ArcelorMittal Poland rozważa zainwestowanie 150 mln zł w budowę linii do produkcji tzw. długiej szyny. Stąd w Mittalu uważnie spoglądają na zapowiedzi realizacji projektów kolejowych.
 
	Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe przygotowała dziewięć projektów o łącznej wartości 2,4 mld zł.
	Zgoda na finansowanie rewitalizacji naszej infrastruktury kolejowej z unijnych środków daje szanse zarobić dostawcom stali. Rewitalizacja ma umożliwić zwiększenie prędkości pociągów na wybranych liniach z 30–40 km/h do 110 km/h.
	 
	W ArcelorMittal nadal się wahają, ostateczna decyzja nie zapadła.
	Nadal nie wiadomo, czy ArcelorMittal Poland zainwestuje 150 mln zł w budowę, w oddziale w Dąbrowie Górniczej, linii do produkcji tzw. długiej szyny, wykorzystywanej przy budowie linii kolejowych, czy też nie.
	 
	- Projekt został rozpoczęty i tyle, nic się dotąd nie zmieniło - zaznacza w rozmowie z portalem wnp.pl Sylwia Winiarek, rzecznik ArcelorMittal Poland. - Realizacja projektu będzie uzależniona od uwarunkowań rynkowych.
	- Żeby być obecnym na tym rynku, ArcelorMittal będzie musiał tę inwestycję realizować - mówi dla portalu wnp.pl Wojciech Szulc, kierownik Zakładu Analiz Techniczno-Ekonomicznych Instytutu Metalurgii Żelaza. - Innego wyjścia nie ma. Jeżeli zamierza produkować szyny, muszą to być szyny długie. 
	Więcej
	