Alstom bardzo szybko chce dokończyć zakup producenta taboru kolejowego i systemów srk – Bombardiera Transportation. Zdaniem prezesa Alstomu, formanie przejęcie spółki będzie możliwe do końca lipca.
– Oficjalnej zgody organów antymonopolowych Unii Europejskiej na przejęcie Bombardiera spodziewamy się jeszcze w tym miesiącu – powiedział Henri Poupart-Lafarge, prezes Alstomu.
Oficjalna notyfikacja zamiaru nabycia giganta transportowego, już bez działki lotniczej,
którą kupił Airbus, została złożona w organach Komisji Europejskiej w czerwcu 2020 roku. Zamiarem Alstomu jest stworzenie silnego producenta kolejowego, który byłby w stanie w niedalekiej przyszłości konkurować z coraz częściej obecnymi
na rynku kolejowym Chińczykami.
Do lutego 2019 Alstom próbował połączyć się z Siemensem Mobility, jednak zabroniły tego organy antymonopolowe Unii. Zdaniem przedstawicieli Komisji Europejskiej, działania kompensujące dla rynku zaproponowane przez Siemensa i Alstom były wówczas niewystarczające. Obawiano się monopolizacji rynku sygnalizacji i sterowania ruchem kolejowym, Siemens nie chciał się zgodzić na wydzielenie z działu Mobility biura odpowiedzialnego za projekt budowy pociągów dużych prędkości serii Velaro Novo. Ten zespolony skład ma się stać najbardziej zaawansowanym produktem sprzedażowym Siemensa w ciągu najbliższych kilkunastu miesięcy.
W wypadku fuzji Alstom – Bombardier Transportation ten pierwszy producent tym razem zaproponował działania kompensacyjne w postaci sprzedaży swojego zakładu w Reichshoffen we wschodniej Francji. "Wall Street Journal" podaje, że wartość potencjalnej transakcji to około 7 mld dolarów.
Po raz pierwszy zainteresowanie Bombardierem Alstom
potwierdził w lutym 2020.