NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Ruszyła konkurencja przewoźników KDP na trasie Madryt – Barcelona

| Roman Czubiński 11.05.2021 1,9k

Między Barceloną a Madrytem kursują od poniedziałku pociągi dużych prędkości spółki Ouigo, należącej do francuskich kolei państwowych SNCF. Ich oferta tworzy konkurencję dla hiszpańskiego przewoźnika narodowego Renfe. Należąca do tego ostatniego tania marka Avlo ma wznowić kursowanie pod koniec czerwca.
Ceny biletów Ouigo zaczynają się od 9 euro. Za tę cenę pasażer otrzymuje na 600-kilometrowej trasie czas przejazdu rzędu 2 h 30 min (dla połączeń bez postoju w Saragossie) lub 2 h 50 min (dla tych pociągów, które się tam zatrzymują). Tabor to adaptowane, używane piętrowe TGV Euroduplex, wykorzystywane dotychczas we Francji. Każdy skład ma 610 (inne źródła podają liczbę 509) miejsc siedzących bez podziału na klasy oraz część barową. Ouigo jako marka tanich pociągów dużych prędkości działa od lat we Francji.

Start Oigo podczas zawieszenia pociągów miejscowej konkurencji


Szanse nowego gracza na rynku zwiększa w początkowym okresie zawieszenie kursowania pociągów Avlo. Uruchomiona w ubiegłym roku marka miała być dla Renfe tym, czym jest Ouigo dla SNCF. Niestety, pandemia COVID-19 i jej następstwa wymusiła wstrzymanie kursowania. Pociągi pod szyldem Avlo mają powrócić na szlak pod koniec czerwca. Ich atutem ma być nieco krótszy czas podróży, niższe ceny biletów promocyjnych i brak dodatkowych opłat dla pasażerów.

Początkowo pociągi Ouigo miały wyruszyć na trasę Madryt – Barcelona w grudniu 2020 r., a następnie – 15 marca bieżącego roku. Na początku oferta przewoźnika ma obejmować 5 par pociągów na dobę. Potem, według planów Ouigo, ma ich być aż 30. W planach są też pociągi z Madrytu do Walencji, Alicante, Sewilli oraz Malagi.

Gra o pasażera, również marketingowa


Barwnym aspektem rywalizacji obu przewoźników są ich kampanie reklamowe. Renfe, wykorzystując grę słów w języku hiszpańskim, powitało konkurenta w stylu serialu „Gra o Tron”. Przewoźnik podkreśla swoje wieloletnie doświadczenie i dobre przygotowanie do zapewnienia pasażerom najlepszych warunków podróży na trasie do Barcelony. Ouigo odpowiedziało, akcentując świeżość oraz dynamikę swojej oferty i podejmując „zaproszenie” do "gry".
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Świat
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5