Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Akumulatorowe pojazdy CRRC w Argentynie pojadą dzięki energii słonecznej

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus
GMV

Data publikacji:
22-07-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Chiński producent taboru kolejowego CRRC Tangshan wyprodukował dwa akumulatorowe zespoły trakcyjne do przewozów turystycznych w północno-zachodniej Argentynie. Pojazdy będą kursowały dzięki energii produkowanej ze Słońca.

Projekt budowy marki "Tren Turístico de La Quebrada", wspierany finansowo przez prowincję Jujuy, obejmuje reaktywację połączeń pasażerskich tylko na 46-kilometrowym odcinku linii kolejowej między Volcán i Tilcara. Na trasie pociągi będą obsługiwać stacje w Tumbaya, Purmamarca i Maimará, z których każda będzie przybliżać turystom historię miasta, regionu i okolicznej przyrody.

Ta jest wyjątkowo piękna, ponieważ linia przechodzi przez znajdującą się na liście Unesco dolinę Quebrada de Humahuaca o długości 155 km, otoczoną wysokim płaskowyżem Puna. Jest tu mnóstwo unikalnych wąwozów, jezior i szczytów, a wszystko przypomina krajobraz księżycowy.

Argentyńskie służby podały, że odbudowa linii w połowie roku została ukończona w 70%. Dawniej dochodziła aż do granicy z Boliwią, ale, jak zaznaczyliśmy, obecny fragment ma służyć wyłącznie przewozom turystycznym, nie jest więc planowana reaktywacja połączeń do granicy po torze o szerokości 1000 mm.

Najciekawsze jest jednak to, że „Pociąg Słoneczny”, bo taka jest jego nazwa, będzie kursował wykorzystując energię słoneczną. Zamówione w 2022 roku dwuczłonowe zespoły trakcyjne ze zlokalizowanymi na dachu bateriami litowo-żelazowo-fosforanowymi o mocy 352 kWh będą ładowane energią zgromadzoną w specjalnym magazynie energii przy famie fotowoltaicznej o mocy 6 MW. Jest ona zlokalizowana przy jednej ze stacji.

W Argentynie jest na razie pierwszy z dwuczłonowych, wąskotorowych pojazdów wyprodukowanych przez CRRC. Pojazdy CRRC nie będą zbyt szybkie. Pojadą z maksymalną prędkością 60 km/h, będą mogły przewieźć 72 pasażerów na miejscach siedzących. W ruchu rozkładowym mają zacząć operować w październiku. Ma to być punkt zwrotny dla turystyki w tym regionie.
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

CRRC testuje Siriusa na Słowacji

Tabor i technika

CRRC testuje Siriusa na Słowacji

Mikołaj Kobryński 29 maja 2023

Kolejna piętrowa jednostka CRRC dla Westbahn testowana w Czechach

Tabor i technika

RegioJet rozmawia z chińskim CRRC o zakupie zupełnie nowej lokomotywy

Tabor i technika

Po trzech latach testów Sirius CRRC wyjedzie na czeską sieć kolejową

Tabor i technika

Leo Express zerwał kontrakt na chińskie pociągi

Tabor i technika

Zobacz również:

CRRC testuje Siriusa na Słowacji

Tabor i technika

CRRC testuje Siriusa na Słowacji

Mikołaj Kobryński 29 maja 2023

Kolejna piętrowa jednostka CRRC dla Westbahn testowana w Czechach

Tabor i technika

RegioJet rozmawia z chińskim CRRC o zakupie zupełnie nowej lokomotywy

Tabor i technika

Po trzech latach testów Sirius CRRC wyjedzie na czeską sieć kolejową

Tabor i technika

Leo Express zerwał kontrakt na chińskie pociągi

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5