Koleje Austriackie (ÖBB) planują do końca grudnia 2014 r. zakończyć budowę nowego Dworca Głównego w Wiedniu, który ma być jednym głównych centrów międzynarodowego ruchu kolejowego w Europie. Rok później ma zostać otwarte nowe połączenie z dworca na wiedeńskie lotnisko.
Od wtorku (7 sierpnia) pociągi już przejeżdżają przez Dworzec Główny w Wiedniu, jednak jeszcze bez zatrzymywania. W przyszłości dworzec zostanie połączony z lotniskiem międzynarodowe w Schwechat. Nowa linia kolejowa, która połączy Dworzec Wschodni z torami prowadzącymi do lotniska ma powstać w ciągu trzech najbliższych lat.
Koleje Austriackie chcą obsługiwać to połączenie samodzielnie, a nie we współpracy z przewoźnikiem City Airport Train (CAT), który należy do spółki będącej wspólnym przedsięwzięciem wiedeńskiego lotniska (50,1 proc. udziałów) oraz ÖBB (49,9 proc. udziałów). ÖBB tłumaczy to tym, że spółka nie wystąpiła o wyłączny peron do obsługi połącznia lotniskowego.
- W tej sytuacji będą jeździć nie zielone, ale czerwone pociągi – powiedziała Judith Engel, kierownik projektu z ramienia ÖBB-Infrastruktur, która odpowiada za realizację projektu realizację od 2005 r.
CAT obsługuje nowoczesnymi, piętrowymi pociągami połączenie z centrum Wiednia (dworzec Wien Mitte) z lotniskiem w Schwechat.