Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Aby pociągi wróciły do Międzychodu, niezbędny jest projekt

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
01-03-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Aby pociągi wróciły do Międzychodu, niezbędny jest projekt
fot. Łukasz Piotrowski, sm42.pl
PKP PLK szukają wykonawcy, który opracuje dokumentację przetargową dla rewitalizacji linii 368, z Szamotuł do Międzychodu, dzięki czemu do tego miasta ponownie mają zacząć docierać regularne pociągi z pasażerami. Linia będzie miała spalinowy charakter, a pociągi pojadą po niej maksymalnie 120 km/h.

PKP PLK właśnie ogłosiły postępowanie przetargowe na wykonanie dokumentacji projektowej dla rewitalizacji linii kolejowej 368 pomiędzy Szamotułami a Międzychodem. Jest to kolejny wielkopolski projekt, jaki ma być realizowany w ramach rządowego programu Kolej Plus. W ubiegłym roku opisywaliśmy już wstępne założenia rewitalizacji, która ma przywrócić Międzychód na kolejową mapę Polski.

Przez Międzychód do Gorzowa Wielkopolskiego?

Jak możemy przeczytać w zamówieniu projekt ma na celu utworzenie połączenia kolejowego pomiędzy Międzychodem a Poznaniem, a docelowo również Poznania z Gorzowem Wielkopolskim oraz Szczecinem, co będzie możliwe jeśli do skutku dojdzie rewitalizacji linii 363 na odcinku od Skwierzyny do Międzychodu. To zadanie zostało zgłoszone do programu Kolej Plus przez województwo lubuskie, lecz ostatecznie znalazło się ono tylko na rezerwowej liście projektów do realizacji.

Pociągi pojadą 120 km/h

Zamawiający wymaga, aby po rewitalizacji pociągi pasażerskie mogły się poruszać po linii z prędkością 120 km/h, natomiast prędkość konstrukcyjna dla tej linii ma wynosić 160 km/h. Szlak będzie jednotorowy i niezelektryfikowany. Założono naciski na poziomie 20 ton na oś. Podstawowe parametry dla peronów określono na 120 metrów długości z minimalną rezerwą określoną na 30 metrów, a jeśli obiekt będzie znajdować się na terenie kolejowym, to wtedy rezerwa ma zostać zwiększona do 80 metrów. Perony mają być wysokie na 55 centymetrów.

PLK zakłada, że pociągi będą zatrzymywać się na przystankach osobowych Szamotuły Zachodnie, Szczepankowo, Dobrojewo, Nojewo, Chrzypsko Wielkie, Kłosowice oraz Międzychód Letnisko. Ponadto na trasie przewidziano trzy stacje, a więc Ostroróg, Sieraków oraz Międzychód, gdzie pociągi będą mogły się mijać (w Międzychodzie będą one kończyć bieg).

Będzie też rezerwa terenowa pod inne przystanki

Na przystankach osobowych pojawią się pojedyncze perony jednokrawędziowe, natomiast na stacjach zostanie zastosowane jedno z dwóch rozwiązań, a więc budowa jednego peronu wyspowego dwukrawędziowego lub też budowa dwóch pojedynczych peronów jednokrawędziowych.

Tworzący dokumentację ma przewidzieć zachowanie rezerwy terenowej pod przystanki osobowe Binino, Kikowo, Ryżyn, Zatom Stary oraz Międzychód Lipowiec i Międzychód Bielsko. Do likwidacji przeznaczono obecny przystanek Zatom Stary.

Dużo wiaduktów i mostów do remontu

Na linii jest ponad 120 obiektów inżynieryjnych, w tym wiele wiele wiaduktów i mostów, które wymagają remontu bądź rozbiórki i całkowitej budowy od zera. Modernizacją przejdą też przejazdy kolejowo-drogowe, których na tej linii jest prawie 60. Sterowanie ruchem kolejowym będzie odbywało się zdalnie z LCS Poznań 3, a awaryjna możliwość sterowania ruchem ma być możliwa ze stacji Szamotuły.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Kolej Plus: Przedostatni przetarg w Śląskiem

Infrastruktura

Kolej Plus: Przedostatni przetarg w Śląskiem

Roman Czubiński 21 lipca 2023

Podlaskie i PLK podpisały umowę na linię do Łomży z Kolej+

Infrastruktura

Kolej Plus: Kolejna śląska inwestycja z przetargiem na projekt

Infrastruktura

Kolej jednak wróci do Głubczyc

Infrastruktura

Kolej jednak wróci do Głubczyc

Redakcja/inf. pras. 26 czerwca 2023

Kolej Plus: Jest umowa na dokumentację linii do Wielunia

Biznes

Kolej do Łomży bez elektryfikacji. Co na to Polregio?

Infrastruktura

Zobacz również:

Kolej Plus: Przedostatni przetarg w Śląskiem

Infrastruktura

Kolej Plus: Przedostatni przetarg w Śląskiem

Roman Czubiński 21 lipca 2023

Podlaskie i PLK podpisały umowę na linię do Łomży z Kolej+

Infrastruktura

Kolej Plus: Kolejna śląska inwestycja z przetargiem na projekt

Infrastruktura

Kolej jednak wróci do Głubczyc

Infrastruktura

Kolej jednak wróci do Głubczyc

Redakcja/inf. pras. 26 czerwca 2023

Kolej Plus: Jest umowa na dokumentację linii do Wielunia

Biznes

Kolej do Łomży bez elektryfikacji. Co na to Polregio?

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5