Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Alstom: Wjazd Pendolino do Czech i Niemiec możliwy od końca 2018 roku

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
18-05-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Alstom: Wjazd Pendolino do Czech i Niemiec możliwy od końca 2018 roku
Fot. Marcel Raś, SM42.PLPendolino na stacji Warszawa Zachodnia
Jeden z pociągów Pendolino, należących do PKP Intercity, w ostatnich dniach odbywał jazdy testowe na terenie Czech. Zapytaliśmy producenta pociągów – Alstom – o stopień zaawansowania procedur certyfikacyjnych w Niemczech i Czechach. Odpowiedź jest zaskakująca.

ED250 o numerze 001 przebywał w Republice Czeskiej od 13 do 17 maja. Kursował pomiędzy przygranicznym Bohuminem a stacją Polom (więcej informacji tutaj).

– Pendolino przebywa obecnie w Czechach (17 maja), gdzie przeprowadzane są testy kompatybilności urządzeń Mirel (system bezpieczeństwa z czuwakiem i sygnalizacją kabinową) z infrastrukturą. Ostateczne dopuszczenie do poruszania się po torach Czech planowane jest dla tego typu pociągu w grudniu 2018 – odpowiedziało na nasze pytania biuro prasowe Alstomu. Przy okazji zapytaliśmy o zaawansowanie prac nad procedurami dopuszczeniowymi w Niemczech, gdzie pojazd fizycznie przebywał w 2017 roku.

– Na tę chwilę jesteśmy w trakcie procesu uzyskiwania homologacji dla Pendolino. Otrzymaliśmy już potwierdzenie zgodności dla części sygnalizacyjnej, a całość procesu autoryzacyjnego również zamierzamy zakończyć w grudniu 2018 – dowiedzieliśmy się w Alstomie.

Z wiedzy, którą udało nam się uzyskać wynika, że nawet w wypadku otrzymania certyfikatów dopuszczających Pendolino do ruchu w Czechach i Niemczech, PKP Intercity nie zamierza uruchamiać nimi połączeń do tych krajów od rozkładu jazdy 2018/2019. Przez kolejne miesiące PKP Intercity powinno bowiem uruchamiać ED250 na ściśle określonych trasach, do czego zobowiązało się otrzymując unijne dofinansowanie do zakupu 20 pociągów. Nie ma wśród nich tras ani do Pragi, ani do Berlina.

Inną przeszkodą jest to, że dwa z pociągów ED250 wyłączone są z ruchu ze względu na wypadki, w tym jeden poważnie, po wypadku w Ozimku. Obecny czas przejazdu, przynajmniej do Berlina, nie byłby też atrakcyjniejszy niż w przypadku składów wagonowych. Na odcinku Warszawa – Berlin brakuje bowiem odcinków, gdzie pociągi mogą rozpędzić się do 200 km/h i nie zmieni się to w związku z trwającą modernizacją magistrali pomiędzy Warszawą a Poznaniem.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

20 lat Pendolino w Czechach

Świat

20 lat Pendolino w Czechach

Mikołaj Kobryński 28 czerwca 2023

Zobacz również:

20 lat Pendolino w Czechach

Świat

20 lat Pendolino w Czechach

Mikołaj Kobryński 28 czerwca 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5