NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Allrail: Uważajmy, by połączenie Siemensa z Alstomem nie uderzyło w przewoźników

| Michał Szymajda 29.01.2019 1,6k

Allrail: Uważajmy, by połączenie Siemensa z Alstomem nie uderzyło w przewoźników
Fabryka Siemensa w KrefeldFot. ms, Rynek-Kolejowy.pl (zdjęcie ilustracyjne)
Operatorzy kolejowi należący do Allrail są zaniepokojeni, słysząc, że politycy w najbardziej wpływowych państwach członkowskich UE wywierają presję na unijną komisarz ds. konkurencji, Margrethe Vestager, aby zatwierdzić proponowane połączenie producentów kolejowych Siemens i Alstom.
W ciągu ostatnich lat Komisja Europejska wykonała sporą pracę, starając się stworzyć jednolity rynek kolejowych przewozów pasażerskich. Jest to bardzo istotne, biorąc pod uwagę, że sektor kolejowy jest tradycyjnie znany z posiadania dużych, dominujących podmiotów krajowych. Jednak cel Komisji zawsze był jasny: sprawić, by podróże koleją były tańsze, bezpieczniejsze, bardziej dostępne i mniej podatne na dotacje – z czego skorzystałoby całe społeczeństwo.

– Jeśli jednolity rynek kolejowy UE ma stać się globalnym punktem odniesienia, polityka konkurencji musi być egzekwowana przez prawo, a nie naciski polityczne. Odpowiedzią na protekcjonizm w innych częściach świata nie powinien być większy protekcjonizm w Europie – pisze stowarzyszenie prywatnych przewoźników Allrail. – Teraz, gdy proponuje się połączenie dwóch największych europejskich producentów kolejowych, kluczowe znaczenie ma to, aby zespół Komisji Europejskiej ds. konkurencji otrzymał niezbędne wsparcie w celu przeprowadzenia rygorystycznej analizy prawnej i ekonomicznej, czego wynikiem będzie niezależna decyzja – apeluje Allrail.

Allrail stoi na stanowisku, że decyzja organów Unii Europejskiej musi zagwarantować, że kolejowi przewoźnicy pasażerscy nie znajdą się w gorszej sytuacji niż przed ewentualną fuzją Siemensa i Alstomu. Komisja Europejska musi ocenić, jak będzie wyglądał rynek w perspektywie krótko- i średnioterminowej, a nie spekulować jaki będzie za około 20-30 lat.

– Mamy nadzieję, że 27 komisarzy UE poprze decyzję komisarza ds. konkurencji Vestagera w sprawie tej fuzji, zamiast ulegać naciskom politycznym ze strony najsilniejszych państw w Unii Europejskiej. Byłoby naprawdę niefortunne, gdyby przemysł kolejowy - wciąż walczący o liberalizację jako jeden z ostatnich sektorów – był pierwszym sektorem, w którym poświęcana jest neutralność Komisji Europejskiej. Stworzyłoby to niebezpieczny precedens dla innych kwestii związanych z konkurencją w sektorze kolejowym, co oznacza, że samo otwarcie rynku UE jest zagrożone – powiedział Nick Brooks, sekretarz generalny Allrail.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Europa (313)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Europa (313)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5