Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Analizy ekologiczne Poznańskiego Węzła Kolejowego

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Data publikacji:
09-04-2010
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
PKP PLK, 7 kwietnia 2010

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Analizy ekologiczne Poznańskiego Węzła Kolejowego
PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetarg dotyczący wykonania analizy porealizacyjnej w zakresie ochrony przed hałasem oraz ochrony środowiska gruntowo-wodnego dla projektu „Modernizacja Poznańskiego Węzła Kolejowego (na linii kolejowej E 20) na terenie Polski”.

Przedsięwzięcie, dla którego wykonana zostanie analiza porealizacyjna dotyczy odcinka linii kolejowej E 20 o długości ok. 23 km w obrębie zmodernizowanego Poznańskiego Węzła Kolejowego, na linii kolejowej nr 3 od stacji Swarzędz do skrzyżowania z ulicą Grunwaldzką w Poznaniu.

Prace będą przebiegać w dwóch fazach:

1. Analiza porealizacyjna.
2. Przedłożenie analizy właściwym organom tj. Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska
w Poznaniu.

Analiza porealizacyjna powinna zawierać:

1. Część opisową przedmiotu umowy:

 - w części ogólnej dotyczyć będzie m.in.: opisu przedsięwzięcia, wyszczególnienia robót wykonanych w ramach modernizacji linii, zagospodarowanie terenu, charakterystykę środowiska ze wskazaniem obszarów wrażliwych, a także opis zastosowanych rozwiązań minimalizujących oddziaływanie na środowisko;
 - w części ochrony akustycznej m.in.: wykaz terenów prawnie chronionych przed hałasem, wykaz zastosowanych rozwiązań mających na celu ochronę akustyczną oraz opis ich skuteczności, opis wykonanych pomiarów hałasu oraz uzyskanych wyników badań i metodologii ich wykonania, w przypadku stwierdzenia braku skuteczności ekranów – propozycje rozwiązań dla osiągnięcia pożądanego celu ze wskazanie przewidywanej efektywności i kosztu wykonania;
 - w części ochrony środowiska wodnego: wykaz odbiorników wód opadowych i roztopowych zrzucanych z terenu modernizacji, wykaz rozwiązań mających na celu ochronę środowiska wodnego, opis wykonanych pomiarów zanieczyszczeń zrzucanych wód opadowych i roztopowych, oraz wyniki badań i metodologię wykonania. W przypadku stwierdzenia przekroczeń norm dopuszczalnych – propozycje rozwiązań zapewniających skuteczność ze wskazaniem przewidywanej efektywności i kosztu wykonania.

2. Część pomiarowo-badawczą: powinna zawierać weryfikację zgodności zastosowanych rozwiązań środowiskowych z decyzją o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia pod kątem lokalizacji i parametrów technicznych oraz sprawdzenie skuteczności tych rozwiązań, przeprowadzenie pomiarów hałasu w 12 punktach tj. 9 punktach obejmujących tereny zabudowy mieszkaniowej chronionej ekranami oraz w 3 punktach dodatkowych, gdzie nie zachodziła konieczność budowy ekranów, a także wykonanie analiz składu jakościowego wód opadowo-roztopowych pobranych z komór wyjściowych separatorów rozmieszczonych na modernizowanym odcinku linii kolejowej.

Podstawę prawną wykonania analizy porealizacyjnej stanowi decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia wydana przez Wojewodę Wielkopolskiego oraz obowiązujące akty prawne. Zgodnie z decyzja środowiskową wszystkie wyżej wymienione pomiary muszą zostać wykonane w terminie 12 miesięcy od oddania całego przedsięwzięcia do użytkowania i przedstawione w analizie porealizacyjnej.

Zaplanowany czas realizacji projektu wynosi 100 dni od dnia podpisania umowy.

 


 

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

PLK przygotowują remont zabytkowej nastawni na stacji Bytom

Infrastruktura

Remonty wiaduktów w Jabłonowie wstrzymały pociągi do Brodnicy

Infrastruktura

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

PLK przygotowują remont zabytkowej nastawni na stacji Bytom

Infrastruktura

Remonty wiaduktów w Jabłonowie wstrzymały pociągi do Brodnicy

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5