NUMER 03/2022
NUMER 03/2022
Temat numeru:
Wojna w Ukrainie
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Alstom dostarczy kolejne wagony piętrowe na 200 km/h do Belgii

| Michał Szymajda 15.01.2022 2,8k

Alstom dostarczy kolejne wagony piętrowe na 200 km/h do Belgii
Fot. Alstom
Alstom dostarczy do Belgii kolejne wagony piętrowe. To element realizacji wielkiej umowy ramowej, którą w 2015 roku SNCB podpisało jeszcze z konsorcjum Bombardier-Alstom.
Piętrowe wagony Bombardiera są w Belgii bardzo dobrze znane i cenione. W tym kraju jeździ już kolejna ich generacja – M7. Co ciekawe – SNCB zamawia je od lat w wariancie na 200 km/h i taką prędkość osiągają na linii dużych prędkości między Brukselą a Liege (maksymalna prędkość na niej to 300 km/h). Standardowo obsługują w kraju połączenia kategorii IC.

Po przejęciu Bombardiera Transportation to wyłącznie Alstom odpowiada za produkcję wagonów M7, ale ramowy kontrakt z 2015 roku podpisywany był wspólnie przez konsorcjum Alstomu i Bombardiera. Zakładał on dostawę do 1362 różnych wagonów za olbrzymią kwotę 268 milionów euro. Chodziło zarówno o wagony środkowe, jak i sterownicze (kursują w pociągach jako push-pull, z lokomotywą Siemens Vectron, lub z wagonem motorowo-sterowniczym Alstomu). Do tej pory Koleje Belgijskie przekuły kontrakt ramowy na realne zamówienie 747 wagonów, z których na torach, od roku, pojawia się już około setki. Obecnie zamówiono kolejnych 98 wagonów.

Nowe wagony mogą wyjeżdżać poza Belgię do Niderlandów i Luksemburga, względem poprzedniej wersji M6 (podobnej do używanej w Kolejach Mazowieckich) zmieniono w nich wnętrze na jeszcze bardziej eleganckie i komfortowe. Znakiem wyróżniającym belgijskie wagony piętrowe są automatyczne drzwi wejściowe oddzielające parter i piętro od korytarzy wejściowych. Dzięki temu podróż na miejscach siedzących może odbywać się w niemal całkowitej ciszy.

Wagony sterownicze produkowane są w zakładzie w Valenciennes we Francji, tuż przy granicy belgijskiej. Wagony środkowe, bez kabin sterowniczych – w belgijskiej Brugii.

– Zamówienie podkreśla pewność kierunku SNCB przy zamawianiu szybkich wagonów piętrowych. Już kursujące w Belgii wagony M7 są kojarzone przez pasażerów z wysokim komfortem, a przez obsługę z łatwością utrzymania – powiedział Bernard Belvaux, dyrektor oddziału Alstom Benelux. O poprzednim zamówieniu z Belgii pisaliśmy tutaj.

Warto przypomnieć, że również PKP Intercity będzie poszukiwać dostawcy wagonów podobnego rodzaju.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Belgia (80)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Belgia (80)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 03/2022
NUMER 03/2022
Oddajemy w Państwa ręce wyjątkowy numer "Rynku Kolejowego". Tematem głównym miesięcznika po raz pierwszy jest bowiem wojna. Nie mogło być jednak inaczej, skoro ta tragiczna sytuacja wpływa nie tylko na naszych sąsiadów, ale i na nas, na tak wiele sposobów. W numerze podsumowaliśmy zarówno działania podejmowane przez polskie koleje, w tym przewóz uchodźców i pomocy, jak i niesamowitą odwagę i poświęcenie kolejarzy Ukrzaliznyci. Wiele uwagi poświęcamy też wpływowi wojny na logistykę i gospodarkę. W pozostałej części numeru szczególnie polecamy naszą rozmowę z prezesem PKP PLK i materiały o programie Kolej Plus.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5