Od 10 maja pierwsze składy zespolone dużych prędkości Avelia Euroduplex, w barwach francuskiej marki Ouigo, zadebiutowały w na linii Barcelona – Madryt. Alstom, razem z francuskimi kolejami SNCF przygotowuje już kolejne pociągi, które wyjadą na kolejne trasy KDP w Hiszpanii.
SNCF (Koleje Francuskie) z marką Ouigo wjechały na 600-kilometrową linię 10 maja. Na razie proponuje bardzo atrakcyjne ceny biletów, w zdobywaniu klientów nie przeszkadza SNCF zbyt mocno państwowe hiszpańskie Renfe, które ekonomiczne pociągi w ramach marki Avlo, stanowiące konkurencję dla Ouigo, na tej trasie uruchomi dopiero z końcem czerwca.
Alstom już przygotowuje kolejne dziesięć szybkich pociągów Euroduplex do kursowania w Hiszpanii. Przebudowę przechodzą piętrowe pojazdy, które na francuskich torach pojawiały się jako pierwsze z serii – w 2011 i 2012 roku. Z wszystkich posiadanych przez SNCF 107 dziesięciowagonowych zestawów tego typu 14 będzie przeznaczonych do walki o klienta pod marką Ouigo w Hiszpanii.
Cztery jeżdżą już na wspomnianej trasie między Barceloną a Madrytem, dziesięć kolejny przeznaczonych będzie do kursowania z Madrytu do Walencji i Alicante oraz z Madrytu do Sewilli i Malagi. Ma się to stać w ciągu „kilku następnych miesięcy”.
W ramach przebudowy, poza usunięciem miejsc pierwszej klasy i odświeżeniem wnętrza, zabudowano nowoczesny system ETCS Atlas, który współpracuje z urządzeniami ERTMS na hiszpańskich liniach KDP.
Wdrażanie tego projektu jest dowodem zaufania międzynarodowych operatorów do systemów sygnalizacyjnym produkcji Alstomu. Pokazujemy, że jesteśmy w stanie zaoferować urządzenia, które umożliwiają ekspansję na te europejskie rynki, które są otwarte na konkurencję na torach – powiedział Jean-Baptiste Eymeoud, dyrektor zarządzający Alstom France.
Przygotowanie pierwszych czterech pociągów do kursowania we Francji trwało 17 miesięcy, wliczając w to przebudowę wnętrza, zabudowę systemów bezpieczeństwa i srk, malowanie, testy urządzeń i ich certyfikację oraz dopuszczenie do ruchu w Hiszpanii.