NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Alstom sprzeda kolejne Coradie Stream na północ Włoch

| Michał Szymajda 15.04.2021 1,2k

Alstom sprzeda kolejne Coradie Stream na północ Włoch
Graf. Alstom
Alstom dostarczy 20 kolejnych elektrycznych zespołów trakcyjnych Coradia Stream przeznaczonych do obsługi kolei regionalnych w Lombardii. To element większego kontraktu dla operatora Ferrovienord.
Do Lombardii docierają kolejne pojazdy Coradia Stream z partii zamówienia z 2017 roku na 41 pojazdów. Pierwszy z nich rozpoczął służbę 8 lipca 2020 roku. Teraz Ferrovienord zdecydowało się podpisać drugą umowę wykonawczą, na 20 kolejnych ezt. Jest ona warta 125 mln euro, a pierwsze ezt z tego zamówienia dotrą do Włoch w czerwcu 2023 roku. Oznacza to, że realizowane będzie zamówienie na wszystkie 61 pojazdów w ramach umowy ramowej.

Pociągi zamawiany przez Ferrovienord są czterowagonowe, napędzane są czterema silnikami trakcyjnymi. Rozpędzają się do 160 km/h. Zamówienia na te pociągi spłynęły już od kilku różnych włoskich regionów. Do tego kraju będą także produkowane pojazdy w wersji wodorowej.

– Jesteśmy bardzo dumni ze współpracy z naszym klientem (…). W ciągu ostatnich 10 lat Alstom dostarczył 54 pociągi regionalne do Lombardii. Nowa generacja Coradia Stream stanowi najlepsze rozwiązanie dla zaspokojenia rosnących potrzeb podróżujących w regionie – powiedział Michele Viale, dyrektor zarządzający włoskiego oddziału Alstomu. Jak podkreśla Alstom, nowe pociągi spełniają surowe kryteria dotyczące ochrony środowiska i nadają się w 96% do recyklingu. Zużywają o 30% mniej energii niż poprzednia generacja zespołów trakcyjnych z uwagi na lżejszą konstrukcję i lepsze urządzenia napędowe.

Pociągi Coradia Stream dla Lombardii są produkowane przez firmę Alstom we Włoszech. Rozwój projektu, większość produkcji i certyfikacji odbywa się w zakładzie Alstom w Savigliano (CN). Projektowanie i produkcja systemów trakcyjnych i innych komponentów odbywa się w Sesto San Giovanni, a systemy sygnalizacji pokładowej są dostarczane przez zakład w Bolonii. Warto jednak podkreślić, że Coradie Stream, m.in. dla Holendrów (a wcześniej dla włoskiej Trenitalii), produkowane są także w polskim zakładzie Alstomu w Chorzowie. Prawdopodobnie temu zakładowi przypadnie też w udziale realizacji dużego kontraktu na Coradie Stream dla Danii. 
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Włochy (212)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Włochy (212)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5