NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

Alstom: Wjazd Pendolino do Czech i Niemiec możliwy od końca 2018 roku

| Michał Szymajda 18.05.2018 136

Alstom: Wjazd Pendolino do Czech i Niemiec możliwy od końca 2018 roku
Pendolino na stacji Warszawa ZachodniaFot. Marcel Raś, SM42.PL
Jeden z pociągów Pendolino, należących do PKP Intercity, w ostatnich dniach odbywał jazdy testowe na terenie Czech. Zapytaliśmy producenta pociągów – Alstom – o stopień zaawansowania procedur certyfikacyjnych w Niemczech i Czechach. Odpowiedź jest zaskakująca.
ED250 o numerze 001 przebywał w Republice Czeskiej od 13 do 17 maja. Kursował pomiędzy przygranicznym Bohuminem a stacją Polom (więcej informacji tutaj).

– Pendolino przebywa obecnie w Czechach (17 maja), gdzie przeprowadzane są testy kompatybilności urządzeń Mirel (system bezpieczeństwa z czuwakiem i sygnalizacją kabinową) z infrastrukturą. Ostateczne dopuszczenie do poruszania się po torach Czech planowane jest dla tego typu pociągu w grudniu 2018 – odpowiedziało na nasze pytania biuro prasowe Alstomu. Przy okazji zapytaliśmy o zaawansowanie prac nad procedurami dopuszczeniowymi w Niemczech, gdzie pojazd fizycznie przebywał w 2017 roku.

– Na tę chwilę jesteśmy w trakcie procesu uzyskiwania homologacji dla Pendolino. Otrzymaliśmy już potwierdzenie zgodności dla części sygnalizacyjnej, a całość procesu autoryzacyjnego również zamierzamy zakończyć w grudniu 2018 – dowiedzieliśmy się w Alstomie.

Z wiedzy, którą udało nam się uzyskać wynika, że nawet w wypadku otrzymania certyfikatów dopuszczających Pendolino do ruchu w Czechach i Niemczech, PKP Intercity nie zamierza uruchamiać nimi połączeń do tych krajów od rozkładu jazdy 2018/2019. Przez kolejne miesiące PKP Intercity powinno bowiem uruchamiać ED250 na ściśle określonych trasach, do czego zobowiązało się otrzymując unijne dofinansowanie do zakupu 20 pociągów. Nie ma wśród nich tras ani do Pragi, ani do Berlina.

Inną przeszkodą jest to, że dwa z pociągów ED250 wyłączone są z ruchu ze względu na wypadki, w tym jeden poważnie, po wypadku w Ozimku. Obecny czas przejazdu, przynajmniej do Berlina, nie byłby też atrakcyjniejszy niż w przypadku składów wagonowych. Na odcinku Warszawa – Berlin brakuje bowiem odcinków, gdzie pociągi mogą rozpędzić się do 200 km/h i nie zmieni się to w związku z trwającą modernizacją magistrali pomiędzy Warszawą a Poznaniem.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS