NUMER 05/2018
NUMER 05/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Zielona Kolej
szukaj
Śledź nas:

PLK podsumowuje stan prac na linii E20 Poznań – Warszawa

| Jakub Madrjas 07.05.2018 93

PLK podsumowuje stan prac na linii E20 Poznań – Warszawa
fot. PKP PLK
PLK podsumowuje stan prac na linii E20 Poznań – Warszawa
PLK podsumowuje stan prac na linii E20 Poznań – Warszawa
PLK podsumowuje stan prac na linii E20 Poznań – Warszawa
PLK podsumowuje stan prac na linii E20 Poznań – Warszawa
PLK podsumowuje stan prac na linii E20 Poznań – Warszawa
PLK podsumowuje stan prac na linii E20 Poznań – Warszawa
PLK podsumowuje stan prac na linii E20 Poznań – Warszawa
Na linii kolejowej pomiędzy Poznaniem a Warszawą są już nowe tory i sieć trakcyjna. Na stacjach widać nowe perony. Budowane są wiadukty i mosty – informuje biuro prasowe PKP Polskich Linii Kolejowych.
PLK zapewnia, że prawie 900 osób pracuje jednocześnie przy modernizacji linii kolejowej Poznań – Warszawa. Do robót wykorzystywane są: spychacze, koparki, samochody ciężarowe, ładowarki, maszyny do stabilizacji i wzmacniania gruntu pod tory. Układanie nowych torów jest możliwe dzięki nowoczesnym maszynom torowym: podbijarkom, zgarniarkom, oczyszczarkom tłucznia czy pociągowi SUM do potokowej wymiany nawierzchni.  W połowie lipca, miedzy Wrześnią a Koninem wykonawca przygotowuje się do wznowienia ruchu pociągów. Planowany jest kolejny etap prac i komunikacja zastępcza pomiędzy Koninem a Barłogami – informuje PLK.

W Koninie widoczny jest już nowy peron wyspowy. Trwa remont przejścia podziemnego. Zdemontowano też starą kładkę, którą zastąpi nowe przejście podziemne w ciągu ul. Torowej. Rozpoczęto już jego budowę. W najbliższych dniach zacznie się betonowanie ścian oraz stropu. Obiekt będzie dostosowany do potrzeb osób o ograniczonej mobilności. Coraz wyraźniej widać nowy układ torów konińskiej stacji. Zapewnią one sprawniejszy przejazd pociągów. Pociągi towarowe do Elektrowni Pątnów ze stacji Konin jeżdżą już po nowych torach. Na stacji zamontowano 15 nowych rozjazdów a 11 jest w trakcie montażu. Na ukończeniu są prace związane z konstrukcjami wsporczymi sieci trakcyjnej. Zakończono prace zewnętrzne przy nowym lokalnym centrum sterowania, teraz roboty przeniosły się do wnętrza budynku.

Między stacjami Swarzędz i Koło, na 130-kilometrowym odcinku trwają roboty torowe. Między Swarzędzem a Kostrzynem Wielkopolskim zamontowano nową sieć trakcyjną. Na ukończeniu jest remont przepustów. Prowadzone są zaawansowane roboty ziemne i torowe na odcinku Kostrzyn Wielkopolski – Swarzędz. Na stacji Postolice pociągi odjeżdżają już z nowej krawędzi peronu. Na stacji zamontowano ponad połowę, 13 z 24 rozjazdów – podaje PLK.

Na odcinku pomiędzy Podstolicami a Koninem w maju zaplanowane jest zakończenie robót związanych z modernizacją toru nr 1 i nr 2. Trwa montaż sieci trakcyjnej pomiędzy Koninem a Cieninem. Zakończono już prace w jednym torze. W czerwcu, po zakończeniu robót torowych, rozpocznie się montaż sieci trakcyjnej na odcinku Podstolice – Cienin.

W Kutnie przebudowywane są perony i układu torowy. Modernizowane jest przejście podziemne. Widać już zarys nowych peronów nr 3 i 4 oraz konstrukcje wiat na peronie nr 4. Trwają również prace przy nastawni LCS Kutno. Budynek jest już pod dachem i trwają prace wewnątrz obiektu.

Na szlaku Krzewie – Kłodawa został oddany do eksploatacji tor nr 1 i rozpoczęto prace przy torze nr 2. Postępują prace związane z modernizacją układu torowego, sieci trakcyjnej, urządzeń sterowania ruchem kolejowym i obiektów inżynieryjnych. W marcu, na stacji Krzewie oddano do eksploatacji sieć trakcyjną nad torami nr 2 i 4.

Na stacjach Barłogi oraz Kłodawa i Krzewie kontynuowane są roboty przy budynkach nastawni. Postępują m.in. prace dekarskie.

W Łowiczu w miejscu zlikwidowanej kładki budowane jest przejście podziemne dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej mobilności. Widać już konstrukcje wiaduktu drogowego, który zastąpi przejazd kolejowo – drogowy ciągu ul. 3 Maja, Trwają roboty torowe. Wykonawca rozpoczyna układanie nawierzchni na peronie nr 1. Rośnie także nowy budynek Lokalnego Centrum Sterowania.

Na 14-kilometrowym szlaku Jackowice – Żychlin. Kończy się układanie toru nr 1. Przebudowywane są przepusty. Na odcinku Bednary – Łowicz wykonawca kończy wzmacnianie podłoża pod nowe tory. Prowadzone są roboty przy sieci trakcyjnej.

W styczniu tego roku zostały podpisane umowy na zabudowę systemu ERTMS/ETCS na niemal całej znajdującej się na terytorium Polski magistrali E20. Jak informowaliśmy w lutym, największe opóźnienie w realizacji modernizacji linii E20 jest na odcinku LCS Łowicz i sięga kilku miesięcy. Linia E20 będzie jedną z inwestycji, które PKP PLK obejmie monitoringiem powietrznym.



VII Kongres Kolejowy
 

VI Kongres Infrastruktury Polskiej odbędzie się 14 czerwca w Hotelu Sheraton w Warszawie. W tym roku Kongres ponownie stanie się miejscem wymiany opinii i informacji na temat kondycji szeroko pojmowanego polskiego rynku infrastruktury.

Tematyka tegorocznego Kongresu obejmie obszary związane z inwestycjami w infrastrukturę drogową i kolejową, plany rozwojowe żeglugi śródlądowej oraz strategiczne inwestycje z obszaru infrastruktury transportowej. Dyskutować będziemy także o zagrożeniach w realizacji projektów, technologiach dla inteligentnego budownictwa oraz infrastrukturze na potrzeby nowych środków komunikacji. Sprawdź program i zarejestruj się tutaj

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Fotorelacje
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2018
NUMER 04/2018
Lata zaniedbań w szkolnictwie kolejowym i niskie płace na kolei sprawiły, że do pracy w naszej branży niewielu się garnęło. Teraz kolej musi konkurować o młodych ludzi, a nie będzie to zadaniem łatwym. O tym piszemy w aktualnym raporcie. Oprócz tego w numerze: Rozmowy z D. Blocherem (Budimex), J. Krupińskim i A. Śliwińskim (Strabag), podsumowanie przewozów intermodalnych w 2017 roku oraz rynku tramwajowego w tym samym okresie. Polecamy obszerny artykuł Jana Raczyńskiego na temat Kolei Dużych Prędkości w ujęciu międzynarodowym.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS