NUMER 05/2022
NUMER 05/2022
Temat numeru:
Rynek taboru kolejowego
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

9 ofert na wykonanie remontu linii Ocice - Rzeszów

| PKP PLK Centrum Realizacji Inwestycji, 14 maja 2010 14.05.2010 121

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2010-05-14 10:20:24 Autor: zyga
---.xdsl.centertel.pl
A są informacje czy pociąg TLK z Rzeszowa przez Kolbuszową i dalej... zostanie czy go zlikwidują od 1czerwca?
2010-05-14 10:22:27 Autor: atakan
---.adsl.inetia.pl
Pociąg łacznik do Stalowej Woli przez Kolbuszową od 1 czerwca odwołany.
2010-05-14 10:34:05 Autor: zyga
---.xdsl.centertel.pl
Ku...
no nie mogę.
Tyle kasy wy...... na remont i jedyny pociąg TLK będzie zawieszony.
No nie mam słów by opisać moją frustrację.
Przecież każdy pociąg musi pojeździć min rok-półtora żeby pasażer się do niego przyzwyczaił.
A tu kasują pociąg po 5 i pół miesiąca.
Masakra........
2010-05-14 12:21:17 Autor: waldi
---.42.84.242
Leci nie tylko łącznik ale też relacja podstawowa Przemyśl - Szczecin/Kostrzyn p. Leżajsk (zostaje tylko na odcinku Lublin-Bydgoszcz). Oprócz linii Ocice-Rzeszów należy pamiętać, że na gwałt uruchamiano niedawno łącznicę w Stalowej Woli, którą nic nie jeździ.

Panie Szafrański, a na niektórych magistralach jeździ się 20 km/h, a tu wielomilionowe inwestycje po co!!! Szynobus Tarnobrzeg-Rzeszów nie potrzebuje wielkiej modernizacji i komputerów po drodze by osiągnąć sukces - przykład Opole-Kluczbork.
2010-05-14 12:30:05 Autor: Karol K
---.warszawa.vectranet.pl
Pakują ogromną kasę w linię, po której ganiają się muchy. Rozkład jazdy układał tam ktoś niepełnosprawny umysłowo.

POZA TYM. Ja rozumiem, że to ma być pierwszy krok do stworzenia alternatywnego połączenia Rzeszów - Warszawa, ale:

1. Bez elektryfikacji to i tak będzie kupa, bo ze zmianą loka wiążą się spore straty czasowe. Druta nikt tam nie położy, bo Panie drooogo, zresztą III RP niczego nie elektryfikuje
2. Stan torów za Ocicami jest agonalny do samej Warszawy, a nawet jak za parę lat zrobią modernę do Radomia/Skarżyska Kam. to dalej do Sandomierza będzie już wtedy szlakowa 15 km/h więc wyjdzie na to samo.
3. Pakowanie gigantycznej kasy po to aby zaspokoić ambicje pewnego niedużego miasta na alternatywne połączenie ze stolicą uważam za dyskusyjne. To i tak będą maks 2 połączenia na dobę i jeszcze wiele wiele wiele lat będzie znacznie szybciej przez Kraków.
2010-05-14 13:14:13 Autor: M
---.internetdsl.tpnet.pl
W jedną źle, w drugą źle. Niektórym to się nigdy nie dogodzi. Niech robią, choć oczywiście na prace czekają następne odcinki, szczególnie Sandomierz - Skarżysko, choćby do 120 km/h.

Jak to będzie zrobione, to z Rzeszowa do Warszawy będzie można dojechać w 4 godziny. Przecież na odcinku Radom - Warszawa szlakowa jest chyba 160 km/h.
2010-05-14 13:35:44 Autor: waldi
---.42.84.242
@M
na Warszawa-Radom 160 km/h ma dopiero być za kilka lat.
A ok. 4 godz. z Warszawy do Rzeszowa będzie się jechać za 4 lata ale przez CMK, Kraków i zmodernizowaną do 160 km/h E30. Na Ocicach powinna być przyzwoita prędkość 80-100 km/h dla pociągów REGIO i tyle. Ruch dalekobieżny i tak zawsze będzie prowadzony przez Kraków. Rzeszów nie wygeneruje potoków na kilka pociągów do Wawy w ciągu dnia. Co innego jazda przez Dębicę, Tarnów, Bochnię, Kraków.
2010-05-14 22:42:59 Autor: sceptyk
---.rzeszow.mm.pl
A dlaczego z Rzeszowa do Warszawy przez Dębicę, Tarnów, Bochnię, Kraków? To może z Białegostoku do Warszawy przez Ełk, Korsze, Olsztyn, Iławę?
2010-05-17 11:55:17 Autor: Kolejarz 65
---.dynamic.gprs.plus.pl
@sceptyk i spółka z antysemickiego MojRzeszowa

Rzeszów to wiocha między Tarnowem a Przemyślem, która została wykreowana przez stalinowców na miasto wojewódzkie. Stalinowskie Komuchy usiłowały tak zamieść pod dywan oddanie ruskim Lwowa. W tę dziurę zarówno za Komuny jak i zarządów polskiej prawicy vide Krzaklewski, który pochodzi z Kolbuszowej były ładowane olbrzymie pieniądze, aby stworzyć miasto wojewódzkie. Cały czas jest prowadzona namolna propaganda metropolitalności tej dziury np. przez umieszczeni w projekcie 12 województw czy umieszczani na mapach pogody.

A wystarczy pojechać na teren Polski południowo- wschodniej i porównać takie miasta Tarnów Przemyśl, Lublin, Kielce, Nowy Sącz aby stwierdzić że obecna pozycja Rzeszowa wynika tylko i wyłącznie ze sztucznej polityki państwa, która robi z tej wioski metropolię.

Miasta i regiony mają się rozwijać swoimi własnymi siłami tymczasem Rzeszów jest ciągle faworyzowany kosztem innych ośrodków, nie tylko na obszarze Polski południowo- wschodniej.

Wspomnieć tu należy choćby czasy Gen. Kruczka - Lotnisko w Rzeszowie, które mniej więcej ma takie uzasadnienie jak peron we Włoszczowej. W taki układzie Lublin już dawno powinien mieć lotnisko. Lotnisko w Rzeszowie jest tak samo zasadne jak w Kielcach, Opolu, Tarnowie, Nowym Sączu, Przemyślu czy Radomiu (lotnisko cywilne).


To samo jest z ładowaniem pieniędzy w boczną linię przez Kolbuszową.

Ta inwestycja jest ściśle polityczna i ma zaspokajać chore ambicję prowincjonalnej mieściny kreowanej na metropolię. WPiSuje się to krąg działań robiących z Rzeszowa na siłę metropolię.


Porównania z Białymstokiem i Olsztynem są niedorzeczne.


Po pierwsze Białystok liczy nieco poniżej 300 tyś.

Rzeszów to 155 tyś reszta to przyłączenie na siłę przez Ferenca wiochy, który żyje w przekonaniu ze jego mieścina to metropolia i oburzą się gdy ktoś ośmiela się to kwestionować .

Inne jest położenie Białegostoku względem Warszawy i inna jest odległość Białegostoku od Warszawy. Jest to odległość bliska ok. 180 km a nie 300 km.
Białystok jest łączony z Warszawą linią warszawsko – petersburską, która istnieje od czasów carskich. Jest to linia która istnieje realnie i ma przyzwoite jak na warunki polskie parametry. Linia ta jest jedyną linią która prowadzi z Warszawy w kierunku Polski północno- wschodniej.

Linia ta dobrze funkcjonuje, ponieważ ma pełne podstawy do uznania za ekonomiczną linię kolejową zapewniającą odpowiednie natężenie ruchu zarówno pasażerskiego jak i towarowego. Przypominam że linia ta jest jedyną linią która prowadzi z Warszawy w kierunku Polski północno- wschodniej.
Istnieją duże związki pomiędzy Podlasiem a Warszawą dokąd emigrowało Podlasie. Stąd potoki podróżnych są na tej trasie dość znaczne.

W przypadku Rzeszowa i szerzej Galicji nie ma aż tak silnych związków migracyjnych z Mazowszem i Warszawą, bo większość osób z Małopolski wschodniej np. z Przemyśla, Rzeszowa, Tarnowa czy nawet Krakowa zasilało migrację zarobkową do Katowic (GOP) oraz na Ziemie Odzyskane : Opole, Wrocław ( Dolny Śląsk) . I dlatego też istnieje duża ilość połączeń POSP- TLK Przemyśl – Wrocław.

To samo Moruś.

Czy Moruś uruchamia pociągi IR Rzeszów – Warszawa przez Tarnów Kraków CMK
w zastraszającej liczbie ????????

Odpowiedź brzmi NIE !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Uruchomił zaledwie 1 pociąg IR WOŚP który zastąpiła EIC PIENINY.

Moruś woli uruchamiać KIBLE IR dublując POSP spółki IC w relacji Przemyśl/Rzeszów- Wrocław.

Czyli nie dość że Rzeszów czy Tarnów mają „klęskę urodzaju” jeżeli chodzi połączenia do Wrocławia to Moruś nie uruchamia pociągów do Warszawy przez Kraków CMK tylko tworzy dodatkowe połączenia IR w relacjach Przemyśl –Wrocław, których Rzeszów i Tarnów mają od cholery.

Jakie stąd nasuwają się proste wnioski. ????????????????

Główne potoki podróżnych z terenu Polski Południowo- wschodniej kierują się do Krakowa, Katowic Wrocławia, Poznania i Szczecina.

Oczywiście Polsce Południowo- wschodniej w tym Rzeszowowi należą się bezpośrednie połączenia do Warszawy, ale potoki podróżnych są zdecydowanie za małe aby uzasadniało to zasadność ekonomiczną modernizacji lini kolejowej przez Kolbuszową.

Potoki podróżnych Rzeszów – Warszawa mogą być obsłużone z wykorzystaniem istniejącego „głównego ciągu komunikacyjnego” E-30 Rzeszów - Tarnów – Kraków a następnie dzięki wykorzystaniu CMK mogą być one przetransportowane do Warszawy.

To rozwiązanie opiera się na bardziej ekonomicznej trasie obejmującą podobnej wielkości Tarnów i przede wszystkim wielki Kraków.

W Przypadku modernizacji E-30 do 160 km/h i wprowadzeniu 200 km/h na CMK czas przejazdu i tak będzie szybszy niż wertepami przez Kolbuszową, Sandomierz i trasą która prowadzi przez zadupia które nie wygenerują odpowiedniej ilości podróżnych. Jedyne duże miasto na tej trasie które stanowił by Radom ma dużą ilość POSP z Krakowa oraz KM do Warszawy. Stąd pasażerowie z Radomia nie będą specjalnie czekać na pociąg przyjeżdżający akurat z Rzeszowa aby z niego skorzystać i wypełnić frekwencją tylko wsiądą w ten pociąg który będzie im pasował bez względu na relacje. Ergo konsumenci z Radomia rozproszą się w podaży pociągów z Krakowa i KM. Dlatego też w Radomiu nie nastąpi istotne zasilenie frekwencji pociągu, który będzie miał relację akurat z Rzeszowa.

Wnioski są więc proste. Linia prze Kolbuszową opiera się wyłączeni na zadupiach, zmiana kierunku w Skarżysku, ewentualnie boczna stacja na zadupiu czyli Skarżysko też odpada, Radom będzie miał obojętne znaczenie dla tych pociągów.
Czyli co Kolbuszowa, Tarnobrzeg Sandomierz, Ostrowiec Świętokrzyski i Starachowice.

Ominięcie Kielc 220 tyś.

I to ma być ekonomiczna trasa ????????????

To są jakieś urojenia wielko-mieszczuchów z Rzeszowa którym słoma z butów wychodzi.

Poza tym Koszty.

E-30 to III korytarz CMK to E-65 a linia przez Kolbuszową to jakieś zadupia.

Kto w ogóle wydaje pieniądze budżetowe na modernizację bocznej lini przez Kolbuszową w sytuacji gdy linia ta nie ma żadnego uzasadnienia ekonomicznego.




Wracając do porównania Rzeszowa z Białymstokiem


Linia Warszawa - Białystok jest jedyną linią prowadzącą ruch nie tylko z Białegostoku do Warszawy ale dalej na Zachód i Południe do Krakowa, Katowic, Wrocławia, Poznania, Szczecina, Łodzi, Częstochowy, Opola ,Jeleniej Góry, Bydgoszczy, Torunia, czy Włocławka .

Stąd 300 tyś Białystok nie jest lepiej traktowany od 150 tyś pseudo-wojewódzkiego Rzeszowa.

Białystok z tego punktu widzenia jest wręcz gorzej traktowany.


Białystok ma linią prostą i szybką do Warszawa, ale również na tej lini komunikacją się potoki podróżnych w relacjach Białystok- Kraków, Białystok- Katowice, Białystok – Wrocław, Białystok- Poznań , Białystok – Szczecin itd.


I jak pod tym względem wygląda sytuacja Rzeszowa ??????????????

Dla Białegostoku „oknem na świat” w niemal wszystkich kierunkach na zachód, południowy- zachód jest linia Białystok – Warszawa.

Dla Rzeszowa „oknem na świat „ jest linia E-30 która kumuluje potoki podróżnych Rzeszów - Tarnów Rzeszów – Kraków, Rzeszów – Katowice, Rzeszów- Opole, Rzeszów – Wrocław, Rzeszów- Poznań, Rzeszów- Szczecin, Rzeszów- Łódź, Rzeszów -Warszawa , Rzeszów- Olsztyn, Rzeszów -Gdynia Rzeszów – Częstochowa itd.

Linia E-30 będzie modernizowana do 160 km/h a że powinna być do 200 km/h to inna sprawa. Pretensje do PLK. III korytarz zasługuje na 200 km/h.


Wypowiedź @sceptyka nadającego z IP z Rzeszowa łączenia Białegostoku z Warszawą przez Olsztyn jest idiotyczna i ma się ni jak do Rzeszowa w świetle przedstawionych dowodów,

Jeżeli już coś kumulować o należy raczej Olsztyn z Warszawą łączyć przez Białystok i takowe połączenie TLK istnieje.


Co do Olsztyna to miasto to jest bliżej położone Warszawy niż Rzeszów i nie bardzo można sobie wyobrazić biorąc pod uwagę położeni geograficzne oraz istniejącą sieć infrastrukturalną inne łączeni niż poprzez doprowadzenie do Działdowa względnie do Iławy i linii Gdynia - Warszawa.

Ale z powyższego również widać 2 trasy które zwiększają całkowitą podaż pociągów Olsztyn -Warszawa.


Poza tym Olsztyn ma kłopoty z utrzymaniem ilości pociągów do Warszawy dlatego że jest mniejszym miastem nieznaczeni większym do Rzeszowa. Wynika to właśnie z pełnej samodzielności trasy.

I taki efekt dla Olsztyna daje linia prosta do Warszawy oraz pominięcie przez ciąg komunikacyjny Warszawa- Gdynia.

Olsztyn znajduje się poza ciągiem Warszawa- Gdynia i jest jedynie do niego podpięty w Działdowie.

Ergo funkcjonowanie połączeń Olsztyn - Warszawa opiera się wyłączeni na samoistnym potencjale Olsztyna.

I nie przynosi to Olsztynowi dużej ilości pociągów do Warszawy. Ale w przypadku Olsztyna trudno wyobrazić sobie inny model połączeń z przyczyn geograficznych. Tak więc albo Olsztyn będzie samodzielnie utrzymywał POSP do warszawy w samoistnej relacji z Olszyna , albo pociągi te zostaną zlikwidowane i zastąpi je PKS- y lub Busy Arona. Można też sobie wyobrazić wahadłowe kible Olsztyn Działdowo dowożące olsztynian an EX z Działdowa do Warszawy.

Ale co Olsztyn wypracuje czas pokaże. Jakie połączenia będzie posiadał Olsztyn zależy wyłączeni do jego. Z tego punktu widzenia Rzeszów ma lepszą sytuację bo jest zasiągu oddziaływania CMK za pośrednictwem Krakowa po drodze jeszcze drugi generator podobnej wielkości Tarnów. Jak to podsumować to wnioski nasuwają się same.


A rzeszowskie chłopskie filozofy postulują linię przez Kolbuszową a dziennikarki TVP Rzeszów zrobiły relację według której z Rzeszowa pojadą uwaga „IC” do Warszawy linią przez Kolbuszową.



2010-05-17 12:21:09 Autor: sceptyk
---.245.16.100
Kolejarz 65 reprezentuje tzw. Lobby Krakowskie.
2010-05-17 15:28:16 Autor: Kolejarz 65
---.dynamic.gprs.plus.pl
Nie lobby krakowskie tylko zdrowy rozsądek.

Wiele ważniejszych inwestycji nie może doczekać się sfinansowania a tu nagle pieniądze ładuje się podrzędną linia jednotorowa i spalinową aby leczyć czyjeś chore wizje metropolitalności Rzeszowa.

Stalinowcy mogli w 1945 r. na stolicę województwa południowo- wschodniego zamiast Rzeszowa równie dobrze wybrać Przeworsk. Przynamniej mniej roboty by było z trasą Przeworsk- Lublin i taka linia w ciągu Przemyśl - Lublin -Warszawa miałaby przynajmniej „ręce i nogi”.

Koncepcja kolbuszowska to zlepek różnych podrzędnych tras. To nie żadna linia Rzeszów- Warszawa.

Rzeszów - Warszawa ??????????

Słyszał ktoś o takiej trasie ??????

To jakaś propaganda .
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 05/2022
NUMER 05/2022
Najnowszy numer "Rynku Kolejowego" poświęcamy tematowi taboru kolejowego. Doskonałą okazją do tego było Europejskie Forum Taborowe, który przyniosło wiele ważnych dyskusji. Przyszłością, która już teraz wjeżdża na tory są pociągi hybrydowe i wodorowe. Coraz bliżej jest też do uruchomienia środków unijnych, a przewoźnicy zaczynają ogłaszać przetargi.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5