NUMER 12/2020
NUMER 12/2020
Temat numeru:
Kolej walczy z pandemią
szukaj
Śledź nas:

Wodorowy iLint może wozić bez przeszkód pasażerów w Austrii

| inf. pras 04.12.2020 18

Wodorowy iLint może wozić bez przeszkód pasażerów w Austrii
Fot. Alstom
Alstom zakończył z sukcesem trzymiesięczne testy pociągu wodorowego w Austrii. Coradia iLint został w pełni zatwierdzony do regularnej obsługi pasażerskiej Austriackich Kolei Federalnych (ÖBB).
Austria jest drugim krajem w Europie – po Niemczech – który w pełni zaakceptował pociągi Alstom Coradia iLint jako bezemisyjną alternatywę spalinowych zespołów trakcyjnych. Coradia iLint, pierwszy na świecie pociąg napędzany wodorowymi ogniwami paliwowymi, ukończył z powodzeniem trzymiesięczne testy eksploatacyjne na liniach regionalnych Austriackich Kolei Federalnych (ÖBB) i został w pełni zatwierdzony do regularnej obsługi pasażerskiej.

Po raz kolejny Alstom podkreśla swoją wiodącą pozycję w obszarze wodorowego transportu kolejowego – żaden inny producent nie oferuje obecnie niezawodnego, przetestowanego pociągu wodorowego gotowego do produkcji seryjnej.

Pociąg został oficjalnie zatwierdzony także przez najwyższy austriacki organ ds. kolei, austriackie Federalne Ministerstwo Ochrony Klimatu, Środowiska, Energetyki, Mobilności, Innowacji i Technologii (BMK).

– Z ogromną dumą możemy potwierdzić, że Coradia iLint udowodnił swoją wszechstronność na wszystkich obsługiwanych trasach, z zachowaniem wydajności nawet na stromych odcinkach. Jesteśmy dumni, że pociąg został już oficjalnie zatwierdzony w Austrii. Pragnę również pogratulować ÖBB za pionierską postawę w testowaniu technologii wodorowej na torach w Austrii – powiedział Gian Luca Erbacci, wiceprezes Alstom w Europie

Trzymiesięczne jazdy testowe były realizowane na czterech wymagających trasach w południowym rejonie Dolnej Austrii, w Wiedniu i wschodniej Styrii. ÖBB są zadowolone z wyników jazd testowych i możliwości, jakie oferuje pociąg wodorowy. Dane zebrane w ramach udanej eksploatacji testowej w Austrii zostaną teraz przeanalizowane w celu dalszego doskonalenia technologii i dostosowania jej do specyficznych warunków.

Przypomnijmy, że w ostatnich dniach Alstom uzyskał kolejny kontrakt na dostawę wodorowych zespołów trakcyjnych z Włoch. Więcej o zamówieniu piszemy tutaj.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Austria (167)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Austria (167)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2020
NUMER 12/2020
Wielkimi krokami zbliża się koniec roku, za to końca pandemii na razie nie widać. Mierzą się z nią również wszyscy przewoźnicy kolejowi. Temu tematowi był poświęcony również ostatni Kongres Kolejowy. W bieżącym raporcie zebraliśmy teksty, które pokazują, jak kolejarze radzą sobie z pandemią, w jaki sposób wpływa ona na przewozy pasażerskie i towarowe i jakie będą jej konsekwencje dla kolei w przyszłości.

W numerze prezentujemy dwie niezwykle ciekawe rozmowy − z Pawłem Siwkiem, dyrektorem zarządzającym Alstom Konstal oraz Cezarym Lewandowskim, członkiem zarządu odpowiedzialnym za finanse w Kolejach Mazowieckich.

W bieżącym wydaniu poruszamy również bardzo gorący i aktualny temat, jakim jest Ustawa o czasie pracy maszynistów. Ważny głos w tej sprawie zabiera Prezes UTK, Ignacy Góra. Z kolei Paweł Rydzyński poddaje dogłębnej analizie nowy grudniowy rozkład jazdy. Zastanawiamy się, kiedy ruszą dogodne połączenia z Łodzi do Kielc i opisujemy, w jaki sposób lubelskie samorządy zmieniają otoczenie kolei. Ekspert ds. metra prezentuje aktualny stan budowy warszawskiego metra.

 Te i wiele innych tematów znajdą Państwo w najnowszym wydaniu „Rynku Kolejowego”.

Gorąco polecamy!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5