NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

ArcelorMittal: 140 mln zł na długą szynę

| wnp.pl 24.01.2014 173

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2014-01-24 11:03:27 Autor: rzygorzut
---.pl.177.41.31.in-addr.arpa
W tym artykule chyba czegoś brakuje!

Co to jest "długa szyna"?
Szyna która ma 700m 7000m? Linia technologiczna do produkcji długich szyn? Jeśli tak to do jak długich?
O co chodzi?
Zero rzetelności dziennikarskiej!
2014-01-24 11:09:45 Autor: ziel
---.internetdsl.tpnet.pl
Długa szyna ma około 120 metrów, a sama linia w hucie Katowice robi wrażnie.
2014-01-24 11:23:00 Autor: asad
---.play-internet.pl
Gierek to sie w grobie przerwraca widza kto jest wlascicielem "gospodarczej perly" jego rzadow.
2014-01-24 11:53:14 Autor: metropolitan.
---.dynamic.chello.pl
Są olbrzymie pieniądze do wykorzystania na modernizację kolei w Polsce , w Europie transport szynowy także przeżywa renesans - to i szyny są potrzebne ,nie ma nic w tym dziwnego. Kwestia tylko gdzie będą wykonane. A na lamenty że nie mamy własnego ciężkiego przemysłu już jest o jakieś 20 lat za późno ...
2014-01-24 12:09:49 Autor: CzytW
---.nitka.net.pl
"w Europie transport - szynowy także przeżywa renesans " - bo ropa w Europie się jednak kończy. Ale Polskę czeka jednak ze 2 lata "łupkowej propagandy". Kolej będzie dalej niszczona?
2014-01-24 12:57:52 Autor: GFM
---.warszawa.vectranet.pl
W odpowiedzi na post ziel:
"Długa szyna ma około 120 metrów, a sama linia w hucie Katowice robi wrażnie."
Tylko 120 metrów? Nic więcej?

Widziałem kiedyś na You Tubie filmik jak w Australii stare tory rozbierają.
Mam wrażenie, że znacznie dłuższe odcinki na wagony wciągali.
Ale może wciągali po ileś połączonych kawałków?
Chociaż ten patent na łańcuchu (były dwa na każdą szynę osobny) mający
ją odrywać od podkładów chyba prędzej by odcinki rozdzielił?

A nie mogli pomyśleć o szynach długości np. 40 platform 4 osiowych?
800 albo równiutkie 1000 metrów to by było coś, a w transporcie (oczywiście
tylko kolejowym) wygięły by się równie łatwo jak i te po 120.
2014-01-24 13:43:43 Autor: srtg@o2.pl
---.free.aero2.net.pl
"Gospodarcza perła" Gierka to straszne długi, a nie jakikolwiek zakład, który już przy otwieraniu był technologicznie do tyłu. A nawet jakby nie był, to i tak nie przynosiłby odpowiednich zysków z przyczyn politycznych. Wybaczcie, ale nie chce mi się czytać pozostałych komentów. Męczy mnie to, co się dzieje w tym kraju w tej chwili.
2014-01-24 14:01:33 Autor: br2321
---.29.133.109
a wyobrażasz sobie jakby ta szyna zachowywała się na łukach i jak ścinałaby semafory po drodze?? :)
2014-01-24 17:37:24 Autor: debil
---.dynamic.chello.pl
cytat ze strony znanej firmy "Na powierzchni rzędu 30.000 m2 spawamy pasma szyn aż do długości 210 metrów. Z pomocą specjalnych urządzeń obrabiamy wszystkie stosowane rodzaje szyn Vignole'a. Ich obróbka może być indywidualna, zgodna z Państwa projektem. Z pomocą wysoko precyzyjnej techniki upewniamy się, iż spoiny spawane i powierzchnie odpowiadają wymaganym normom jakościowym. Ponadto regenerujemy stare szyny, produkując także szyny przejściowe i złącza izolacyjne."
2014-01-24 18:28:34 Autor: lol
---.180.4.148.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Gierek przewrócił by się trzy i cztery razy w grobie gdyby wiedział, że jest to firma, która pozyskała swój kapitał przez raje podatkowe. Smutne, ale prawdziwe.
2014-01-24 20:00:21 Autor: Głos z USA
---.hsd1.il.comcast.net
Pewnie ta szyna 4x droższa jak w USA. Gaz w Polsce jest 4x droższy jak w USA. Ja za ogrzanie całego dużego domu, płace za kwartał tyle, co siostra w Krakowie za miesiąc za dwa pokoiki.


http://tvn24bis.pl/informacje,187/srednia-cena-gazu-w-unii-europejskiej-kilkukrotnie-wyzsza-niz-w-usa,387391.html
2014-01-25 00:45:45 Autor: GFM
---.warszawa.vectranet.pl
W odpowiedzi na post br2321:
"a wyobrażasz sobie jakby ta szyna zachowywała się na łukach i jak ścinałaby semafory po drodze?? :)"
A widziałeś w akcji maszynę do wymiany torowiska: szyn, podkładów i czyszczenia tłucznia?
Są gdzieś filmiki w sieci. np. tu:
http://www.youtube.com/watch?v=g8H06JNjtgE
popatrz ok. 0.38, 0.58, 1.12 i 1.32.
Dokładnie widać jak się pięknie szyny wyginają. Miałem okazję koło siebie na Grochowie
popatrzeć na to z bliska. Wbrew pozorom szyny są bardzo elastyczne.
Z resztą odcinki po 120 metrów na jeden wagon raczej też się nie zmieszczą - raczej na 5.
Od tego są kłonice, żeby się za burtę nawet o milimetr nie wychyliły.
Myślę, że ich własny ciężar wystarczy, a kłonice to tak na wszelki wypadek.
2014-01-25 14:59:04 Autor: specjalista
---.dynamic.chello.pl
Proszę bardzo. Teraz widzę jacy fachowcy i znawcy tematów kolejowych wypowiadają się w sprawach o których nie mają zielonego pojęcia. Polecam przejrzenie (bo na poczytanie to myślę że dla wielu jest za dużo) kilku specjalistycznych książek w których jest napisane jakie długości mają szyny długie i gdzie są produkowane w Polsce.

Ludzie!
Nauka nie boli!
2014-01-25 15:18:21 Autor: W-7
---.dynamic.gprs.plus.pl
No właśnie:/ Dramat! Skąd wyście się pourywali? I wy chcecie rzetelności dziennikarskiej jak nawet nie wiecie "wielcy znawcy" kolei, że obecnie wozi się na wagonach szyny po prawie 230 m? Idźcie na tory, idźcie popatrzeć, łykajcie wiedzę z terenu, a nie gapicie się w te monitory i durnoty wypisujecie.
Szyna łamiąca semafory - matko od nauki naprawdę głowa nie puchnie!
2014-01-26 17:43:58 Autor: nie specjalista
---.dynamic.chello.pl
Proszę o tytuły tych specjalistycznych książek.
Cała wiedza na ten temat mieści się na kartce formatu A5.
Nigdzie nie produkuje się "długich szyn", a jedynie walcuje, o określonej długości,
25, 30, 75, 120 m. Póki co w Polsce max 30 m.
Następnie zgrzewanie w odcinki dłuższe i transport.
2014-01-27 01:03:51 Autor: lolek
---.itcomp.pl
W odpowiedzi na post asad:
"Gierek to sie w grobie przerwraca widza kto jest wlascicielem "gospodarczej perly" jego rzadow."
Przepraszam bo nie zrozumiałem, mówisz o hutniczym kombinacie który od momentu rozruchu był przestarzały i przynosił straty bo było w nim zatrudnionych 2-3x więcej ludzi niż powinno?
2014-01-31 19:54:40 Autor: elwawa
---.play-internet.pl
do: @rzygorzut, @ziel
Niemcy zaczynali od 120 m na 'NBS'-ach, Hiszpanie montowali 400 m dla swoich szybkich pociągów.
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5