzie można też skorzystać z linii do Skawiny i Wadowic, do której niedawno otwarto łącznicę. Przewozy Regionalne szukają komunikacji zastępczej za pociągi.
Przewozy Regionalne ogłosiły przetargi na obsługę komunikacji zastępczej odcinków z Krakowa Płaszowa do Skawiny i do Wadowic. W tym pierwszym przypadku umowa będzie obowiązywać od 11 marca, natomiast do Wadowic autobusy zastępcze zostaną uruchomione 22 marca. Oba zamówienia na komunikację zastępczą skończą się 9 czerwca.

Do obsługi komunikacji zastępczej mają zostać wykorzystane autobusy o pojemności minimum 49 miejsc siedzących oraz busami o pojemności 22 miejsc. Pojazdy mają być dziesięcioletnie lub młodsze. PR przewidują wykonanie przez przewoźnika do 17 981 kilometrów na linii do Skawiny i 275 102 km na linii do Wadowic.

Warto przypomnieć, że na początku grudnia otwarto nową łącznicę kolejową Kraków Zabłocie – Kraków Krzemionki, która - jak podkreślało ministerstwo w komunikacie - ma kluczowe znaczenie dla usprawnienia komunikacji w stolicy Małopolski oraz skrócenia czasu przejazdów do Skawiny i Wadowic, a także Oświęcimia i Zakopanego. Już w momencie jej otwarcia było jednak wiadomo, że wkrótce rozpocznie się kolejny etap prac w ramach projektu „Prace na linii kolejowej nr 94 na odcinku Kraków Płaszów – Skawina – Oświęcim”. O to, że nowa łącznica będzie prowadzić do linii dopiero remontowanej miał pretensje marszałek województwa. Nie brakowało też innych kontrowersji wokół inwestycji.

Jak informowaliśmy niedawno, wbrew ubiegłorocznym zapowiedziom, nie uda się przeprowadzić modernizacji linii E30 na odcinku Kraków Główny – Rudzice bez całkowitego wyłączenia jej z ruchu. Już od marca pociągi nie będą kursować w godzinach 9–14. Na tym odcinku również będzie potrzebna komunikacja zastępcza. Więcej na ten temat piszemy tutaj.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5