Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Kolejny etap remontu w Krakowie. Adamczyk: Trzeba to wytrzymać

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
19-04-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Kolejny etap remontu w Krakowie. Adamczyk: Trzeba to wytrzymać
Fot. PKP PLK
18 kwietnia rozpoczął się kolejny etap olbrzymiej inwestycji PKP PLK związanej z przebudową węzła kolejowego w Krakowie. Andrzej Adamczyk odniósł się do utrudnień w podróżach, rozmawiał o tym w Radiu Kraków.

Inwestycje kolejowe w Krakowie wkraczają w najważniejszą fazę. Do 9 czerwca większość peronów na Głównym będzie zamknięta, a np. pociągi w kierunku Warszawy zatrzymują się tylko przy dwóch krawędziach peronowych. Niektóre pociągi w ogóle ominą Kraków Główny (szczegóły zmian opisujemy tutaj).

Andrzej Adamczyk w Radiu Kraków przyznał, że inwestycje są trudne dla mieszkańców Krakowa, także dlatego, że zamknięta jest, ze względu na inwestycje, Zakopianka.

– To efekt decyzji, że Małopolska musi być traktowana tak samo jak inne regiony. Przez rządy poprzedników inwestycji w Małopolsce nie było. Trzeba to nadrobić. Małopolska zasługuje na bezpieczne drogi, nowe szlaki kolejowe – mówił minister, a dziennikarz pytał, czy nagromadzenie inwestycji w jednym czasie to efekt zaplanowany, czy przypadek.

– To działania przewidziane (…). Wykonawcy zgłaszają konieczność zamknięcia, my robimy wszystko, żeby one były tylko na czas prowadzenia robót. Optymalizujemy to, zobowiązujemy wykonawców, żeby zamknięcia były jak najkrótsze. Jak one wykraczają poza wyznaczony czas, jest kara dla wykonawcy. Robimy wszystko, żeby kłopoty minimalizować. Czasem zamykamy jeden, czasem dwa tory. Na całym świecie gdzie są inwestycje drogowe i kolejowe w istniejących odcinkach, są utrudnienia. Przypomnę budowę metra w Kolonii. Mieszkańcy stanęli przed dylematem (…). Albo metro miało być budowlane przez 10 lat z małymi utrudnieniami, albo w 3 lata z większymi. Po trzech latach jest metro. Mieszkańcy Kolonii to wybrali (…) Mam nadzieję, że Małopolanie, krakowianie i wszyscy inni, kiedy już pojadą nowymi drogami, drogą S7, zakopianką, szlakami kolejowymi przez Dworzec Główny, między Krakowem i Katowicami w czasie 50 minut, docenią nasze starania – powiedział Andrzej Adamczyk.

Mariusz Bartkowicz, dziennikarz RK pytał też ministra o zaawansowanie robót na linii E30 i o to, czy prace toczą się zgodnie z harmonogramem. Adamczyk nie omieszkał przypomnieć, że zmodernizowana linia miała być gotowa do 2014 roku.

– Poprzednicy robili wszystko, żeby tak się nie stało. My to realizujemy. Na przełomie 2018/2019 na odcinku Krzeszowice-Kraków Główny pojedziemy po przebudowanych torach. Kolejne odcinki będą oddawane. To jest budowane od podstaw. Będą przebudowane mosty, nasypy, nowe rozjazdy, podkłady i szyny. To pozwoli na rozwinięcie prędkości, które skutkują krótkim czasem przejazdu – ocenił minister Adamczyk.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Trzebinia: Kontrowersje związane z przebudową stacji

Infrastruktura

Trzebinia: Kontrowersje związane z przebudową stacji

Roman Czubiński 16 września 2021

Zmiany na linii Katowice – Kraków

Pasażer

Zmiany na linii Katowice – Kraków

Michał Szymajda 07 lutego 2020

Nowy przejazd pod torami szeroki jak tor Formuły 1

Infrastruktura

Zobacz również:

Trzebinia: Kontrowersje związane z przebudową stacji

Infrastruktura

Trzebinia: Kontrowersje związane z przebudową stacji

Roman Czubiński 16 września 2021

Zmiany na linii Katowice – Kraków

Pasażer

Zmiany na linii Katowice – Kraków

Michał Szymajda 07 lutego 2020

Nowy przejazd pod torami szeroki jak tor Formuły 1

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5