Alstom podpisał z włoskim państwowym operatorem Trenitalia umowę ramową na dostawę nawet do 150 zespołów trakcyjnych Coradia Stream. Pojazdy te są dobrze znane na Półwyspie Apenińskim, a część z nich wyprodukowano w Polsce.
Kontrakt, jaki Alstom podpisał w Trenitalią, warty jest około 910 milionów euro. Trenitalia chce ich używać w regionach, gdzie podpisane ma umowy na obsługę zelektryfikowanych lokalnych i międzyregionalnych linii. Opcja na zakup wiąże się z tym, że operator będzie się starał o kolejne kontrakty z regionów, bądź chce reagować na większe ich zapotrzebowanie na przewozy i w razie konieczności dokupi z Alstomu ezt o znanym już standardzie.
Coradie będą operować pod jednym systemem napięcia 3kV, będą jednopokładowe. Trenitalia zamawia pojazdy zdolne operować z prędkością 160 km/h, z pokładowym systemem ETCS.
– Umowa z Alstomem potwierdza Umowa ta potwierdza nasze know-how i doświadczenie firmy jako producenta bardzo nowoczesnych pojazdów. Nowa generacja zespołów trakcyjnych będzie budowała przyszłość włoskiego regionalnego transportu kolejowego. Jesteśmy dumni, że możemy brać udział w realizacji wizji ekologicznego transportu regionalnego, zgodnie z włoskimi celami transformacji ekologicznej – powiedział Michele Viale, szef włoskiego oddziału Alstomu.
Obecnie dwa zakłady Alstomu są odpowiedzialne za budowę modelu Coradia Stream. Pierwszy z nich znajduje się w Polsce, w Chorzowie, drugi – we Włoszech, w Savigliano. Tam będą produkowane Coradie dla Włochów.
To nie pierwszy sukces sprzedażowy Alstomu związany z Coradiami Stream we Włoszech. W kwietniu Alstom poinformował o
rozszerzeniu kontraktu o 20 ezt na północy Włoch, będą też
dostawy wodorowych Coradii.