NUMER 08-09/2020
NUMER 08-09/2020
Temat numeru:
IV pakiet kolejowy
szukaj
Śledź nas:

Alstom: Jesteśmy blisko połączenia z Bombardierem Transportation

| Michał Szymajda 23.07.2020 73

Alstom: Jesteśmy blisko połączenia z Bombardierem Transportation
Zdjęcie ilustracyjneFot. Alstom
Alstom bardzo szybko chce dokończyć zakup producenta taboru kolejowego i systemów srk – Bombardiera Transportation. Zdaniem prezesa Alstomu, formanie przejęcie spółki będzie możliwe do końca lipca.
– Oficjalnej zgody organów antymonopolowych Unii Europejskiej na przejęcie Bombardiera spodziewamy się jeszcze w tym miesiącu – powiedział Henri Poupart-Lafarge, prezes Alstomu.

Oficjalna notyfikacja zamiaru nabycia giganta transportowego, już bez działki lotniczej, którą kupił Airbus, została złożona w organach Komisji Europejskiej w czerwcu 2020 roku. Zamiarem Alstomu jest stworzenie silnego producenta kolejowego, który byłby w stanie w niedalekiej przyszłości konkurować z coraz częściej obecnymi na rynku kolejowym Chińczykami.

Do lutego 2019 Alstom próbował połączyć się z Siemensem Mobility, jednak zabroniły tego organy antymonopolowe Unii. Zdaniem przedstawicieli Komisji Europejskiej, działania kompensujące dla rynku zaproponowane przez Siemensa i Alstom były wówczas niewystarczające. Obawiano się monopolizacji rynku sygnalizacji i sterowania ruchem kolejowym, Siemens nie chciał się zgodzić na wydzielenie z działu Mobility biura odpowiedzialnego za projekt budowy pociągów dużych prędkości serii Velaro Novo. Ten zespolony skład ma się stać najbardziej zaawansowanym produktem sprzedażowym Siemensa w ciągu najbliższych kilkunastu miesięcy.

W wypadku fuzji Alstom – Bombardier Transportation ten pierwszy producent tym razem zaproponował działania kompensacyjne w postaci sprzedaży swojego zakładu w Reichshoffen we wschodniej Francji. "Wall Street Journal" podaje, że wartość potencjalnej transakcji to około 7 mld dolarów.

Po raz pierwszy zainteresowanie Bombardierem Alstom potwierdził w lutym 2020.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 08-09/2020
NUMER 08-09/2020
W najnowszym raporcie przyglądamysię bieżącej sytuacji związanej z otwartym dostępem do torów, prezentujemy uwagi Railway Business Forum do projektu nowelizacji ustawy o transporcie kolejowym. Były minister transportu, Tadeusz Syryjczyk, zastanawia się, czy IV pakiet kolejowy wprowadzi rewolucję na kolei, czy jednak będzie tylko zalążkiem umiarkowanych zmian.

Jak zawsze zachęcamy do czytania rozmów z osobami na co dzień związanymi ze środowiskiem kolejowym. Tym razem na nasze pytania odpowiadają – Artur Martyniuk, prezes Polregio, Cezary Mączka, członek zarządu i dyrektor zarządzania zasobami ludzkimi w Budimeksie, oraz Thomas Gratez, odpowiedzialny za szybką kolej w Siemens Mobility.

 Zachęcamy również do sięgnięcia do pozostałych artykułów, w tym m.in. tekstu Pawła Rydzyńskiego o pociągach nocnych, artykułu Witolda Urbanowicza podsumowującego status tramwaju na warszawski Gocław, czy materiału Kaspra Fiszera o potrzebie rozwoju połączeń kolejowych z Wielunia.

W dziale historia Włodzimierz Winek wprowadzi czytelników w tematykę pierwszych autobusów kolejowych.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5