NUMER 12/2019
NUMER 12/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Węzły przesiadkowe
szukaj
Śledź nas:

PKP Intercity zakupi dodatkowo 10 nowych lokomotyw od Newagu

| inf. pras. 24.09.2019 452

PKP Intercity zakupi dodatkowo 10 nowych lokomotyw od Newagu
Fot. PKP Intercity
PKP Intercity zakupi dodatkowo 10 nowych lokomotyw od Newagu
PKP Intercity zakupi dodatkowo 10 nowych lokomotyw od Newagu
Zgodnie z wcześniejszymi informacjami, PKP Intercity rozszerza umowę na zakup 20 nowych lokomotyw elektrycznych, którą podpisało w maju 2018 roku z firmą Newag, zamawiając dodatkowo 10 nowoczesnych lokomotyw Griffin. Wartość kontraktu po rozszerzeniu wzrosła do 551,4 mln zł brutto. Umowa jest jednym z elementów największego programu inwestycyjnego w historii PKP Intercity.
Przedmiotem umowy z firmą Newag jest dostarczenie 20 nowych lokomotyw elektrycznych. Producent jest także zobowiązany do przeszkolenia osób wskazanych przez PKP Intercity w zakresie ich obsługi, świadczenia usług utrzymania pojazdów na drugim, trzecim i czwartym poziomie utrzymania oraz świadczenia usług gwarancyjnych na naprawę lokomotyw na czwartym poziomie utrzymania. Umowa przewiduje także prawo opcji na kolejne 10 lokomotyw, z którego właśnie skorzystało PKP Intercity. Wartość kontraktu po rozszerzeniu wzrosła do 551,4 mln zł brutto, w tym sama opcja na dodatkowe pojazdy to 183,8 mln zł brutto. Zakup pojazdów będący elementem projektu „Przyspieszamy komfortowo – unowocześnienie wagonów i zakup lokomotyw dla PKP Intercity S.A.” zostanie sfinansowany w części ze środków unijnych.

Bardzo nas cieszy, że harmonijnie rozwija się współpraca PKP Intercity z kolejną polską spółką. Współpraca z rodzimymi przedsiębiorstwami służy rozwojowi całej polskiej kolei, która jest niezwykle istotną gałęzią polskiej gospodarki teraz i niewątpliwe będzie nią także w przyszłości. Wielomiliardowe inwestycje naszego narodowego przewoźnika służą jednak nie tylko gospodarce, ale przede wszystkim pasażerom, którzy oczekują usług na najwyższym poziomie – mówi Andrzej Adamczyk, minister infrastruktury.

Szybkie podróże po całej Polsce

Nowe pojazdy będą rozwijać prędkość 160 km/h. Pozwolą więc efektywnie wykorzystywać zmodernizowane linie kolejowe. Będą to także najnowocześniejsze lokomotywy elektryczne w Polsce. Zostaną one wykorzystywane do obsługi połączeń w całej Polsce, m.in. na trasach:

• Przemyśl – Lublin – Warszawa – Bydgoszcz – Gdynia/Piła – Kołobrzeg/ (Gorzów Wielkopolski)
• Suwałki – Białystok/Lublin – Warszawa – Poznań – Szczecin/ Gorzów Wielkopolski/ Zielona Góra.

Nowoczesne lokomotywy będą prowadzić składy na wielu popularnych trasach w całym kraju. Stopniowo udaje nam się wspólnie niwelować wykluczenie komunikacyjne, zapewniając coraz większej liczbie mieszkańców Polski dostęp do komfortowych połączeń dalekobieżnych oferowanych przez PKP Intercity – podkreśla Andrzej Bittel, Sekretarz Stanu w Ministerstwie Infrastruktury.

Największe inwestycje w historii


Stale rosnąca liczba osób, które podróżują koleją jest dowodem na to, że Polacy ponownie jej zaufali. To historyczny moment dla polskiej kolei, a zarazem wyjątkowa szansa na umocnienie swojej pozycji, ponieważ inwestycji na taką skalę jeszcze nie było. Rozszerzona dzisiaj umowa jest tego świetnym przykładem – przekonuje Krzysztof Mamiński, Prezes Zarządu PKP SA, Przewodniczący Rady Nadzorczej PKP Intercity.
Zakup łącznie 30 nowoczesnych lokomotyw to element konsekwentnie realizowanego największego programu inwestycyjnego w historii spółki. Program „PKP Intercity – Kolej Dużych Inwestycji” zostanie wdrożony do 2023 roku, a jego celem jest modernizacja i zakup nowego taboru oraz dalsze podnoszenie komfortu podróży. Dzięki realizacji programu, po jego zakończeniu w 2023 r. tabor przewoźnika będzie w 80 proc. nowy lub zmodernizowany, w 94 proc. pociągów będzie dostępna klimatyzacja, a w co najmniej 77 proc. bezprzewodowy internet.

- Nowe lokomotywy pozwolą na obsługę naszej stale rozwijanej siatki połączeń. Pasażerowie podróżujący pociągami zestawionymi z nowych lub zmodernizowanych wagonów, prowadzonych nowoczesnymi lokomotywami, będą mogli cieszyć się bardzo wysokim komfortem podróżowania po całej Polsce – zapewnia Marek Chraniuk, prezes zarządu PKP Intercity.

Pierwsza lokomotywa już gotowa


Zgodnie z zawartą umową, producent zobowiązany jest do realizacji zamówienia w okresie 30 miesięcy od podpisania umowy. Do PKP Intercity wszystkie pojazdy trafią więc najpóźniej pod koniec 2020 roku. Jedna z pierwszych lokomotyw została zaprezentowana podczas Międzynarodowych Targów Kolejowych Trako 2019 w Gdańsku.

– Bardzo cieszymy się z decyzji o zwiększeniu zamówienia. Dostarczane lokomotywy Griffin to jedne z najnowocześniejszych pojazdów elektrycznych w Polsce. Prezentowana lokomotywa została na nowo zaprojektowana, tak aby spełnić rygorystyczne wymagania europejskich Technicznych Specyfikacji Interoperacyjności oraz wszelkie oczekiwania PKP Intercity – mówi Zbigniew Konieczek, prezes Newag SA.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (43721)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (43721)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2019
NUMER 12/2019
W najnowszym numerze prezentujemy raport o węzłach przesiadkowych. Oprócz tego szereg ciekawych rozmów, w tym z A. Furgalskim, W. Nowakiem, S. Bobsienem, K. Celińskim, A. Beroud i J. Malinowskim. Piszemy również o restrukturyzacji finansowania Trakcji PRKiI, powrocie kolei do Jastrzębia Zdroju i kolizjach pociągów ze zwierzętami. Warto zwrócić uwagę na relację z funkcjonowania kolei w Albanii – to dobry przykład na to, że kolej w Polsce mogłaby być w dużo gorszej sytuacji, niż obecnie.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5