NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

Adamczyk i Merchel odwiedzili modernizację linii Kraków – Katowice

| inf. pras. 09.07.2018 88

Adamczyk i Merchel odwiedzili modernizację linii Kraków – Katowice
Fot. PKP PLK/MI
Adamczyk i Merchel odwiedzili modernizację linii Kraków – Katowice
Adamczyk i Merchel odwiedzili modernizację linii Kraków – Katowice
Adamczyk i Merchel odwiedzili modernizację linii Kraków – Katowice
Adamczyk i Merchel odwiedzili modernizację linii Kraków – Katowice
Adamczyk i Merchel odwiedzili modernizację linii Kraków – Katowice
Adamczyk i Merchel odwiedzili modernizację linii Kraków – Katowice
Adamczyk i Merchel odwiedzili modernizację linii Kraków – Katowice
Adamczyk i Merchel odwiedzili modernizację linii Kraków – Katowice
Adamczyk i Merchel odwiedzili modernizację linii Kraków – Katowice
Adamczyk i Merchel odwiedzili modernizację linii Kraków – Katowice
Adamczyk i Merchel odwiedzili modernizację linii Kraków – Katowice
Minister Andrzej Adamczyk i prezes PKP PLK Ireneusz Merchel zaprezentowali dziś postępy w modernizacji linii E30 na odcinku Kraków – Katowice oraz Krakowskiego Węzła Kolejowego.
– Jesteśmy świadkami największego rozmachu inwestycyjnego na polskiej kolei od lat. Ogrom zadań, które realizujemy, dobrze widać w Krakowie. Dzięki tym projektom wzrośnie jakość życia w stolicy Małopolski, a zalety sprawnego transportu odczują również mieszkańcy sąsiednich miejscowości. Wszystkie inwestycje służą jednemu celowi: jest nim bezpieczna, komfortowa i punktualna polska kolej – powiedział Andrzej Adamczyk, minister infrastruktury cytowany przez służby prasowe PLK.

Linia E30 na trasie Kraków – Katowice, to część III Paneuropejskiego Korytarza Transportowego, łączącego Niemcy, Polskę i Ukrainę, która jest kompleksowo modernizowana. To najważniejsza linia kolejowa w Małopolsce o znaczeniu regionalnym i międzynarodowym. Prace obejmują trasę pomiędzy Krakowem a Katowicami, oraz centrum stolicy Małopolski, gdzie powstają nowe tory, mosty i przystanki potrzebne do uruchomienia kolei aglomeracyjnej – przypomina PLK. Modernizacja opóźniona jest o całe lata

Postępy prac w Krakowie

Przebudowa linii średnicowej w Krakowie to obecnie największy projekt inwestycyjny, realizowany przez PLK na południu Polski. Intensywne roboty trwają na całej długości modernizowanej linii, od przystanku Kraków Łobzów do położonych niemal 20 kilometrów dalej na wschód Węgrzc Wielkich.

Jak czytamy, skalę przedsięwzięcia najwyraźniej widać w samym centrum miasta, gdzie XIX-wieczny nasyp kolejowy zastąpiony zostanie nowoczesnymi estakadami, na których ułożone zostaną aż cztery tory kolejowe. Pozwoli to uruchomić częste połączenia aglomeracyjne. Przy ul. Blich są już gotowe podpory nowego obiektu. Jeszcze w lipcu wykonawca rozpocznie betonowanie pierwszych elementów konstrukcji nośnej estakady.

W lipcu rozpoczęła się kolejna faza tej inwestycji. Wykonawca ruszył z budową nowych mostów na Wiśle. Usprawnią ruch kolejowy oraz pozytywnie wpiszą się w panoramę Krakowa. Nowoczesne łukowe konstrukcje będą nawiązywać do wyglądu sąsiednich przepraw przez rzekę.

– Uważam, że w Krakowie budujemy kolej od nowa – mówi Ireneusz Merchel, prezes PKP Polskich Linii Kolejowych. – Krajowy Program Kolejowy, który realizujemy w całym kraju, tworzy warunki dla rozwoju transportu i gospodarki na następne dekady. Cieszę się, że kolej w Krakowie, po zakończeniu prac, stanie się podstawowym środkiem komunikacji dla mieszkańców miasta i regionu oraz ułatwi podróże dalekobieżne – dodaje w informacji biura prasowego..

Pierwsze pociągi po nowych torach w centrum Krakowa pojadą już w przyszłym roku. Zakończenie wszystkich prac budowlanych planowane jest na 2020 rok, ich koszt wyniesie niemal 1 mld zł.

Pierwsze efekty kolejowej przebudowy na północy Krakowa

Bardzo zaawansowane prace są na zachód od stacji Kraków Łobzów. W ramach modernizacji linii kolejowej do krakowskich Mydlnik powstają nowe perony i budowane są nowe wiadukty kolejowe. Wartość projektu sięga 250 mln zł. Podróżni korzystają już m.in. z nowych peronów na przystanku Kraków Mydlniki, Kraków Mydlniki Wapiennik i stacji Rudawa.

Kolejne efekty inwestycji krakowianie odczują już od listopada. Wówczas do użytku oddany będzie wiadukt kolejowy wzdłuż ul. Rydla. Zwiększy on poziom bezpieczeństwa w ruchu pociągów i zapewni płynność ruchu drogowego w okolicy – zapowiada PLK.

W pierwszych miesiącach 2019 r. zostanie oddany do użytku nowy przystanek Kraków Bronowice, który stanie się jednym z najważniejszych punktów na komunikacyjnej mapie aglomeracji. Obsługiwać będzie pociągi w kierunku lotniska i Katowic oraz zapewni możliwość przesiadki na inne środki komunikacji.

Co z linią do Katowic?


W przyszłym roku z efektów kolejowych inwestycji skorzystają mieszkańcy Zabierzowa i Krzeszowic. Roboty budowlane na odcinku Kraków Mydlniki – Krzeszowice są bardzo zaawansowane. Wykonane zostały m.in. nowe tory. Równolegle trwa modernizacja wiaduktów kolejowych i budowa nowych przystanków, zapewniających dostęp do pociągów wszystkim pasażerom. Wartość prac to przeszło 300 mln zł.

We wrześniu z nowoczesnych peronów skorzystają pasażerowie na stacji w Zabierzowie. Natomiast w sierpniu 2019 r. zostanie oddany do użytku nowy wiadukt kolejowy, w ciągu ul. Daszyńskiego. Zastąpi on przejazd kolejowo – drogowy i ułatwi ruch samochodowy w okolicy krzeszowickiego dworca.

W informacji prasowej nie został podany termin zakończenia inwestycji na linii Kraków – Katowice. Przed rokiem MI deklarowało, że stanie się to w 2020 roku.



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Fotorelacje
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS