Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami pierwsze elektrowozy Griffin od 15 marca rozpoczęły normalną pracę eksploatacyjną wraz z wagonami PKP Intercity.
Lokomotywy EU160 zostały dopuszczone do eksploatacji przez UTK w drugiej połowie lutego. Na początku marca PKP Intercity przeprowadziło do końca proces odbiorów i szkolenia maszynistów. Najnowsze, wyprodukowane w Polsce elektrowozy,
zgodnie z ostatnią deklaracją przewoźnika, miały wejść do ruchu w połowie marca. Tak też się stało i już prowadzą pociągi pasażerskie spółki z prędkością nawet 160 km/h (więcej na temat elektrowozów
można przeczytać tutaj).
– PKP Intercity, zgodnie z zapowiedzią, wprowadziło do eksploatacji pierwszych 8 lokomotyw EU160 Griffin, które zostały wcześniej przez spółkę odebrane. Pozostałe pojazdy będą sukcesywnie odbierane wraz z ich dostarczaniem przez producenta – potwierdził zespół prasowy PKP Intercity. Łącznie operator zamówił 30 elektrowozów od nowosądeckiego producenta: 20 w ramach zamówienia podstawowego i 10 w ramach opcji.
Ta, bez wątpienia bardzo ważna informacja, została informacyjnie „przykryta” przez fakt odwołania rekordowej liczby niemal połowy pociągów państwowej spółki w związku z zagrożeniem epidemicznym w Polsce.
Piszemy o nim tutaj.
Nagranie z pierwszego dnia służby pochodzi z kanału 100% KOLEJ
na kanale Youtube.